Adidas damski strój kąpielowy prezentuje mężczyzna

Adidas z kolekcją na Miesiąc Dumy. Męski model w damskim stroju kąpielowym

Źródło zdjęć: © Adidas
Anna RusakAnna Rusak,19.05.2023 11:00

Z okazji zbliżającego się Miesiąca Dumy Adidas wypuścił kolekcję "Let Love Be Your Legacy". Użytkownikom Twittera nie podoba się, że damski strój kąpielowy prezentuje osoba o męskiej budowie ciała.

Zbliża się Miesiąc Dumy, czyli ten moment w roku, w którym szczególnie chcemy okazać wsparcie osobom LGBTQ+. W tym czasie wiele marek decyduje się na zorganizowanie akcji dotyczących tej społeczności.

Adidas już w maju wypuścił nową kolekcję, która została stworzona z myślą o Miesiącu Dumy. Niestety, "Let Love Be Your Legacy" już wywołało kontrowersje. Wszystko dlatego, że damski strój kąpielowy reklamuje osoba o męskiej budowie ciała.

Adidas reklamuje damski strój kąpielowy na męskim ciele

Kolekcję "Let Love Be Your Legacy" stworzono we współpracy z queerowym projektantem z RPA Richem Mnisi. Została zainspirowana listem miłosnym, który twórca napisał do młodszego siebie. W nadchodzącym Miesiącu Dumy Adidas chce nią przekazać, że sport powinien być dziedziną wolną od uprzedzeń.

"W Adidas wierzymy, że dzięki sportowi mamy moc zmieniania życia, a jeśli istnieje coś potężniejszego niż sport, to jest to miłość. Miłość do gry. Miłość do siebie. Miłość do tego, kogo kochasz" - czytamy na stronie kolekcji.

Jedną z twarzy "Let Love Be Your Legacy" jest dziergający pływak Tom Daley, ale to nie on wzbudził kontrowersje. Problemem dla internautów jest damska kolekcja, w której znajdziemy stroje kąpielowe. Internauci są oburzeni, że na zdjęciu produkt prezentuje osoba o męskim ciele.

trwa ładowanie posta...

Adidas i damski strój kąpielowy na męskim ciele - neutralność, która nie wyszła

Użytkownicy oskarżyli markę o "wymazywanie kobiet". Dokładnie to samo wydarzyło się, gdy Nike była promowana przez transpłciowa tiktokerka Dylan Mulvaney. Wtedy użytkownicy wzywali do bojkotu firmy, a nawet palili ubrania marki.

W przypadku damskiego kostiumu kąpielowego od Adidasa na szczęście nie doszło jeszcze do tak drastycznych kroków. Niemniej wielu internautów było oburzonych kolekcją marki i zapowiedziało, że po tak "woke" kampanii firma powinna zbankrutować.

trwa ładowanie posta...
trwa ładowanie posta...

Niektórzy podchodzą do sprawy w trochę inny sposób. Piszą, że nie rozumieją, czemu Adidas umieścił takie zdjęcie w damskiej kolekcji. Jeśli marka chciała być neutralna płciowo, powinna po prostu stworzyć taką kategorię, a nie dzielić produkty ze względu na płeć.

Trudno się z tą kwestią nie zgodzić. Dodajmy, że nie wiadomo, jaką tożsamość płciową ma osoba o męskim ciele, która reklamuje damski kostium kąpielowy. Może być np. osobą transpłciową, a wtedy sposób, w który chociażby tutaj o niej piszemy, może zostać odebrany za transfobiczny. To niedopowiedzenie ze strony marki w tym wypadku jest dość problematyczne.

Jasne, warto docenić, że w ten sposób Adidas przełamuje stereotypy, ale szkoda, że robi to w tak wprowadzający w błąd sposób. Zdecydowanie łatwiej byłoby, gdyby marka po prostu wypuściła neutralną pod względem płci kolekcję.

trwa ładowanie posta...
trwa ładowanie posta...

Źródło: Pink News

Odkryj magię nie tylko otrzymywania, ale również dawania
Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 2
  • emoji ogień - liczba głosów: 5
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 54
  • emoji smutek - liczba głosów: 7
  • emoji złość - liczba głosów: 112
  • emoji kupka - liczba głosów: 525
Smakosz,zgłoś
Czekam na MODELKI reklamujące męskie stroje kąpielowe.
Odpowiedz
0Zgadzam się0Nie zgadzam się
Powrót do źródeł, jeszcze 100 lat temu jednoczęściowe męskie kostiumy kąpielowe były normą.
Odpowiedz
7Zgadzam się6Nie zgadzam się
zobacz odpowiedzi (1)
ktos,zgłoś
masakra, fu
Odpowiedz
9Zgadzam się1Nie zgadzam się
Zobacz komentarze: 9