Adidas z kolekcją na Miesiąc Dumy. Męski model w damskim stroju kąpielowym
Z okazji zbliżającego się Miesiąca Dumy Adidas wypuścił kolekcję "Let Love Be Your Legacy". Użytkownikom Twittera nie podoba się, że damski strój kąpielowy prezentuje osoba o męskiej budowie ciała.
Zbliża się Miesiąc Dumy, czyli ten moment w roku, w którym szczególnie chcemy okazać wsparcie osobom LGBTQ+. W tym czasie wiele marek decyduje się na zorganizowanie akcji dotyczących tej społeczności.
Podobne
- Transpłciowe zawodniczki szachowe wykluczone. Boją się ich inteligencji?
- Dlaczego LGBTIQA+? Słownik na Miesiąc Dumy, który wypada znać
- Skandal na erotycznych targach w Polsce? "Kasa, nie klasa"
- Konopskyy jest transfobem i mamy na to dowody. Odpowie na zarzuty?
- Skandal na targach erotycznych? Organizatorzy odpierają zarzuty
Adidas już w maju wypuścił nową kolekcję, która została stworzona z myślą o Miesiącu Dumy. Niestety, "Let Love Be Your Legacy" już wywołało kontrowersje. Wszystko dlatego, że damski strój kąpielowy reklamuje osoba o męskiej budowie ciała.
Adidas reklamuje damski strój kąpielowy na męskim ciele
Kolekcję "Let Love Be Your Legacy" stworzono we współpracy z queerowym projektantem z RPA Richem Mnisi. Została zainspirowana listem miłosnym, który twórca napisał do młodszego siebie. W nadchodzącym Miesiącu Dumy Adidas chce nią przekazać, że sport powinien być dziedziną wolną od uprzedzeń.
"W Adidas wierzymy, że dzięki sportowi mamy moc zmieniania życia, a jeśli istnieje coś potężniejszego niż sport, to jest to miłość. Miłość do gry. Miłość do siebie. Miłość do tego, kogo kochasz" - czytamy na stronie kolekcji.
Jedną z twarzy "Let Love Be Your Legacy" jest dziergający pływak Tom Daley, ale to nie on wzbudził kontrowersje. Problemem dla internautów jest damska kolekcja, w której znajdziemy stroje kąpielowe. Internauci są oburzeni, że na zdjęciu produkt prezentuje osoba o męskim ciele.
Adidas i damski strój kąpielowy na męskim ciele - neutralność, która nie wyszła
Użytkownicy oskarżyli markę o "wymazywanie kobiet". Dokładnie to samo wydarzyło się, gdy Nike była promowana przez transpłciowa tiktokerka Dylan Mulvaney. Wtedy użytkownicy wzywali do bojkotu firmy, a nawet palili ubrania marki.
W przypadku damskiego kostiumu kąpielowego od Adidasa na szczęście nie doszło jeszcze do tak drastycznych kroków. Niemniej wielu internautów było oburzonych kolekcją marki i zapowiedziało, że po tak "woke" kampanii firma powinna zbankrutować.
Niektórzy podchodzą do sprawy w trochę inny sposób. Piszą, że nie rozumieją, czemu Adidas umieścił takie zdjęcie w damskiej kolekcji. Jeśli marka chciała być neutralna płciowo, powinna po prostu stworzyć taką kategorię, a nie dzielić produkty ze względu na płeć.
Trudno się z tą kwestią nie zgodzić. Dodajmy, że nie wiadomo, jaką tożsamość płciową ma osoba o męskim ciele, która reklamuje damski kostium kąpielowy. Może być np. osobą transpłciową, a wtedy sposób, w który chociażby tutaj o niej piszemy, może zostać odebrany za transfobiczny. To niedopowiedzenie ze strony marki w tym wypadku jest dość problematyczne.
Jasne, warto docenić, że w ten sposób Adidas przełamuje stereotypy, ale szkoda, że robi to w tak wprowadzający w błąd sposób. Zdecydowanie łatwiej byłoby, gdyby marka po prostu wypuściła neutralną pod względem płci kolekcję.
Źródło: Pink News
Popularne
- Kto wygrał "Twoje 5 Minut 3"? Szalony finał talent show Friza
- Znamy finalistów "Twoje 5 Minut 3". Decyzja jury zaskoczyła widzów
- Album "Północ/Południe" Quebonafide do kupienia. Ile kosztuje?
- Quebonafide zagra dwa ostatnie koncerty. Co w pożegnalnym merchu?
- W Gliwicach stanął gigantyczny posąg "kciuka w górę". Co na to mieszkańcy?
- Gdzie jest Kuba Paniczko? Burza pod utworem "Moje 5 Minut"
- Jeff Bezos na swoje wesele wynajął... Wenecję? "Skoro cię stać, płać wyższe podatki"
- Pokazali d*py w "Twoje 5 Minut 3". Co jest gorsze: to, czy obgryzanie paznokci u stóp?
- Salt Wave by Porsche. Easy life na festiwalu - balans między muzyką i chillem