Browar BrewDog "antysponsorem" mundialu w Katarze. Zyski przeznaczą na szczytny cel

Źródło zdjęć: © Twitter
Marta MuniakMarta Muniak,08.11.2022 16:00

Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2022 w Katarze zbliżają się wielkimi krokami. Narastające kontrowersje wokół katarskiego mundialu i nawoływania kibiców do bojkotów to nie wszystko.

Pierwszy gwizdek na katarskich boiskach usłyszymy już 20 listopada. Tego dnia na nowo wybudowanym stadionie Al Bayt gospodarze zmierzą się z zawodnikami z Ekwadoru.

Kontrowersje wokół mundialu w Katarze

Jednak im bliżej turnieju, tym więcej kontrowersji poza sportowych. W miniony weekend na niemieckich boiskach kibice nawoływali do bojkotu katarskiego mundialu. Fani Bayernu i Borussii Dortmund przypomnieli, że za MŚ w Katarze stoją śmiertelne wypadki pracowników budujących stadiony.

trwa ładowanie posta...

Ostatnio duńska marka Hummel ogłosiła, że nie chce, aby jej logo było widoczne na MŚ w Katarze. Piłkarze Danii, których ubiera Hummel, wybiegną w koszulkach z logotypem, który wtapia się w kolor koszulki.

trwa ładowanie posta...

"Dzięki nowym koszulkom reprezentacji Danii chcieliśmy przekazać podwójną wiadomość. Są one nie tylko odniesieniem do EURO 1992 oddającym hołd największemu sukcesowi piłkarskiemu w historii Danii, ale także protestem przeciwko Katarowi i jego zaniedbaniom w zakresie praw człowieka. Dlatego stonowaliśmy wszystkie szczegóły na nowych duńskich koszulkach na Mistrzostwa Świata, w tym nasze logo" - czytamy na Instagramie marki.

BrewDog - antysponsorem Mistrzostw Świata w Katarze

Marką, która poszła o krok dalej, jest browar BrewDog. Szkocka sieć browarów rzemieślniczych chwali się, że… nie będzie obecna na mistrzostwach w Katarze. W reklamie nawiązuje do ostatniego i obecnego gospodarza MŚ, czyli Rosji i Kataru, i przewiduje, że idąc tym kluczem kolejnym powinna być Korea Północna.

trwa ładowanie posta...

Jak czytamy w oświadczeniu firmy:

Żeby było jasne: kochamy piłkę nożną. Po prostu nie znosimy korupcji, nadużyć i śmierci. Dołącz do nas. Wznieśmy kufle za graczy. Za fanów. Za wolność słowa. A środkowy palec pokażmy każdemu, kto uważa, że mundial w Katarze ma sens.

Firma od lat stara się podtrzymywać wizerunek marki buntowniczej, czy wręcz punkowej, która sprzeciwia się wielkim korporacjom.

BrewDog - kontrowersje wokół marki

Z drugiej jednak strony, browar w sieci swoich pubów zamierza transmitować rozgrywki w Katarze. Firma trochę broni się faktem, że zyski ze sprzedaży każdej butelki "Lost Lager" mają zostać przeznaczone na rzecz organizacji działających na rzecz praw człowieka.

Internauci na Twitterze przypominają też list otwarty, który wystosowali pracownicy BrewDog. W firmie miała panować kultura pracy oparta na zastraszaniu.

trwa ładowanie posta...

Ciężko jest więc bezkrytycznie zachwycać się marketingowymi działaniami rzemieślniczego browaru.

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 0