Whatsapp zamieni się w niebieską platformę? Będą płatne subskrypcje
Meta pierwszy raz od dawna wprowadza zmiany na Whatsappie. Będą płatne subskrypcje i nie tylko. Firma uspakaja użytkowników obawiających się o prywatność konwersacji oraz danych.
WhatsApp to jeden z najpopularniejszych komunikatorów na świecie - co prawda nie w środowisku Zetek, ale w dalszym ciągu przydaje się w szczególności, gdy chce się szybko przesłać zdjęcia w miarę dobrej jakości. Portal, pierwszy raz od dawna, czekają poważne zmiany. Meta - właściciel aplikacji - zapowiedziała wprowadzenie rozwiązań, które dla części użytkowników mogą być niemałym zaskoczeniem.
Podobne
- Budda chwali się wynikami. Ile osób ogląda jego Instastory?
- Instagram i X wprowadzają nowości. Posty blokowane hasłem i łapki w dół/górę
- Labubu opanowało social media? Te dane szokują
- Oskar Górniak w końcu się ujawnił. Chce oddać bilety na Pitbulla?
- Viralowy filmik starszej gotki. Wyrwała się spod pantofla męża?
Platforma, która dotychczas oferowała jedynie prywatne konwersacje, zaczyna otwierać się na komercjalizację. Już wkrótce na portalu pojawią się reklamy, a także możliwość płatnych subskrypcji.
Whatsapp zamieni się w niebieską platformę?
Najważniejszą nowością będą subskrypcje kanałów. Użytkownicy WhatsAppa będą mogli dołączać do specjalnych kanałów prowadzonych przez twórców lub marki i zdobyć dostęp do dodatkowych, ekskluzywnych treści. Według niektórych internautów model mocno przypomina działanie niebieskiej platformy.
W aplikacji pojawią się reklamy
Kolejna zmiana dotyczy reklam, które do tej pory były całkowicie nieobecne na WhatsAppie. Reklamy pojawią się w zakładce "Aktualizacje" - czyli tam, gdzie użytkownicy obecnie mogą przeglądać statusy oraz kanały. Co ważne, nie będą wyświetlane w prywatnych czatach ani grupach. Widać, że Meta chce rozdzielić komunikację od treściami promocyjnymi. Reklamy będą dopasowywane w oparciu o podstawowe dane, takie jak lokalizacja użytkownika, język urządzenia czy interakcje z treściami w zakładce "Aktualizacje".
Nowością będą również tak zwane promowane kanały. Firmy i twórcy będą mogli korzystać z narzędzi reklamowych Meta Ads Manager, żeby promować swoje kanały w obrębie aplikacji. To rozwiązanie ma pomóc w budowaniu zasięgu i przyciąganiu nowych obserwujących.
Meta dba o prywatność użytkowników?
Meta zapewnia, że prywatność użytkowników w dalszym ciągu będzie priorytetem firmy. DM oraz grupy nadal będą szyfrowane. Dodatkowo użytkownicy będą mogli zdecydować, czy chcą połączyć WhatsAppa z kontem Meta, żeby zwiększyć personalizację reklam. Opcja nie będzie jednak obowiązkowa. Planowe zmian będą wprowadzane stopniowo. Najpierw nowe funkcje trafią do wybranych regionów, a dopiero później zostaną udostępnione na większą skalę.
Źródło: XYZ, Boop
Popularne
- Doda powiesiła Labubu na Łódź Summer Festival. Wybrała PRZEMOC
- Tea - randkowa aplikacja tylko dla kobiet jest hitem w USA. Chroni przed toksykami?
- Treści dla dorosłych znikają z X? Blokada dotyczy całej Europy (tak, Polski też)
- Influencerka znalazła robaka w najdroższej drożdżówce w Polsce. "Już ich nie kupię"
- Mortalcio ma nową dziewczynę? Zagrała w jego teledysku
- W sklepach pojawiło się malinowe masło. Czy to może być dobre?
- Fanki Louisa Tomlinsona kilka dni czekają na koncert idola. Kolejka już ruszyła
- Viki Gabor wydała kolekcję ubrań "ARONOŁ". Kosmiczne ceny dresów
- Kartonii stworzyła własną kolekcję kosmetyków. Gdzie kupicie Cherry on Top?