Whatsapp zamieni się w niebieską platformę? Będą płatne subskrypcje
Meta pierwszy raz od dawna wprowadza zmiany na Whatsappie. Będą płatne subskrypcje i nie tylko. Firma uspakaja użytkowników obawiających się o prywatność konwersacji oraz danych.
WhatsApp to jeden z najpopularniejszych komunikatorów na świecie - co prawda nie w środowisku Zetek, ale w dalszym ciągu przydaje się w szczególności, gdy chce się szybko przesłać zdjęcia w miarę dobrej jakości. Portal, pierwszy raz od dawna, czekają poważne zmiany. Meta - właściciel aplikacji - zapowiedziała wprowadzenie rozwiązań, które dla części użytkowników mogą być niemałym zaskoczeniem.
Podobne
- Budda chwali się wynikami. Ile osób ogląda jego Instastory?
- Instagram i X wprowadzają nowości. Posty blokowane hasłem i łapki w dół/górę
- Labubu opanowało social media? Te dane szokują
- "Ksiądz z Osiedla" ma konto na niebieskiej platformie? Zbiera datki na prowadzenie klubokawiarni
- Oskar Górniak w końcu się ujawnił. Chce oddać bilety na Pitbulla?
Platforma, która dotychczas oferowała jedynie prywatne konwersacje, zaczyna otwierać się na komercjalizację. Już wkrótce na portalu pojawią się reklamy, a także możliwość płatnych subskrypcji.
Whatsapp zamieni się w niebieską platformę?
Najważniejszą nowością będą subskrypcje kanałów. Użytkownicy WhatsAppa będą mogli dołączać do specjalnych kanałów prowadzonych przez twórców lub marki i zdobyć dostęp do dodatkowych, ekskluzywnych treści. Według niektórych internautów model mocno przypomina działanie niebieskiej platformy.
W aplikacji pojawią się reklamy
Kolejna zmiana dotyczy reklam, które do tej pory były całkowicie nieobecne na WhatsAppie. Reklamy pojawią się w zakładce "Aktualizacje" - czyli tam, gdzie użytkownicy obecnie mogą przeglądać statusy oraz kanały. Co ważne, nie będą wyświetlane w prywatnych czatach ani grupach. Widać, że Meta chce rozdzielić komunikację od treściami promocyjnymi. Reklamy będą dopasowywane w oparciu o podstawowe dane, takie jak lokalizacja użytkownika, język urządzenia czy interakcje z treściami w zakładce "Aktualizacje".
Nowością będą również tak zwane promowane kanały. Firmy i twórcy będą mogli korzystać z narzędzi reklamowych Meta Ads Manager, żeby promować swoje kanały w obrębie aplikacji. To rozwiązanie ma pomóc w budowaniu zasięgu i przyciąganiu nowych obserwujących.
Meta dba o prywatność użytkowników?
Meta zapewnia, że prywatność użytkowników w dalszym ciągu będzie priorytetem firmy. DM oraz grupy nadal będą szyfrowane. Dodatkowo użytkownicy będą mogli zdecydować, czy chcą połączyć WhatsAppa z kontem Meta, żeby zwiększyć personalizację reklam. Opcja nie będzie jednak obowiązkowa. Planowe zmian będą wprowadzane stopniowo. Najpierw nowe funkcje trafią do wybranych regionów, a dopiero później zostaną udostępnione na większą skalę.
Źródło: XYZ, Boop
Popularne
- Przełom w sprawie Buddy? Wiadomo, co z pieniędzmi z loterii
- 18-tka roku? Julia dostała Porsche i pokaz Czarka Czaruje
- Julia Żugaj proponuje prezent na Mikołajki za 300 zł? Fani pragną box z nową płytą
- Bagi i Magda wzięli ślub na parkiecie? Teraz wszystko układa się w całość
- Rosalía - po co komu, hity, skoro można mieć "LUX" - [RECENZJA]
- Bedoes 2115 zgolił włosy. Za tym ruchem stoi coś więcej?
- "Kiedyś ludzie mieli mniej". Hymn boomerów podbija TikToka
- Wersow poleciała samolotem do fryzjera. Teraz tłumaczy się widzom
- Koniec klasycznego języka? Liczba 67 została słowem roku





