Jak TikTok działa na odbiorców? Mamy wyniki badań

Jak TikTok działa na odbiorców? Wyniki są zadziwiające

Źródło zdjęć: © vibez / canva
Weronika Plucińska,
15.06.2023 15:00

TikTok jest platformą, na której możemy oglądać oraz umieszczać różne filmy. Niektórych interesują śmieszne kotki, a innych sposoby na zarządzanie czasem. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę, jak TikTok oddziałuje na nas jako odbiorców.

TikTok jest miejscem, w którym zderzają się ze sobą rozrywka, kreatywność oraz kultura. Zarówno marki, jak i indywidualni użytkownicy mają okazję do bycia odkrytym oraz zainspirowania innych do działania.

TikTok zlecił firmie Nielsen przeprowadzenie badań, jaki wpływ ma platforma na użytkowników. Wyniki są zaskakujące.

Wpływ TikToka na odbiorców

Liczba aktywnych osób, które nagrywają na TikToku, stale rośnie. Według badań przeprowadzonych przez Nielsen jest to spowodowane tym, że aż 82 proc. użytkowników inspiruje się innymi twórcami do tworzenia kreatywnych treści.

Co ciekawe, aż 78 proc. ankietowanych przyznaje, że można stać się viralowym na TikToku bez konieczności bycia sławnym. Z pewnością zależy to od tego, że każdego dnia pojawiają się w aplikacji setki filmów. Jednego dnia hitem zostanie jedno nagranie, ale następnego dnia może pojawić inne, które przebije się popularnością.

Z pewnością większość z nas włącza TikToka, aby się zrelaksować i "odmóżdżyć" po całym dniu pracy. Badania wykazały, że 61 proc. odwiedzających platformę robi to w celach rozrywkowych, a 73 proc. internautów poprawia sobie humor oglądając autentyczne treści innych twórców.

Wyniki badań potwierdziły, że większość z nas wchodzi na TikToka, aby na chwilę zapomnieć o problemach dnia codziennego oraz pośmiać się oglądając zabawne treści innych twórców.

źródło: materiały prasowe

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 2
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 1
  • emoji kupka - liczba głosów: 0