Promowali alkohol w internecie. Teraz zajmuje się nimi prokuratura
Influencerzy zarabiają, współpracując z różnymi markami. Niektórzy przyjmują każdą propozycję bez względu na jej charakter. Nie wszystkie współprace są jednak w pełni legalne. Maffashion i Maćkiem Musiałem zainteresowała się prokuratura.
Ustawa o wychowaniu w trzeźwości oraz przeciwdziałaniu alkoholizmowi zakazuje promowania napojów wysokoprocentowych. Influencerzy często jednak nie zwracają uwagi na aspekty prawne, a możliwość zarobku dzięki kolejnej współpracy.
Podobne
- "Nie chcę tego podpisywać". Kostek zbuntował się na planie filmu Ekipy
- Ochroniarz oburzony zachowaniem influencerki. "No nie wolno"
- Tony Chaplin odchodzi z Teenz. Influencer podpadł prezesowi
- Szalony Reporter śmieszkuje z rolników. Szybko dostał ripostę
- Medusa z udaną akcją charytatywną. Teraz mierzy się z zarzutami
W ostatnich miesiącach mogliśmy przeczytać o działaniach prokuratury w sprawie znanych osób, które promują napoje alkoholowe. Takim sposobem na nagłówkach gazet pojawiały się nazwiska m.in. Wojewódzkiego czy Palikota.
Julia Kuczyńska i Maciej Musiał to kolejni oskarżeni
Lista influencerów, którzy promują alkohol, powiększyła się o następne osoby. Kolejnymi osobami, które usłyszały zarzuty, są Maciej Musiał oraz Julia Kuczyńska "Maffashion".
Na stronie tvp.info możemy przeczytać informację, że 18 kwietnia 2023 r. Prokuratura Rejonowa Warszawa-Ochota skierowała akt oskarżenia przeciwko influencerce i aktorowi do jednego z warszawskich sądów.
Prokuratorzy oskarżyli Julię Kuczyńską i Maćka Musiała o reklamowanie napojów alkoholowych. Gwiazdy rzekomo postąpiły wbrew ustawie o wychowaniu w trzeźwości, za co grozi kara grzywny nawet do 500 tys. zł.
Śledczy stwierdzili, że aktor w 2021 r. na Instagramie miał reklamować szkocką whisky i włoskie piwo, a influencerka w 2022 r. również na Instagramie miała promować włoskie piwo.
Jan Śpiewak składa zawiadomienie do prokuratury na Kanał Sportowy
26 kwietnia 2023 r. na profilach w mediach społecznościowych Kanału Sportowego udostępniono film reklamowy we współpracy z marką piwa Tyskie.
Po niecałej godzinie od publikacji publicysta Jan Śpiewak na Twitterze ogłosił, że jeszcze tego samego dnia złoży zawiadomienie do prokuratury na członków Kanału Sportowego.
Zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi promowanie alkoholu jest nielegalne. Osoby rozpoznawalne są często wzorem do naśladowania dla młodych ludzi i powinni zwrócić szczególną uwagę na propozycje współpracy, które otrzymują.
Reklamowanie alkoholu przez takie osoby może skutkować wzrostem liczby osób uzależnionych od alkoholu w młodym wieku.
A co wy myślicie o tej sytuacji?
źródło: twitter.com, kultura.onet.pl
W temacie społeczeństwo
- Polska staje do walki z kryzysem demograficznym. Czy "Rządowy Tinder" rozwiąże problem?
- Bolt Lokalnie już jest. Możesz zamówić przejazd z osobą płynnie mówiącą po polsku?
- We Wrocławiu pojawi się świąteczny tramwaj. Św. Mikołaj rozda grzecznym upominki
- Kolacja z Natsu wystawiona na licytację. Pieniądze pójdą na szczytny cel
Popularne
- Patec atakuje ostatni szczyt z Krony Ziemi. Dlaczego Elbrus jest tak problematyczny?
- Dlaczego myślę, że BAZA wygra milion złotych? Sory FAZA, dobry start to nie wszystko [OPINIA]
- Jaki jest twój festiwalowy perfect match? Edycja: Polska. Idealny prezent na Święta last minute [VIBEZ IN LINE]
- "KOCHAM POLSKĘ" za koncerty Mery Spolsky. Oto prawdziwe dobro narodowe [RELACJA]
- Fani Lorde czekali na jej koncert ponad dobę. Co jeszcze są w stanie zrobić dla artystki? [VIBEZ IN LINE]
- Największe sekrety Spotify Wrapped. Czy muzykę AI uwzględniono w podsumowaniu? [WYWIAD]
- Bolt Lokalnie już jest. Możesz zamówić przejazd z osobą płynnie mówiącą po polsku?
- Szop pracz włamał się do sklepu monopolowego. Trafił na izbę wytrzeźwień?
- Mata i Sobel nagrali wspólny kawałek. Najbardziej viralowy collab 2026 r.? [OPINIA]





