Nowe prawo dotyczące influencerów we Francji

Nowe prawo we Francji uderzy w influencerów. Mają się czego bać

Źródło zdjęć: © Canva
Natalia Witulska,
02.06.2023 15:00

Francuski rząd wprowadził nowe przepisy reklamowe. Co grozi influencerom, którzy nie będą się do nich stosować? Nawet więzienie.

Influencerzy we Francji mogą teraz trafić do więzienia. Kara będzie ich dotyczyła, jeśli okaże się, że złamali nowe przepisy dotyczące reklamowania produktów w mediach społecznościowych. Nowe prawo weszło w życie w czwartek 1 czerwca.

Nowe przepisy mają chronić konsumentów

Nowe surowe przepisy mają na celu ochronę konsumentów przed wprowadzającymi w błąd lub fałszywymi praktykami handlowymi w internecie. Ograniczają promocję loterii i zakładów, a nawet zabiegów chirurgii plastycznej. Zakazują również reklamy tytoniu. Warto podkreślić, że Francja jako pierwsza w Europie wprowadziła takie prawo.

Ponadpartyjne ustawodawstwo zostało przyjęte jednogłośnie w głosowaniu Senatu w środę 31 maja. Przepisy zaczęły obowiązywać w czwartek 1 czerwca.

Influencerzy we Francji muszą uważać na to, co reklamują
Influencerzy we Francji muszą uważać na to, co reklamują (Canva)

Kary za reklamowanie nieodpowiednich produktów

Zgodnie z nowymi przepisami "podmioty wywierające wpływ komercyjny" (influencerzy) nie będą mogły reklamować loterii lub gier hazardowych. Zakaz ma dotyczyć mediów społecznościowych, z których korzystają nieletni.

Naruszenia mogą oznaczać karę do dwóch lat więzienia lub grzywnę w wysokości do 300 tys. euro. Istnieją jednak obawy co do zdolności władz do nadzorowania nowych przepisów. Chodzi o sytuacje, gdy konta influencerów są widoczne we Francji, ale dana osoba fizycznie znajduje się poza jurysdykcją kraju.

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 0