Włoski UOKiK zmienia zasady działania influencerów

Nowe zasady pracy influencerów. Pokłosie sprawy Chiary Ferragni

Źródło zdjęć: © canva / canva
Weronika Paliczka,
12.01.2024 16:00

Włoski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wprowadził nowe przepisy dotyczące działań influencerów. Decyzja związana jest z ostatnimi poważnymi problemami Chiary Ferragni.

Modelka i influencerka Chiara Ferragni jakiś czas temu stanęła na świeczniku. Powodem nie był jednak kolejny sukces włoskiej osobowości, a kryzys wizerunkowy w związku z nie do końca skuteczną akcją charytatywną. Modelka zapowiedziała ogromne wsparcie dla szpitala pediatrycznego, jednak doszło jedynie do niewspółmiernego do przyniesionych zysków przelewu. Na kanwie problemu włoski Autorita’ Garante della Concorrenza e del Mercato, odpowiednik UOKiK, wprowadził nowe przepisy.

Jasne opisywanie współprac dla największych influencerów

Nowe zapisy dotyczą największych influencerów posiadających ponad milion obserwujących w mediach społecznościowych. Zgodnie z najnowszymi zasadami treści sponsorowane mają być wyraźnie oznaczane w sposób pisemny. Influencerzy mają też pamiętać o poszanowaniu podstawowych praw człowieka.

Autorita’ Garante della Concorrenza e del Mercato podkreśla, że prace nad nowymi przepisami rozpoczęły się przed wybuchem kryzysu medialnego Chiary Ferragni. Konieczność publikacji rozporządzenia związana jest z "rosnącym znaczeniem i szerzeniem się aktywności influencerów, którzy tworzą, produkują i rozpowszechniają wśród odbiorców treści audiowizualne i ponoszą za nie odpowiedzialność edytorską"- jak pisze Nowy Marketing. Zmianie mają ulec także zasady współprac charytatywnych.

Źródło: Nowy Marketing

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 0