Nowe zasady pracy influencerów. Pokłosie sprawy Chiary Ferragni
Włoski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wprowadził nowe przepisy dotyczące działań influencerów. Decyzja związana jest z ostatnimi poważnymi problemami Chiary Ferragni.
Modelka i influencerka Chiara Ferragni jakiś czas temu stanęła na świeczniku. Powodem nie był jednak kolejny sukces włoskiej osobowości, a kryzys wizerunkowy w związku z nie do końca skuteczną akcją charytatywną. Modelka zapowiedziała ogromne wsparcie dla szpitala pediatrycznego, jednak doszło jedynie do niewspółmiernego do przyniesionych zysków przelewu. Na kanwie problemu włoski Autorita’ Garante della Concorrenza e del Mercato, odpowiednik UOKiK, wprowadził nowe przepisy.
Podobne
- Szkoła idealna? Obsadzamy influencerów w rolach nauczycieli
- Gen Z marzy o byciu influencerami. Z czym wiąże się ten zawód?
- TikTok pożera 34 godziny miesięcznie. Ile czasu spędzamy w aplikacjach?
- Murcix kontra Paulina Kozłowska starły się w "Face to Face". Jak ostre są ich języki?
- Nowe prawo we Francji uderzy w influencerów. Mają się czego bać
Jasne opisywanie współprac dla największych influencerów
Nowe zapisy dotyczą największych influencerów posiadających ponad milion obserwujących w mediach społecznościowych. Zgodnie z najnowszymi zasadami treści sponsorowane mają być wyraźnie oznaczane w sposób pisemny. Influencerzy mają też pamiętać o poszanowaniu podstawowych praw człowieka.
Autorita’ Garante della Concorrenza e del Mercato podkreśla, że prace nad nowymi przepisami rozpoczęły się przed wybuchem kryzysu medialnego Chiary Ferragni. Konieczność publikacji rozporządzenia związana jest z "rosnącym znaczeniem i szerzeniem się aktywności influencerów, którzy tworzą, produkują i rozpowszechniają wśród odbiorców treści audiowizualne i ponoszą za nie odpowiedzialność edytorską"- jak pisze Nowy Marketing. Zmianie mają ulec także zasady współprac charytatywnych.
Źródło: Nowy Marketing
Popularne
- Zaskakujący finał rozwodu. Będzie płacił alimenty na koty
- "I do pieca" zostanie zdaniem roku? Trend opanował internet
- "Hailey Bieber wygląda jak trans". Influencerka króciutko z hejterami
- Natsu wywołała SZOK u swoich widzów. Wszystko przez "figurkę z Sycylii"
- Horrory, które zniszczą cię w Halloween. Nie oglądaj ich sam
- Jak wybrać najlepsze miejsce na koncercie? Zdradzę ci sekret muzycznych freaków [VIBEZ IN LINE]
- "WSZYSCY JESTEŚMY KACPERCZYK", czyli powolne dojrzewanie [RECENZJA]
- Druga edycja Vibez Creators Awards - magia powraca!
- Sombr naprawdę PRZESADZIŁ. Fani sprzedają bilety na jego koncerty





