Nowe zasady pracy influencerów. Pokłosie sprawy Chiary Ferragni
Włoski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wprowadził nowe przepisy dotyczące działań influencerów. Decyzja związana jest z ostatnimi poważnymi problemami Chiary Ferragni.
Modelka i influencerka Chiara Ferragni jakiś czas temu stanęła na świeczniku. Powodem nie był jednak kolejny sukces włoskiej osobowości, a kryzys wizerunkowy w związku z nie do końca skuteczną akcją charytatywną. Modelka zapowiedziała ogromne wsparcie dla szpitala pediatrycznego, jednak doszło jedynie do niewspółmiernego do przyniesionych zysków przelewu. Na kanwie problemu włoski Autorita’ Garante della Concorrenza e del Mercato, odpowiednik UOKiK, wprowadził nowe przepisy.
Podobne
- Szkoła idealna? Obsadzamy influencerów w rolach nauczycieli
- Gen Z marzy o byciu influencerami. Z czym wiąże się ten zawód?
- TikTok pożera 34 godziny miesięcznie. Ile czasu spędzamy w aplikacjach?
- Murcix kontra Paulina Kozłowska starły się w "Face to Face". Jak ostre są ich języki?
- Nowe prawo we Francji uderzy w influencerów. Mają się czego bać
Jasne opisywanie współprac dla największych influencerów
Nowe zapisy dotyczą największych influencerów posiadających ponad milion obserwujących w mediach społecznościowych. Zgodnie z najnowszymi zasadami treści sponsorowane mają być wyraźnie oznaczane w sposób pisemny. Influencerzy mają też pamiętać o poszanowaniu podstawowych praw człowieka.
Autorita’ Garante della Concorrenza e del Mercato podkreśla, że prace nad nowymi przepisami rozpoczęły się przed wybuchem kryzysu medialnego Chiary Ferragni. Konieczność publikacji rozporządzenia związana jest z "rosnącym znaczeniem i szerzeniem się aktywności influencerów, którzy tworzą, produkują i rozpowszechniają wśród odbiorców treści audiowizualne i ponoszą za nie odpowiedzialność edytorską"- jak pisze Nowy Marketing. Zmianie mają ulec także zasady współprac charytatywnych.
Źródło: Nowy Marketing
Popularne
- To oni pozwali Sylwestra Wardęgę. Lista jest bardzo długa
- W 12 godziny spała z 1000 facetów. Onlyfansiara twierdzi, że pobiła rekord
- Dubajska czekolada trafiła do Żabki. Limitowana i ekstremalnie droga
- AI Iga Świątek wali szoty w reklamie pubu Mentzena. Będą pozwy?
- "Fazolandia" sprzedana. Koniec marzenia słynnego youtubera
- Jelly Frucik spał z Wojtkiem Golą? Żaden 20-stronnicowy dokument tego nie wymaże
- Dawid Podsiadło z AliExpress. Hubert jak Maciej Musiał - też posprząta mieszkanie
- Merch Drwala 2025 nadchodzi. Trzy daty, które lepiej zapamiętaj
- 19 stycznia krytyczną datą dla TikToka. MrBeast zabrał głos