Mattel stworzył nową Barbie. Może pomóc w zwiększeniu samoakceptacji
Na taką lalkę czekały tysiące dziewczynek. Mattel wyprodukował niewidomą Barbie, do której dołączył charakterystyczną laskę. Nowa zabawka została zaakceptowana przez niewidomą influencerkę, która dzieli się problemami życia z niepełnosprawnością w mediach społecznościowych.
Kultowość lalek Barbie jest trudna do podważenia. Większość dorosłych kobiet, nastolatek oraz dziewczynek miała w swoim pudełku z zabawkami chociaż jedną lalkę z niebotycznie długimi nogami i wąską talią. Choć wiele osób zarzuca producentowi Barbie tworzenie nierealnych do spełnienia kanonów urody, które z kolei mogą doprowadzić do powstawania kompleksów wśród młodych, podatnych na wpływy dziewczynek. Mattel zdaje się słuchać krytycznych opinii i wyciągać z nich wnioski. Twórcy Barbie tworzą coraz więcej lalek odbiegających od kanonów ze względu na kolor skóry, wygląd, wzrost lub chorobę, na którą cierpią.
Podobne
- Drama na portalu X. Karmienie piersią jest aktem seksualnym?
- Rząd zapowiada zmiany. Zakaże dzieciom zakładania kont w socialach
- LEGO dla niewidomych dzieci. Klocki pomogą w nauce Braille'a
- Nauczycielka na seks i wódkę. Skandal w prestiżowej szkole
- Modelka nie chce mieć dzieci. Podała listę ponad 100 powodów
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
JULIA ŻUGAJ spełniła już WSZYSTKIE SWOJE MARZENIA?
Mattel stworzył niewidomą Barbie
Nowa Barbie wyprodukowana przez firmę Mattel powstała we współpracy z Amerykańską Fundacją dla Niewidomych. W trakcie procesu twórczego zdecydowano, że lalka powinna być ubrana w ubrania z materiałami o wyraźnej fakturze, w tym różową satynową koszulkę i fioletową spódniczkę z tiulu. Dzięki temu dzieci bawiące się zabawką mogą wyobrazić sobie jej wygląd na podstawie dotyku. Barbie ma na sobie ubrania, które łatwo jest zdjąć, dzięki zastosowanym rzepom oraz elastycznej gumce. Na opakowaniu zabawki zamieszczono napisy w alfabecie Braille'a, aby każdy mógł odczytać informacje o lalce.
Twarzą kampanii nowej Barbie została Lucy Edwards, influencerka oraz aktywistka na rzecz osób niewidomych. Opisując lalkę kobieta stwierdziła, że "znaczy dla niej wszystko". Edwards dodała: "Jako nastolatka czułam się odizolowana z powodu utraty wzroku i braku wzorców do naśladowania takich jak ja. Wstydziłam się mojej laski - ale wiedząc, że Barbie ma laskę, czułabym się inaczej z moją i pomogłoby mi to czuć się mniej samotnie w mojej drodze do akceptacji i przyjęcia mojej ślepoty".
Organizacje na rzecz osób niewidomych popierają nową Barbie
Głos w sprawie nowej lalki Barbie w rozmowie z "The Guardian" zabrała Debbie Miller, dyrektor ds. doradztwa i wsparcia klienta w organizacji charytatywnej Royal National Institute of Blind People: - Barbie to wszystko o radości - o odkrywaniu i rozumieniu świata poprzez zabawę - i to cudowne myśleć, że dzieci z zaburzeniami wzroku mogą teraz bawić się lalką Barbie, która wygląda jak one. Jesteśmy bardzo zadowoleni z detali, które zostały wprowadzone do projektowania tej nowej Barbie - dotykowych ubrań, jak również laski i okularów przeciwsłonecznych. To uznanie, że nie wszyscy widzą dobrze, co znaczy wiele dla społeczności niewidomych i niedowidzących. To pozytywny krok naprzód w pomaganiu dzieciom i dorosłym z utratą wzroku poczuć, że przynależą i są uznawane.
Źródło: "The Guardian"
Popularne
- Rozwój PSZOK-ów dzięki funduszom unijnym
- Poznaj Polskę na dwóch kołach
- Liam Payne wiecznie żywy. Znów usłyszymy jego głos
- Marcin Dubiel próbuje wrócić do internetu. Kolejny epic fail
- Kamil z Ameryki w akcji. Koszulki #freebudda wspierają Strefę 77
- Wojtek Gola na streamie u Jelly Frucika. Było piekielnie gorąco
- Młodzi na rynku pracy w Unii Europejskiej
- Rok po wybuchu Pandora Gate. Co dalej z ekstradycją Stuu?
- Fundusze unijne a problemy szkół