Marketingowy niewypał czy hit? Sanah śpiewa o szynce
Internet zawrzał po nowej współpracy sanah. "Uczta na wynos z sanah" spotyka się z krytyką recenzentów. Czy autorska linia produktów to wizerunkowy strzał w kolano dla piosenkarki?
Sanah to obecnie jedna z najpopularniejszych polskich piosenkarek. Artystka niedawno zakończyła stadionową trasę "Uczta nad ucztami". Była pierwszą Polką, która wyprzedała koncert na PGE Narodowym. Do tej pory udało się to tylko zagranicznym gwiazdom oraz gigantowi polskiej sceny muzycznej - Dawidowi Podsiadło. Jakiś czas temu piosenkarka podjęła się niecodziennej współpracy. Razem z siecią sklepów franczyzowych wypuściła autorską linię produktów spożywczych.
Sanah robi fikołki marketingowe
Współpraca z Żabką to nie pierwsza gastronomiczna kolaboracja sanah. Piosenkarka w kwietniu 2022 r. zdecydowała się wypuścić kabanosy sygnowane jej pseudonimem artystycznym. "Kabanosiki sanah" wzbudziły kontrowersje. Nie pomogły tłumaczenia, że wyrób mięsny był nawiązaniem do albumu o nazwie "Uczta". Teraz przyszedł czas na jedzenie z nutką róży.
Linia produktów "Uczta na wynos z sanah" została skrytykowana chyba przez każdego internetowego recenzenta. Oryginalny smak, którym chwali się producent, nie przypadł do gustu ogółu. W akcji zabrakło również spójności wizerunkowej.
Pewna tiktokerka z ponad 15-letnim doświadczeniem w branży marketingowej zanalizowała kampanię "Uczta na wynos z sanah". "Facetka od reklamy" zaznacza, że żadna z dużych gwiazd nie zdecydowała się na "użyczenie wizerunku na produktach garmażeryjnych". Jako przykład podaje Duę Lipę oraz Lady Gagę. Tiktokera poddaje również w wątpliwość spójność wizerunkową artystki z osobliwym jinglem, w którym piosenkarka śpiewa o ananasie, szynce, mozzarelli, papryce oraz nutce róży.
W komentarzach pojawiły się przykłady kolaboracji wielkich gwiazd ze znanymi firmami: "tak, Gaga miała swoją współpracę z 'Oreo', jeśli o to chodzi". Ktoś inny odpowiada, że "przede wszystkim trzeba brać pod uwagę net worth i rozpoznawalność marki. Nie możemy porównać rozpoznawalny na całym świecie marki z ogromnym kapitałem i lokalnej sieci i franczyzowej garmażerką, która ma majątek 100 razy mniejszy". Inna internautka trafnie zauważa, że "np. pączki sanah z różanym nadzieniem na tłusty czwartek wyprzedałyby się natychmiast".
Popularne
- Znamy przyczynę śmierci sowy Duolingo. Dua Lipa opłakuje ptaka
- Stuu został pobity? Szokujące nagranie obiegło internet
- Kotolga jest viralem na TikToku. Kim jest i co o niej wiadomo?
- Sowa Duolingo nie żyje. Wszyscy możecie ją mieć na sumieniu
- Żugajki na tropie nowego partnera Julii. Kim jest tajemniczy mężczyzna?
- Powstał tłumacz z polskiego na deweloperski. "Zrozum groźne gatunki"
- Sprawa korepetytora trafiła do Rzeczniczki Praw Dziecka. Co dalej?
- Damiano David wystąpił w Polsce. Zagrał nowy kawałek
- Jak pachną perfumy Skolima BEBECITA? Ekspert zabrał głos