Indie walczą z nadmiarem nauki w szkołach. Niewiarygodne, co zniknie
Władze Indii postanowiły wprowadzić kilka zmian w systemie edukacji. Z podręczników szkolnych zniknęło wiele tematów, które dla niektórych osób są istotne i warto je przyswoić w szkole. O czym już nie będą mogły uczyć się indyjskie dzieci?
Wraz z początkiem roku szkolnego z indyjskiej podstawy programowej zniknie kilka tematów. Zmiany w programie nauczania dotyczą i przedmiotów ścisłych, i tych humanistycznych.
Podobne
- Koniec z telefonami w szkołach. Rząd wprowadza nowe prawo
- Patriotyczne laptopy dla gamerów. Prezent od Czarnka
- 800 plus dla dzieci z Ukrainy? Pieniądze pod jednym warunkiem
- "Realia szkoły Czarnka". 14-latkowie zakuwają po nocach i piją mnóstwo kawy
- Propaguje teorie spiskowe. Szkoła zaprosiła go na wykład
Uczniowie z Indii nie nauczą się już o ekologii?
Uczniowie nie przeczytają o m.in.
- układzie okresowym pierwiastków;
- trygonometrii;
- magnetyzmie;
- ewolucji;
- odnawialnych źródłach energii;
- demokracji i partiach politycznych;
- rewolucji przemysłowej;
- ekologii i zanieczyszczenia powietrza.
Zmiany w systemie edukacji dotkną aż 134 mln uczniów w wieku 11-18 lat. Indyjska Krajowa Rada ds. Badań Edukacyjnych i Szkolenia uzasadnia decyzję tym, że uczniowie są przeładowani materiałem. Członkowie rady twierdzą, że zamiast wymagać uczenia się mnóstwa rzeczy na pamięć, dzieci powinny rozwijać kreatywność i stawiać na możliwość empirycznego zdobywania wiedzy.
Nauczyciele są przeciwko zmianom edukacji w Indiach
Informacja o wycofaniu teorii Darwina z podstawy programowej w Indiach wywołała sprzeciw środowiska naukowego. Nauczyciele apelują o przywrócenie tych treści, a wniosek podpisało prawie pięć tys. uczonych.
- Każdy, kto próbuje uczyć biologii bez zajmowania się ewolucją, nie uczy biologii w jej obecnym rozumieniu. To podstawa biologii - twierdzi Jonathan Osborne, naukowiec zajmujący się edukacją naukową na Uniwersytecie Stanforda w Kalifornii, w apelu do władz Indii.
Specjaliści dodają również, że złym pomysłem jest usuwanie zagadnień dotyczących zanieczyszczenia powietrza. Twierdzą, że jest to aktualny problem oraz wyzwanie, o którym powinno się nauczać młodych ludzi.
- Ideą stojącą za tą zmianą było zachęcenie uczniów do zadawania pytań. Jednak usuwanie fundamentalnych teorii naukowych prędzej stłumi ciekawość, niż ją pobudzi - dodaje Anindita Bhadra, biolożka ewolucyjna z Indyjskiego Instytutu Edukacji Naukowej i Badań w Kalkucie.
źródło: f5.pl
Popularne
- Znamy przyczynę śmierci sowy Duolingo. Dua Lipa opłakuje ptaka
- Stuu został pobity? Szokujące nagranie obiegło internet
- Kotolga jest viralem na TikToku. Kim jest i co o niej wiadomo?
- Sowa Duolingo nie żyje. Wszyscy możecie ją mieć na sumieniu
- Żugajki na tropie nowego partnera Julii. Kim jest tajemniczy mężczyzna?
- Powstał tłumacz z polskiego na deweloperski. "Zrozum groźne gatunki"
- Sprawa korepetytora trafiła do Rzeczniczki Praw Dziecka. Co dalej?
- Damiano David wystąpił w Polsce. Zagrał nowy kawałek
- Jak pachną perfumy Skolima BEBECITA? Ekspert zabrał głos