Epic Games musi zwrócić epickie pieniądze. Brzydko naciągali graczy?
Epic Games to producent gier komputerowych, a ich najbardziej znanym wydaniem jest definitywnie Fortnite, który błyskawicznie zdobył popularność na całym świecie. Studio wpadło w kłopoty za przekręty finansowe dokonywane na... dzieciach.
Fortnite - tej gry zdecydowanie nikomu nie trzeba przedstawiać. Koncerty w wirtualnej rzeczywistości, unikatowe skiny i celebryci zaangażowani w promocję. Travis Scott, Metallica czy Ariana Grande - tak właśnie wygląda budżet. Firma Epic Games dbała także o karmienie graczy z mocnym popkulturowym zacięciem, wprowadzając do produkcji postacie, takie jak Indiana Jones, Anakin Skywalker, Spider-Man czy Obcy.
Podobne
- Zima nadchodzi. Jest zwiastun gry "Gra o Tron", ale fani czują się oszukani
- Babcia-gamerka wymiata w "Fortnite". Ma współpracę marzeń
- Trailer "GTA 6" robi furorę. Rockstar Games potwierdza rok premiery
- "Nie ma grupy docelowej". Powstaje epickie RPG bez walk
- The Sims Project Rene i dodatek Życie i Śmierć. Wszystko, co wiemy o nadchodzących grach
Gra jest darmowa, co także przyczyniło się do jej popularności (na pewno nie zaszkodziła też piosenka Taylor Swift o tym samym tytule), ale internauci mają możliwość dokonywania mikropłatności. Wirtualną walutą są V-dolce, za które można nabyć m.in. dodatkowe skórki lub różnego rodzaju pakiety bojowe, urozmaicające podstawową rozgrywkę.
Warto też wspomnieć, że Fortnite wywarł ogromny wpływ również bezpośrednio na polską kulturę. Chyba wszyscy pamiętają, jak obecny premier Donald Tusk zwrócił się do Mateusza Morawieckiego słowami "Mateusz, ale z ciebie bambik", nawiązując do viralowego nagrania, pochodzącego od graczy Fortnite. Niedługo później pytanie o bambika pojawiło się w teleturnieju "Milionerzy".
Epic Games musi zwrócić ponad 74 mln dolarów
Jak wcześniej wspominałam, Fortnite opiera się na mikropłatnościach. Wirtualną walutę można kupić, doładowując konto w grze lub po prostu dokonywać operacji kartą debetową podpiętą do urządzenia. Jak się okazało, Epic Games wykorzystywało tę lukę, co pozwalało dzieciom zawierać transakcje bez wiedzy rodziców, używając ich zasobów pieniężnych. Firma jest zobowiązana do zwrotu całej sumy pochodzącej z tego typu zakupów - łącznie opiera się ona na ponad 74 mln dolarów, czyli ok. 288 mln zł.
Popularne
- "Kiedyś ludzie mieli mniej". Hymn boomerów podbija TikToka
- Jak długo Książulo będzie recenzował kebaby? Jego odpowiedź szokuje
- Young Leosia odpowiada na diss Fagaty. "Rozkładasz nogi w necie, żeby zarobić na prąd"
- Zranił ją narzeczony. 32-latka wyszła za mąż za chatbota
- Karty kolekcjonerskie Julii Żugaj w Biedronce. Cena z kosmosu?
- Dwa tygodnie ferii w listopadzie? Uczniowie są już zmęczeni
- FAZA zbezcześciła teren byłego obozu zagłady? "Brak kultury. To dzikusy"
- Influencerki oszalały na punkcie zdjęć AI? Dlaczego nie jestem fanką śnieżnej "sesji" [OPINIA]
- Billie Eilish nazywa Elona Muska "żałosnym tchórzem". Biznesmen nie pomaga potrzebującym?





