Be Active, Be Your Change – informacja o projekcie
Coroczne badanie przeprowadzone przez CBOS (2021) wyraźnie pokazuje, że większość Polaków – 61% – nie ma poczucia wpływu na bieg spraw w kraju, a tylko 32% jest zdania, że zwykli obywatele mają realny wpływ na to, co dzieje się w całym kraju. Pomimo tego, że osoby młode relatywnie najczęściej są przekonane o możliwości wywierania wpływu, czyli są świadome swoich możliwości, to nawet w tej grupie przeważa pogląd o braku wpływu.
Jedną z kluczowych cech definiujących pokolenie Z jest dorastanie w świecie nowoczesnych technologii, który jest podstawowym źródłem wiedzy, narzędziem komunikacji i przestrzenią, w której młodzi ludzie spędzają większość czasu. Dzięki dostępności informacji o różnych wydarzeniach, problemach czy stylach życia i wartościach w społeczeństwach krajów o ugruntowanych tradycjach demokratycznych można było przypuszczać, że idee partycypacji i samostanowienia będą łatwo przyswajane. Wyniki badań wskazują jednak, że przynależność pokoleniowa i kulturowa mają decydujący wpływ na przekonania o możliwości oddziaływania na procesy polityczne i społeczne.
Be Active, Be Your Change to projekt, którego celem jest dostarczenie młodym mieszkańcom Europy wiedzy z zakresu jej wartości i inicjatyw oraz zachęcanie do otwartego dialogu na temat europejskiej polityki, jej rezultatów, a także roli w niwelowaniu różnic w rozwoju różnych regionów UE. Chcemy zwiększać zaangażowanie w europejskie sprawy społeczne, a także wzmacniać więzi między młodymi mieszkańcami różnych krajów europejskich.
Zachęcamy osoby z generacji Z do aktywnego uczestniczenia w życiu publicznym i podkreślamy ich zdolność do wywierania wpływu. Tworzymy społeczność, która w atmosferze zaufania i szczerości zdobywa wiedzę, a przede wszystkim podejmuje działania.
Głównymi celami są:
1. Wzmocnienie poczucia sprawczości – ponieważ działanie wynika z wiary w wpływ, analogicznie wiara w brak wpływu implikuje bezczynność.
2. Tworzenie relacji międzyludzkich, które są warunkiem współpracy w atmosferze wzajemnego zaufania.
3. Odpowiedzialne i świadome korzystanie z mediów – krytyczne myślenie, otwartość na inne poglądy, rozwijanie odporności na manipulację. Wszystkie te aspekty są kluczowe dla funkcjonowania społeczeństwa obywatelskiego.
Powyższe cele będą realizowane poprzez kampanię #MamWpływ, w ramach której zdefiniowaliśmy obszary tematyczne zawierające zagadnienia istotne dla tej grupy docelowej, tj. ekologia, świadomość, równość ze szczególnym uwzględnieniem jakości informacji oraz różnorodności poglądów na ważne tematy w całej Europie. Treści będą przedstawiać różne punkty widzenia i prowokować do dyskusji.
Be Active, Be Your Change jest projektem międzynarodowym angażującym kraje Europy Środkowo Wschodniej, w skład których poza Polską wchodzą Litwa, Rumunia, Bułgaria i Chorwacja.
Koordynatorem projektu jest Wirtualna Polska Media S.A.
Międzynarodowymi partnerami medialnymi projektu Be Active, Be Your Change są:
- Delfi Uzdaroji Akcine Bendrove - najstarszy i największy internetowy serwis informacyjny na Litwie, którego historia sięga 2000 r. i który odwiedza średnio około 700 tys. osób dziennie (1/4 całej populacji),
- Index Promocija Doo Za Promidzbu, Prodaju i Promociju – od 20 lat najczęściej odwiedzany serwis informacyjny w Chorwacji od 20 lat, odwiedzany przez 2,5 mln internautów miesięcznie,
- Net Info EAD - największy wydawca cyfrowy w Bułgarii, część Nova Broadcasting Group, jednego z trzech krajowych operatorów telewizyjnych,
- PRO TV S.R.L. - wiodąca stacja telewizyjna w Rumunii, od 25 lat zaangażowana aktywnie zaangażowana w projekty społeczne
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską. Wyrażone poglądy i opinie należą jednak do autorów i niekoniecznie odzwierciedlają oficjalne stanowisko Unii i Komisji Europejskiej. Unia Europejska ani Komisja Europejska nie ponoszą za nie odpowiedzialności.
Popularne
- Jelly Frucik zablokowany na TikToku. "Ryczę i jestem w rozsypce"
- Kim są "slavic dolls"? Śmiertelnie niebezpieczny trend na TikToku
- Vibez Creators Awards - wybierz najlepszych twórców i wygraj wejściówkę na galę!
- Amerykanie nie umieją zrobić kisielu? Kolejna odsłona slavic trendu
- Były Julii Żugaj szantażował jurorów "Tańca z gwiazdami"? Szalona teoria fanów
- Quebonafide ogłosił finałowy koncert? "Będzie tłusto"
- Chłopak Seleny Gomez się nie myje? Prawda wyszła na jaw
- Jurorka "Tańca z gwiazdami" węszy romans? "Ja nie widzę tej relacji"
- Agata Duda trenduje za granicą. Amerykanie w szoku