Be Active, Be Your Change – informacja o projekcie
Coroczne badanie przeprowadzone przez CBOS (2021) wyraźnie pokazuje, że większość Polaków – 61% – nie ma poczucia wpływu na bieg spraw w kraju, a tylko 32% jest zdania, że zwykli obywatele mają realny wpływ na to, co dzieje się w całym kraju. Pomimo tego, że osoby młode relatywnie najczęściej są przekonane o możliwości wywierania wpływu, czyli są świadome swoich możliwości, to nawet w tej grupie przeważa pogląd o braku wpływu.
Jedną z kluczowych cech definiujących pokolenie Z jest dorastanie w świecie nowoczesnych technologii, który jest podstawowym źródłem wiedzy, narzędziem komunikacji i przestrzenią, w której młodzi ludzie spędzają większość czasu. Dzięki dostępności informacji o różnych wydarzeniach, problemach czy stylach życia i wartościach w społeczeństwach krajów o ugruntowanych tradycjach demokratycznych można było przypuszczać, że idee partycypacji i samostanowienia będą łatwo przyswajane. Wyniki badań wskazują jednak, że przynależność pokoleniowa i kulturowa mają decydujący wpływ na przekonania o możliwości oddziaływania na procesy polityczne i społeczne.
Be Active, Be Your Change to projekt, którego celem jest dostarczenie młodym mieszkańcom Europy wiedzy z zakresu jej wartości i inicjatyw oraz zachęcanie do otwartego dialogu na temat europejskiej polityki, jej rezultatów, a także roli w niwelowaniu różnic w rozwoju różnych regionów UE. Chcemy zwiększać zaangażowanie w europejskie sprawy społeczne, a także wzmacniać więzi między młodymi mieszkańcami różnych krajów europejskich.
Zachęcamy osoby z generacji Z do aktywnego uczestniczenia w życiu publicznym i podkreślamy ich zdolność do wywierania wpływu. Tworzymy społeczność, która w atmosferze zaufania i szczerości zdobywa wiedzę, a przede wszystkim podejmuje działania.
Głównymi celami są:
1. Wzmocnienie poczucia sprawczości – ponieważ działanie wynika z wiary w wpływ, analogicznie wiara w brak wpływu implikuje bezczynność.
2. Tworzenie relacji międzyludzkich, które są warunkiem współpracy w atmosferze wzajemnego zaufania.
3. Odpowiedzialne i świadome korzystanie z mediów – krytyczne myślenie, otwartość na inne poglądy, rozwijanie odporności na manipulację. Wszystkie te aspekty są kluczowe dla funkcjonowania społeczeństwa obywatelskiego.
Powyższe cele będą realizowane poprzez kampanię #MamWpływ, w ramach której zdefiniowaliśmy obszary tematyczne zawierające zagadnienia istotne dla tej grupy docelowej, tj. ekologia, świadomość, równość ze szczególnym uwzględnieniem jakości informacji oraz różnorodności poglądów na ważne tematy w całej Europie. Treści będą przedstawiać różne punkty widzenia i prowokować do dyskusji.
Be Active, Be Your Change jest projektem międzynarodowym angażującym kraje Europy Środkowo Wschodniej, w skład których poza Polską wchodzą Litwa, Rumunia, Bułgaria i Chorwacja.
Koordynatorem projektu jest Wirtualna Polska Media S.A.
Międzynarodowymi partnerami medialnymi projektu Be Active, Be Your Change są:
- Delfi Uzdaroji Akcine Bendrove - najstarszy i największy internetowy serwis informacyjny na Litwie, którego historia sięga 2000 r. i który odwiedza średnio około 700 tys. osób dziennie (1/4 całej populacji),
- Index Promocija Doo Za Promidzbu, Prodaju i Promociju – od 20 lat najczęściej odwiedzany serwis informacyjny w Chorwacji od 20 lat, odwiedzany przez 2,5 mln internautów miesięcznie,
- Net Info EAD - największy wydawca cyfrowy w Bułgarii, część Nova Broadcasting Group, jednego z trzech krajowych operatorów telewizyjnych,
- PRO TV S.R.L. - wiodąca stacja telewizyjna w Rumunii, od 25 lat zaangażowana aktywnie zaangażowana w projekty społeczne
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską. Wyrażone poglądy i opinie należą jednak do autorów i niekoniecznie odzwierciedlają oficjalne stanowisko Unii i Komisji Europejskiej. Unia Europejska ani Komisja Europejska nie ponoszą za nie odpowiedzialności.
Popularne
- To oni pozwali Sylwestra Wardęgę. Lista jest bardzo długa
- W 12 godziny spała z 1000 facetów. Onlyfansiara twierdzi, że pobiła rekord
- Dubajska czekolada trafiła do Żabki. Limitowana i ekstremalnie droga
- AI Iga Świątek wali szoty w reklamie pubu Mentzena. Będą pozwy?
- "Fazolandia" sprzedana. Koniec marzenia słynnego youtubera
- Jelly Frucik spał z Wojtkiem Golą? Żaden 20-stronnicowy dokument tego nie wymaże
- Dawid Podsiadło z AliExpress. Hubert jak Maciej Musiał - też posprząta mieszkanie
- Merch Drwala 2025 nadchodzi. Trzy daty, które lepiej zapamiętaj
- 19 stycznia krytyczną datą dla TikToka. MrBeast zabrał głos