Apple przesadziło? Wiceprezes firmy przeprasza
Firma Apple poszła o krok za daleko. Gigant technologiczny reklamuje najnowszy tablet klipem, w którym miazga niszczy instrumenty muzyczne oraz przedmioty związane ze sztuką. Reklama nie spodobała się artystom, którzy poczuli się urażeni. Teraz przedstawiciel firmy przeprasza.
Stworzenie skutecznej reklamy nie zawsze jest proste. Firmy zatrudniają agencje marketingowe, aby pomogły im w dotarciu do odpowiedniego grona odbiorców. Do współpracy zaprasza się celebrytów lub influencerów, aby zwiększyć wiarygodność i rozpoznawalność reklamowanego dobra. Problemy zaczynają się, gdy przy okazji reklamowania produktu lub usługi, obraża się jednostkę lub grupę społeczną.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Największa spina w Sabotażyście. Yoshi: Prawie się pobiliśmy z Dubielem
Apple przesadziło z reklamą?
Najnowsza reklama Apple nosi tytuł "Crush!". Nieco ponad minutowy film ma na celu promocję iPada Pro. W nagraniu ukazano, jak ogromna prasa stopniowo niszczy różnorodne przedmioty. Pierwszy ofiarą pada saksofon, a następnie prasa niszczy automat do gier, puszki farby, pianino, obrazy, metronom, rzeźbę, figurki oraz sprzęt DJ'a. Zgromadzone przedmioty nie mają szansy z ogromną metalową prasą.
Po otwarciu prasy oczom wszystkich ukazują się nie części zniszczonych przedmiotów, a nowy tablet. Reklama ma sugerować, że wszystko, co związane ze sztuką i rozrywką, znajduje się w nowym iPadzie. Jej wydźwięk nie spodobał się jednak artystom, którzy poczuli, że Apple sugeruje, iż ich sztukę można zastąpić technologią.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Crush! | iPad Pro | Apple
CEO Apple zachwala nowe urządzenie
Kontrowersyjną reklamą iPada Pro podzielił się na X Tim Cook, CEO Apple. Mężczyzna napisał: "Poznajcie nowego iPada Pro: najcieńszy produkt, jaki kiedykolwiek stworzyliśmy, najbardziej zaawansowany wyświetlacz, jaki kiedykolwiek wyprodukowaliśmy, z niesamowitą mocą chipa M4. Wyobraźcie sobie wszystkie rzeczy, do tworzenia których będzie używany".
W komentarzach pod wpisem Cooka rozpętała się wojna. Jedna z osób napisała: "Zniszczyliście wszystkie twórcze narzędzia i wysiłki ludzi. Najgorsza. Reklama". Inni uważają, że Apple pokazało swoją wizję na przyszłość: bez piękna, sztuki i dzieł ludzkich.
Wiceprezes Apple przeprasza
Dyskusja wokół najnowszej reklamy Apple zmusiła pracowników firmy do reakcji. Tor Myhren, wiceprezes firmy ds. marketingu stwierdził, że przekaz reklamy został "źle zrozumiany". W oświadczeniu przekazanym agencji marketingowej Ad Age Myhren napisał: "Kreatywność jest wpisana w nasze DNA w Apple i niezwykle ważne jest dla nas projektowanie produktów, które wspierają twórców na całym świecie. Naszym celem jest zawsze celebrowanie niezliczonych sposobów, w jakie użytkownicy wyrażają siebie i wcielają swoje pomysły w życie za pomocą iPada. W tym filmie nie dotarliśmy do celu i jest nam przykro".
Popularne
- Zeskakiwali na płytę. Koncert Maxa Korzha miał szalony przebieg
- Farmer stworzył Tindera dla krów. Poprosił o pomoc ChatGPT
- Wiernikowska dołączyła do groźnego trendu. Naraziła zdrowie swojego synka?
- Cios w młodych ludzi? Ekspertka komentuje decyzję Andrzeja Dudy
- To coś więcej niż książka. Dawid Podsiadło zaskoczył fanów
- Machał banderowską flagą na Narodowym. Ukrainiec opublikował nagranie
- Influencerki z Rosji pragnęły sławy. Popełniły straszny błąd
- "Strefa gangsterów". Tom Hardy idzie spuścić ci łomot [RECENZJA]
- Lody o smaku mleka z piersi to nie żart. Już trafiły do sprzedaży