Apple zmieniło szczegół w reklamie iPhone Air. Tylko w tym kraju
Apple wprowadza iPhone’a Air ale to nie rekordowa grubość 5,6 mm rozpaliła dyskusję w Korei Południowej. Tamtejsza wersja reklamy różni się od globalnej, bo Apple usunęło dłoń trzymającą telefon.
Apple zaprezentowało iPhone Air, który wyróżnia się ultracienką konstrukcją. Grubość zaledwie 5,6 mm sprawia, że jest jednym z najcieńszych smartfonów na rynku. Mimo kompaktowego designu, urządzenie zachowuje wydajność na poziomie modeli Pro.
Aby osiągnąć tak smukłą sylwetkę, projektanci musieli zrezygnować z dźwięku stereo. iPhone Air posiada tylko jeden głośnik, co cofa go do czasów iPhone 6S. Fani Apple nie są tym zaniepokojeni, ponieważ większość użytkowników korzysta z zewnętrznych głośników lub słuchawek.
Premiera nowego iPhone'a wzbudziła zainteresowanie na całym świecie. Nie wszędzie jednak kampania promocyjna wygląda tak samo. Użytkownicy z Korei Południowej otrzymali zmodyfikowaną reklamę nowego, najcieńszego urządzenia Apple. Jest to pozornie nieistotny szczegół, który przybiera ogromne znaczenie, jeśli zrozumiemy kultowe uwarunkowania w Korei Południowej.
Apple boi się skandalu. Zmienia reklamę w Korei Południowej
Apple w miniaturce filmu na YouTube, który prezentuje iPhone'a Air, pokazało, że użytkownik trzyma urządzenie dwoma palcami - kciukiem i wskazującym. Gest ma podkreślić cienki rozmiar telefonu. Tymczasem Koreańczycy otrzymali inną miniaturkę, na której dłoń trzymająca urządzenie zniknęła. Nie jest błąd, a celowe działanie, żeby uniknąć afery. O co chodzi?
- W Korei takie blisko siebie palce mają nieco inną konotację - wyjaśnia tiktokerka Matylda Hej. - Korea jest konserwatywnym krajem, gdzie mówienie o sobie "jestem feministką" wiąże się z konsekwencjami społecznymi i raczej się tego nie robi. Większość aktywizmu albo dyskursu, jeśli chodzi o feminizm odbywa się online. I w obrębie tego internetowego ruchu feministycznego taki gest został skojarzony z krytyką mężczyzn i ma implikować odnoszenie się do ich niedużych genitaliów. Taki zarzut ten gest ma stawiać.
Wielu mężczyzn uznaje ten gest za obraźliwy i uwrażliwione na niego w przestrzeni medialnej. Dlatego, aby uniknąć kontrowersji, reklama iPhone'a Air na rynek koreański wygląda inaczej.
Popularne
- "POLSKA GUROM" - Przemek Kucyk zgłasza się na Eurowizję. To jego topka polskiej (pop)kultury
- Nikita i Cameraboy rozstali się? Mocny statement krąży w sieci
- Znamy cenę biletów na Doję Cat. Na miejsca przy samej scenie trzeba się wykosztować
- Nudna reklama Friza i Wersow. Recenzja "Friz & Wersow. Miłość w czasach online"
- Wejdą nowe smaki Wojanków? Internet huczy od pogłosek
- Antyki, czyli kuchnia babci na TikToku. Wywiad z ikonicznym twórcą
- Lola Young odwołała trasę koncertową? Wszystko przez dramatyczny wypadek na scenie
- Julia Wieniawa - "Światłocienie" nudzą i bawią [RECENZJA]
- Louis Tomlinson wystąpi w Polsce. Fani krytykują wybór daty koncertu?