Apple zmieniło szczegół w reklamie iPhone Air. Tylko w tym kraju
Apple wprowadza iPhone’a Air ale to nie rekordowa grubość 5,6 mm rozpaliła dyskusję w Korei Południowej. Tamtejsza wersja reklamy różni się od globalnej, bo Apple usunęło dłoń trzymającą telefon.
Apple zaprezentowało iPhone Air, który wyróżnia się ultracienką konstrukcją. Grubość zaledwie 5,6 mm sprawia, że jest jednym z najcieńszych smartfonów na rynku. Mimo kompaktowego designu, urządzenie zachowuje wydajność na poziomie modeli Pro.
Aby osiągnąć tak smukłą sylwetkę, projektanci musieli zrezygnować z dźwięku stereo. iPhone Air posiada tylko jeden głośnik, co cofa go do czasów iPhone 6S. Fani Apple nie są tym zaniepokojeni, ponieważ większość użytkowników korzysta z zewnętrznych głośników lub słuchawek.
Premiera nowego iPhone'a wzbudziła zainteresowanie na całym świecie. Nie wszędzie jednak kampania promocyjna wygląda tak samo. Użytkownicy z Korei Południowej otrzymali zmodyfikowaną reklamę nowego, najcieńszego urządzenia Apple. Jest to pozornie nieistotny szczegół, który przybiera ogromne znaczenie, jeśli zrozumiemy kultowe uwarunkowania w Korei Południowej.
Apple boi się skandalu. Zmienia reklamę w Korei Południowej
Apple w miniaturce filmu na YouTube, który prezentuje iPhone'a Air, pokazało, że użytkownik trzyma urządzenie dwoma palcami - kciukiem i wskazującym. Gest ma podkreślić cienki rozmiar telefonu. Tymczasem Koreańczycy otrzymali inną miniaturkę, na której dłoń trzymająca urządzenie zniknęła. Nie jest błąd, a celowe działanie, żeby uniknąć afery. O co chodzi?
- W Korei takie blisko siebie palce mają nieco inną konotację - wyjaśnia tiktokerka Matylda Hej. - Korea jest konserwatywnym krajem, gdzie mówienie o sobie "jestem feministką" wiąże się z konsekwencjami społecznymi i raczej się tego nie robi. Większość aktywizmu albo dyskursu, jeśli chodzi o feminizm odbywa się online. I w obrębie tego internetowego ruchu feministycznego taki gest został skojarzony z krytyką mężczyzn i ma implikować odnoszenie się do ich niedużych genitaliów. Taki zarzut ten gest ma stawiać.
Wielu mężczyzn uznaje ten gest za obraźliwy i uwrażliwione na niego w przestrzeni medialnej. Dlatego, aby uniknąć kontrowersji, reklama iPhone'a Air na rynek koreański wygląda inaczej.
Popularne
- Kolacja z Natsu wystawiona na licytację. Pieniądze pójdą na szczytny cel
- Zasięgi to nie wszystko. Dziś influencerzy budują imperia
- Co zapamiętamy z Vibez Creators Awards 2025? Najlepsze momenty gali
- Piosenki tworzone przez AI podbijają "Viral 50 - Polska". Wszystko przez poziom polskiej muzyki?
- Bolt Lokalnie już jest. Możesz zamówić przejazd z osobą płynnie mówiącą po polsku?
- Patec atakuje ostatni szczyt z Krony Ziemi. Dlaczego Elbrus jest tak problematyczny?
- Najgorszy (i najdroższy) świąteczny jarmark w Polsce? Sam wstęp kosztuje nawet 75 zł
- Mata jak Travis Scott. Wielka głowa rapera stanęła pod Pałacem Kultury
- Roxie Węgiel pozbywa się niechcianych ubrań. Szorty za 600 zł to przesada?





