lifestyle
Powstała kolekcja luksusowych ubrań dla PSÓW. Można wymyślić coś głupszego?
Free Now z inkluzywną kampanią

Taksówki "dla kleru i queeru". Free Now z inkluzywną kampanią reklamową

Źródło zdjęć: © Free Now, Kolaz: Vibez
Oliwier NytkoOliwier Nytko,06.10.2021 13:55

Kolejna firma idzie w dobrym kierunku. Kampania "Free Now" nie wyklucza nikogo, bo stawia na otwartość i inkluzywny język. Ciekawe tylko, czy taksówkarze od teraz będą się pytać pasażerów o zaimki…

bEUoegEP

Zawód taksówkarza jest postrzegany trochę stereotypowo. Wiecie, kiedyś osoba jeżdżąca taksówką = stary wujek, który ma poglądy na wszystkie tematy na świecie. No i oczywiście zna perfekcyjnie miasto tak, aby naciąć każdego klienta na dodatkowe koszty. I realnie tak wyglądała w dużej mierze profesja taksówkarza - bo kiedyś, bez technologii, do tego zawodu był potrzeby specyficzny typ człowieka.

Obecnie, przy niesamowitej technologii, gdzie Google może poprowadzić nas najszybszą trasą z uwzględnieniem korków… każdy może zostać taksówkarzem. I to jest fajne, gdyż realnie ten zamknięty zawód stał się bardziej otwarty na ludzi. Ale, czy w komunikacji też? Najnowszym przykładem jest aplikacja Free Now, która wychodzi naprzeciwko wyzwaniom naszych czasów. Już w czerwcu podjęta została współpraca z Grupą Stonewall z okazji Miesiąca Dumy.

Kampania "Dla różnych i równych podróżnych"

We wtorek rozpoczęła się nowa kampania. Jak podaje firma:

bEUoegER

Inkluzywność, tolerancja i równość to wyznawane przez nas wartości, będące inspiracją do stworzenia poniższego video oraz haseł, którymi podzielimy się z Wami w ciągu najbliższych tygodni.

Dla różnych i równych podróżnych // FREE NOW

W najnowszej kampanii pragniemy zachęcić do poszukiwania podobieństw w różnicach i wzajemnego szacunku. Wolność jest wpisana w naszą markę, a akceptowanie różnorodności, walka o równouprawnienie i inkluzywność to wartości silnie zakorzenione we Free Now.

- Head of marketing Free Now, Izabela Skonieczna

Feminatywy i formy żeńskie

Firma ogłosiła, że będzie używała feminatywów w swojej komunikacji. Czyli zamiast "kierowcy" wykorzystywana będzie nazwa "kierowczyni". Co jest niczym innym, jak bardzo pozytywną zmianą. Kiedyś feminatywy był szerzej wykorzystywane, więc powrót do nich nie powinien nikogo oburzać.

bEUoegET

W najbliższych tygodniach powinniśmy zobaczyć więcej historii od Free Now. Firma zachęca także do kulturalnej dyskusji z "poszanowaniem opinii wszystkich uczestników i zasad netykiety".

Plakaty "Dla LGBT+ i 500+"

Kampanii towarzyszą także plakaty reklamowe, które przedstawił portal wirtualnemedia.pl. Sami je zobaczcie i oceńcie, czy podoba się wam taka forma promowania inkluzywności:

bEUoegEZ
Plakaty reklamujące inkluzywność i równość od Free Now
Plakaty reklamujące inkluzywność i równość od Free Now (Free Now)
Plakaty reklamujące inkluzywność i równość od Free Now
Plakaty reklamujące inkluzywność i równość od Free Now (Free Now)
Plakaty reklamujące inkluzywność i równość od Free Now
Plakaty reklamujące inkluzywność i równość od Free Now (Free Now)
Plakaty reklamujące inkluzywność i równość od Free Now
Plakaty reklamujące inkluzywność i równość od Free Now (Free Now)

Tak jeszcze na marginesie: ciekawe, czy od teraz kierowcy i kierowczynie będą pytać o nasze zaimki. A może taka opcja powinna znaleźć się w samej apce?

Co o tym myślisz?
  • serduszko
  • ogień
  • uśmiech
  • smutek
  • złość
  • kupka
Komentarze (0)
arrow
5 głupich i 5 mądrych cytatów z poradnika dla dojrzewających chłopców