Free Now z inkluzywną kampanią

Taksówki "dla kleru i queeru". Free Now z inkluzywną kampanią reklamową

Źródło zdjęć: © Free Now, Kolaz: Vibez
Oliwier NytkoOliwier Nytko,06.10.2021 15:55

Kolejna firma idzie w dobrym kierunku. Kampania "Free Now" nie wyklucza nikogo, bo stawia na otwartość i inkluzywny język. Ciekawe tylko, czy taksówkarze od teraz będą się pytać pasażerów o zaimki…

Zawód taksówkarza jest postrzegany trochę stereotypowo. Wiecie, kiedyś osoba jeżdżąca taksówką = stary wujek, który ma poglądy na wszystkie tematy na świecie. No i oczywiście zna perfekcyjnie miasto tak, aby naciąć każdego klienta na dodatkowe koszty. I realnie tak wyglądała w dużej mierze profesja taksówkarza - bo kiedyś, bez technologii, do tego zawodu był potrzeby specyficzny typ człowieka.

Obecnie, przy niesamowitej technologii, gdzie Google może poprowadzić nas najszybszą trasą z uwzględnieniem korków… każdy może zostać taksówkarzem. I to jest fajne, gdyż realnie ten zamknięty zawód stał się bardziej otwarty na ludzi. Ale, czy w komunikacji też? Najnowszym przykładem jest aplikacja Free Now, która wychodzi naprzeciwko wyzwaniom naszych czasów. Już w czerwcu podjęta została współpraca z Grupą Stonewall z okazji Miesiąca Dumy.

Kampania "Dla różnych i równych podróżnych"

We wtorek rozpoczęła się nowa kampania. Jak podaje firma:

Inkluzywność, tolerancja i równość to wyznawane przez nas wartości, będące inspiracją do stworzenia poniższego video oraz haseł, którymi podzielimy się z Wami w ciągu najbliższych tygodni.

Dla różnych i równych podróżnych // FREE NOW

W najnowszej kampanii pragniemy zachęcić do poszukiwania podobieństw w różnicach i wzajemnego szacunku. Wolność jest wpisana w naszą markę, a akceptowanie różnorodności, walka o równouprawnienie i inkluzywność to wartości silnie zakorzenione we Free Now.

- Head of marketing Free Now, Izabela Skonieczna

Feminatywy i formy żeńskie

Firma ogłosiła, że będzie używała feminatywów w swojej komunikacji. Czyli zamiast "kierowcy" wykorzystywana będzie nazwa "kierowczyni". Co jest niczym innym, jak bardzo pozytywną zmianą. Kiedyś feminatywy był szerzej wykorzystywane, więc powrót do nich nie powinien nikogo oburzać.

W najbliższych tygodniach powinniśmy zobaczyć więcej historii od Free Now. Firma zachęca także do kulturalnej dyskusji z "poszanowaniem opinii wszystkich uczestników i zasad netykiety".

trwa ładowanie posta...

Plakaty "Dla LGBT+ i 500+"

Kampanii towarzyszą także plakaty reklamowe, które przedstawił portal wirtualnemedia.pl. Sami je zobaczcie i oceńcie, czy podoba się wam taka forma promowania inkluzywności:

Plakaty reklamujące inkluzywność i równość od Free Now
Plakaty reklamujące inkluzywność i równość od Free Now (Free Now)
Plakaty reklamujące inkluzywność i równość od Free Now
Plakaty reklamujące inkluzywność i równość od Free Now (Free Now)
Plakaty reklamujące inkluzywność i równość od Free Now
Plakaty reklamujące inkluzywność i równość od Free Now (Free Now)
Plakaty reklamujące inkluzywność i równość od Free Now
Plakaty reklamujące inkluzywność i równość od Free Now (Free Now)

Tak jeszcze na marginesie: ciekawe, czy od teraz kierowcy i kierowczynie będą pytać o nasze zaimki. A może taka opcja powinna znaleźć się w samej apce?

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 2
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 2
  • emoji kupka - liczba głosów: 1