Shein otwiera magazyn w Polsce. Czemu wcale nas to nie cieszy?
Shein wkracza do Polski. Marka otworzy we Wrocławiu magazyn, dzięki któremu będzie mogła w lepszy sposób obsługiwać europejski rynek. To jednak wcale nie jest zbyt dobra wiadomość…
Shein to jedna z najpopularniejszych i największych marek fast fashion na świecie. Znana jest jednak nie tylko ze swojego ogromnego sukcesu, ale również z nieodpowiedniego traktowania pracowników i szkodliwego wpływu na środowisko. Nie raz i nie dwa pisaliśmy o tym, czemu Shein jest gorszy od większości sieciówek.
Teraz firma wkracza do Polski. We Wrocławiu powstanie magazyn Shein. Choć dzięki inwestycji pojawią się nowe miejsca pracy, to nie ma się z czego cieszyć. Nie można zapominać o tym, jak kontrowersyjną marką jest ten chiński gigant fast fashion.
Shein otwiera się w Polsce
Jak podaje portal Kmag, Shein wynajmie we Wrocławiu w Panattoni Park Wrocław South Hub magazyn o powierzchni ok. 55 tys. m kw. Marka zatrudni ponad 2 tys. osób, a inwestycja ma pomóc w bardziej efektywnej obsłudze europejskich rynków, do których trafiają produkty firmy.
Otwarcie magazynu Shein w Polsce związane jest z przewidywaniami dotyczącymi wzrostu wartości branży fashion w Europie. Według nich do 2025 roku prawie o połowę ma wzrosnąć zainteresowanie zakupami ubrań w internecie.
- Według prognoz wartość e-commerce dla branży fashion w Europie ma wzrosnąć z ok. 250 miliardów dolarów w 2022 roku do blisko 400 miliardów w 2025. […] Panattoni dzięki ogromnemu doświadczeniu w obsłudze dziesiątek branż jest gotowe, aby zaproponować globalnym markom z dalekiego wschodu najwyższy standard obiektów, strategiczne lokalizacje i szereg rozwiązań z zakresu energooszczędności czy ekologii. Firma SHEIN zyska doskonałą platformę zarówno do realizacji procesów e-commerce, jak i realizacji celów ESG" - mówi cytowany przez Kmag Damian Kowalczyk, Development Director w Panattoni.
Czemu magazyn Shein w Polsce to nie najlepszy pomysł?
Otwarcie magazynu Shein w Polsce nie cieszy nas z kilku powodów. Przede wszystkim w pamięci wciąż mamy niedawny raport dziennikarki "Channel 4", która pod koniec zeszłego roku udała się do jednej z fabryk marki. W materiale pokazała, w jak tragicznych warunkach pracują osoby zatrudnione przez tego giganta fast fashion. Z raportu dowiadujemy się, że pracownice fabryki muszą pracować po 18 godzin dziennie, a włosy myją w trakcie przerwy na lunch.
W listopadzie 2022 roku Greenpeace przebadał w laboratorium kilka produktów z Shein. W 15 proc. przebadanych ubrań wykryto niebezpieczne chemikalia. Jednym z nich była sukienka dla dziewczynki, w której można było znaleźć formaldehyd. To substancja zapobiegająca gnieceniu się ubrań, używana również do konserwacji martwych ciał.
O wadach Shein mówiła również youtuberka Prostracja. W filmie wspominała chociażby o kradzieży wzorów przez markę, złym traktowaniu pracowników, ogromnej ilości produkowanych przez firmę ubrań oraz niskiej jakości produktów giganta fast fashion. W nagraniu Prostracja apelowała również do influencerek, by nie promowały marki na swoich kanałach.
Niestety, jak widać, popularność marki nie słabnie, o czym najlepiej świadczy otwarcie magazynu Shein w Polsce. Jeśli więc następnym razem będziecie planowali zakupy u tego giganta fast fashion, to zastanówcie się, czy na pewno, mając świadomość tych wszystkich wyżej wymienionych wad marki, chcecie zainwestować w ich ciuchy.
DLACZEGO NIE LUBIĘ SHEIN?
Źródło: K MAG
Popularne
- Zeskakiwali na płytę. Koncert Maxa Korzha miał szalony przebieg
- Farmer stworzył Tindera dla krów. Poprosił o pomoc ChatGPT
- Cios w młodych ludzi? Ekspertka komentuje decyzję Andrzeja Dudy
- To coś więcej niż książka. Dawid Podsiadło zaskoczył fanów
- Machał banderowską flagą na Narodowym. Ukrainiec opublikował nagranie
- Influencerki z Rosji pragnęły sławy. Popełniły straszny błąd
- "Strefa gangsterów". Tom Hardy idzie spuścić ci łomot [RECENZJA]
- Lody o smaku mleka z piersi to nie żart. Już trafiły do sprzedaży
- Mój pierwszy raz na OFF Festival. Muzyka nigdy nie była tak polityczna [RELACJA]