Natalia Nykiel
„Normalne, że ich dotykam”

"Normalne, że ich dotykam". Natalia Nykiel zachęca nastolatki do samobadania piersi

Źródło zdjęć: © Avon, YouTube
Anna RusakAnna Rusak,27.09.2022 19:00

"Normalne, że ich dotykam" to kampania edukacyjna marki Avon, która ma promować wiedzę dotyczącą profilaktyki raka piersi wśród nastolatek. Ambasadorką akcji została Natalia Nykiel, a młodzi mogą wziąć udział w edukacyjnym konkursie na TikToku.

Jak podaje portal onkologiczny "Zwrotnik raka", w Polsce raka piersi diagnozuje się u 19 tys. kobiet rocznie, co oznacza, że codziennie ponad 50 Polek dowiaduje się o chorobie, a 15 każdego dnia umiera. Choroba nie omija też młodych osób.

Jak pokazują wyniki badania przedstawione w podręczniku dla edukatorów "Zdrowie piersi są OK", 95 proc. dziewcząt w wieku 14-16 lat oraz 58 proc. młodych kobiet w wieku 19-25 lat nigdy nie uczestniczyło w zajęciach dotyczących profilaktyki raka piersi. Te dane chce zmienić marka Avon, która ruszyła z kampanią "Normalne, że ich dotykam". Jej twarzą została Natalia Nykiel, piosenkarka i finalistka drugiej edycji "The Voice of Poland".

"Normalne, że ich dotykam". Akcja Avon z Natalią Nykiel

Marka Avon w odpowiedzi na badania pokazujące, że tylko niewielki procent nastolatek uczestniczył w zajęciach dotyczących profilaktyki raka piersi, postanowił wystartować z akcją uświadamiającą. "Normalne, że ich dotykam" ma promować prozdrowotne postawy wśród dziewcząt od 16. roku życia.

"Normalne, że ich dotykam" Natalia Nykiel

Piosenkarka nagrała piosenkę o akceptacji i poznawaniu własnych piersi. Motywem przewodnim spotu, w którym możemy usłyszeć utwór, jest samobadanie.

- Propozycja udziału w kampanii "Normalne, że ich dotykam" spodobała mi się od razu, bo wiem, jak ważne wśród młodych dziewczyn jest budowanie podstaw wiedzy na temat naszego ciała, czy seksualności i jak bardzo mi tego brakowało, kiedy byłam nastolatką. Z wielką przyjemnością i dumą przyjęłam rolę ambasadorki kampanii i wierzę, że dzięki niej mocno poszerzymy świadomość dziewczyn w zakresie samobadania - mówi Nykiel, cytowana w materiałach prasowych akcji.

trwa ładowanie posta...

"Normalne, że ich dotykam" uczy jak badać piersi

Partnerami merytorycznymi "Normalne, że ich dotykam" jest Fundacja Rak’n’Roll i Klinika Ginekologiczna Gini. W ramach kampanii przeszkolone przez fundację Ekspertki Avonu przeprowadzą lekcję samobadania piersi w szkołach. Jeśli chcielibyście, by wasza placówka wzięła udział w akcji, możecie ją zgłosić na stronie: www.avon.pl/programedukacyjny.

Poza edukacją w szkole Avon chce dotrzeć do młodych ludzi również za pośrednictwem TikToka. W dniach 1-16 października na platformie zostanie zorganizowany konkurs. Uczestniczki będą musiały zatańczyć do singla Natalii, wykonując gest samobadania, który pojawia się w spocie.

Miejmy nadzieję, że dzięki takim akcjom świadomość młodych o raku piersi i samobadaniu będzie rosła. Gdybyście chcieli się dowiedzieć, jak badać piersi, możecie skorzystać z wiedzy, którą z okazji Dnia Walki z Rakiem Piersi podzieliła się z nami Fundacją Alivia. Znajdziecie tam szczegółowe kompendium i pomocną grafikę.

trwa ładowanie posta...
Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 1
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 1