"Normalne, że ich dotykam". Natalia Nykiel zachęca nastolatki do samobadania piersi
"Normalne, że ich dotykam" to kampania edukacyjna marki Avon, która ma promować wiedzę dotyczącą profilaktyki raka piersi wśród nastolatek. Ambasadorką akcji została Natalia Nykiel, a młodzi mogą wziąć udział w edukacyjnym konkursie na TikToku.
Jak podaje portal onkologiczny "Zwrotnik raka", w Polsce raka piersi diagnozuje się u 19 tys. kobiet rocznie, co oznacza, że codziennie ponad 50 Polek dowiaduje się o chorobie, a 15 każdego dnia umiera. Choroba nie omija też młodych osób.
Podobne
- "Dzień na U". Warszawska Syrenka bohaterką super spotu o badaniu piersi
- Kobieta decyduje się na zmniejszenie piersi. Mężczyźni: "Będziesz żałowała"
- Piersi na stronie Adidasa wywołały poruszenie w sieci ¯\_(ツ)_/¯ Następne są penisy?
- Miała 27 lat, gdy wykryto u niej raka piersi. Nam opowiada o swojej walce
- Badajmy piersi, ale nie podlewajmy tego seksistowskim sosem. Co jest nie tak z kampanią "Oko w oko z rakiem"
Jak pokazują wyniki badania przedstawione w podręczniku dla edukatorów "Zdrowie piersi są OK", 95 proc. dziewcząt w wieku 14-16 lat oraz 58 proc. młodych kobiet w wieku 19-25 lat nigdy nie uczestniczyło w zajęciach dotyczących profilaktyki raka piersi. Te dane chce zmienić marka Avon, która ruszyła z kampanią "Normalne, że ich dotykam". Jej twarzą została Natalia Nykiel, piosenkarka i finalistka drugiej edycji "The Voice of Poland".
"Normalne, że ich dotykam". Akcja Avon z Natalią Nykiel
Marka Avon w odpowiedzi na badania pokazujące, że tylko niewielki procent nastolatek uczestniczył w zajęciach dotyczących profilaktyki raka piersi, postanowił wystartować z akcją uświadamiającą. "Normalne, że ich dotykam" ma promować prozdrowotne postawy wśród dziewcząt od 16. roku życia.
"Normalne, że ich dotykam" Natalia Nykiel
Piosenkarka nagrała piosenkę o akceptacji i poznawaniu własnych piersi. Motywem przewodnim spotu, w którym możemy usłyszeć utwór, jest samobadanie.
- Propozycja udziału w kampanii "Normalne, że ich dotykam" spodobała mi się od razu, bo wiem, jak ważne wśród młodych dziewczyn jest budowanie podstaw wiedzy na temat naszego ciała, czy seksualności i jak bardzo mi tego brakowało, kiedy byłam nastolatką. Z wielką przyjemnością i dumą przyjęłam rolę ambasadorki kampanii i wierzę, że dzięki niej mocno poszerzymy świadomość dziewczyn w zakresie samobadania - mówi Nykiel, cytowana w materiałach prasowych akcji.
"Normalne, że ich dotykam" uczy jak badać piersi
Partnerami merytorycznymi "Normalne, że ich dotykam" jest Fundacja Rak’n’Roll i Klinika Ginekologiczna Gini. W ramach kampanii przeszkolone przez fundację Ekspertki Avonu przeprowadzą lekcję samobadania piersi w szkołach. Jeśli chcielibyście, by wasza placówka wzięła udział w akcji, możecie ją zgłosić na stronie: www.avon.pl/programedukacyjny.
Poza edukacją w szkole Avon chce dotrzeć do młodych ludzi również za pośrednictwem TikToka. W dniach 1-16 października na platformie zostanie zorganizowany konkurs. Uczestniczki będą musiały zatańczyć do singla Natalii, wykonując gest samobadania, który pojawia się w spocie.
Miejmy nadzieję, że dzięki takim akcjom świadomość młodych o raku piersi i samobadaniu będzie rosła. Gdybyście chcieli się dowiedzieć, jak badać piersi, możecie skorzystać z wiedzy, którą z okazji Dnia Walki z Rakiem Piersi podzieliła się z nami Fundacją Alivia. Znajdziecie tam szczegółowe kompendium i pomocną grafikę.
Popularne
- Jelly Frucik zablokowany na TikToku. "Ryczę i jestem w rozsypce"
- Kim są "slavic dolls"? Śmiertelnie niebezpieczny trend na TikToku
- Vibez Creators Awards - wybierz najlepszych twórców i wygraj wejściówkę na galę!
- Były Julii Żugaj szantażował jurorów "Tańca z gwiazdami"? Szalona teoria fanów
- Amerykanie nie umieją zrobić kisielu? Kolejna odsłona slavic trendu
- Quebonafide ogłosił finałowy koncert? "Będzie tłusto"
- Jurorka "Tańca z gwiazdami" węszy romans? "Ja nie widzę tej relacji"
- Chłopak Seleny Gomez się nie myje? Prawda wyszła na jaw
- Agata Duda trenduje za granicą. Amerykanie w szoku