lifestyle
Dał 13-latkowi starą Nokię zamiast smartfona. Ekspert: Ryzykowne
Spot marki Yes nie trafi do TVP

Marka Yes wyjaśnia, dlaczego spot ze ślubem lesbijek nie trafi do TVP

Źródło zdjęć: © Canva, Wikipedia - Adrian Grycuk - CC BY-SA 3.0 pl / Wikipedia - Adrian Grycuk - CC BY-SA 3.0 pl, YouTube
Jakub TyszkowskiJakub Tyszkowski,14.11.2022 12:15

Jak może wyglądać Polska przyszłości? Producent biżuterii Yes wyobraża sobie dwie kobiety, które biorą ślub przed katolickim księdzem. Marka wyjaśnia, dlaczego widzowie TVP nie obejrzą spotu.

Yes to polska marka produkująca biżuterię, która powstała w latach 80. XX wieku. W listopadzie marka wystartowała z drugą odsłoną świątecznej kampanii "Jestem kobietą", rozszerzając ją o człon "Jestem kobietą". Z tej okazji firma wypuściła spot, w którym przenosimy się w czasie do 2072 roku i podziwiamy świat "wolny od stereotypowego postrzegania roli kobiet".

Yes wyobraża sobie Polskę przyszłości jako miejsce, w którym kobieta nie boi się wracać sama do domu późną nocą. Nie czuje lęku przed obcymi, którzy mogą zrobić jej krzywdę. W Polsce przyszłości każda miłość zasługuje na równe prawa, dlatego katolicki ksiądz udziela ślubu parze jednopłciowej. "Wystarczy tylko przestać oceniać i wykluczać tych, którzy żyją inaczej niż my" - tłumaczą autorzy kampanii.

Jestem kobietą. Jestem przyszłością. Nowa kampania #BiżuteriaYES

Kampanii Yes nie obejrzą widzowie TVP. Dlaczego?

Reklamę Yes będzie można obejrzeć w telewizji i na ekranach sieci kin Cinema City. Jak dowiedział się portal "Presserwis", reklama nie będzie emitowana w kanałach należących do Telewizji Polskiej. W ubiegłym roku TVP nie chciała emitować reklamy Yes z "troski o odczucia widzów". Wówczas w reklamie występowała para nieheteronormatywna oraz kobieta karmiąca piersią i kobieta po mastektomii.

W tym roku kampania "Jestem kobietą. Jestem przyszłością" nie trafi do publicznego nadawcy decyzją samego producenta biżuterii. - Nie zgłosiliśmy emisji naszego spotu do TVP ze względu na to, że nasza wizja świata i wartości, które konsekwentnie komunikujemy, nie zmieniły się od zeszłego roku. Z dumą kontynuujemy kampanię "Jestem Kobietą", wciąż zadając ważne pytania, takie jak czy równość małżeńska będzie kiedyś oczywista normą? Albo czy równa reprezentacja u władzy jest możliwa? W związku z tym TVP nie ma w naszym media planie - powiedziała portalowi "Wirtualne Media" Marta Górecka, menedżer ds. marketingu marki Yes.

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 8
  • emoji ogień - liczba głosów: 1
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 1
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 6
Komentarze (0)
arrow
Lucky Girl Syndrome opanowało TikToka. Przepis na szczęście?