SwipeTo.pl. TVP zrobiła portal dla młodzieży za pieniądze podatników
"Jesteśmy nowym medium. Medium wbrew podziałom. Bo nie interesuje nas, po której jesteście stronie - po prawej, po lewej, po obu, czy po żadnej" - deklarują twórcy nowego serwisu "SwipeTo.pl". To portal, za którym stoi Telewizja Polska. Adresatem treści jest pokolenie Z i Y.
W środę 5 października wystartował nowy portal o nazwie "SwipeTo.pl". W komunikacie Centrum Informacji TVP czytamy, że jest to "lifestylowy portal, skierowany do tzw. generacji Z oraz pokolenia Y. Treści publikowane w serwisie koncentrują się wokół tematów o charakterze popkulturowym, takich jak: muzyka, sport, gaming, zdrowie psychiczne, film i serial, moda oraz nowe technologie".
Podobne
- TVP podwędziła materiał youtuberowi? "Mają mnie za TVP-owskiego śmiecia"
- Nie masz 18 lat? Instagram ochroni Cię przed starymi, których nie znasz
- Google Maps PSUJE akcję Anonymous - blokuje dodawanie opinii o wojnie
- Mentzen pośmiewiskiem na Twitterze. Porównują go do dziecka
- Czarnoskórzy tiktokerzy strajkują. Nie tańczą, bo biali ich naśladują
SwipeTo.pl. TVP uruchomiła portal dla młodzieży
Jak dowiedział się portal wirtualnemedia.pl, prace nad nowym serwisem TVP trwały dwa lata. Treści uszeregowane są według następujących kategorii: filmy i seriale, muzyka, lifestyle, art, sport, społeczeństwo. Publikacje mają formę artykułów, podcastów i wideo. Strona ma możliwość zmieniania motywu z jasnego na ciemny (domyślnie jest ustawiony dark mode).
Serwis powstał dlatego, że zarząd spółki TVP S.A. zaobserwował dynamicznie zmieniający się sposób konsumpcji mediów oraz wzrost znaczenia serwisów internetowych. "W dobie niekwestionowanej hegemonii internetu, dla nadawcy publicznego istotną kwestią stało się możliwie jak najszersze dotarcie do młodego użytkownika" - przekazało biuro rzecznika TVP portalowi wirtualnemedia.pl.
"SwipeTo.pl" otwarcie przyznaje się do tego, że jest związany z telewizją publiczną, choć tej informacji trzeba na stronie dobrze poszukać. Autorzy portalu odnoszą się do tej kwestii w sekcji pytań i odpowiedzi. "Czy SwipeTo ma coś wspólnego z TVP? Tak. Po co TVP taki projekt? Świat i ludzie się zmieniają. Media tak samo" - wyjaśniają twórcy portalu. Jednocześnie deklarują, że nie będą powielać materiałów z serwisu tvp.info. I całe szczęście.
Ile kosztował serwis SwipeTo.pl?
Nie wiadomo, ile podatnicy zapłacili za powstanie serwisu. Na pytanie o to, ile to kosztowało, twórcy "SwipeTo.pl" odpowiadają: "Tyle, ile stworzenie portalu internetowego".
Zastanawiające jest, że serwisowi brakuje funkcji, którą - jak wynika z jego nazwy - obiecuje posiadać. "SwipeTo" oznacza "przesuń do", tymczasem treści na stronie trzeba przeklikać.
- Jak można nazwać serwis "Swipe to", dać nawet gest swipowania w logotypie, a na samej stronie nie dawać możliwości swipowania, poza belką menu? - zwrócił uwagę Michał Mańkowski, redaktor naczelny i członek zarządu Grupy naTemat w komentarzu dla portalu press.pl.
Kto tworzy SwipeTo.pl?
Redakcją zarządza Bartłomiej Jakubowski. Treści tworzy 30-osobowa redakcja oraz zaproszeni do projektu influencerzy i podcasterzy. W gronie osób tworzących treści dla portalu są m.in. raper Leszek Kaźmierczak znany jako Eldo, piosenkarka Marie, kompozytor Noon, malarz Żyto czy Tytus Hołdys.
Pierwsze komentarze internautów na temat serwisu są utrzymane w krytycznym tonie. "Pieniądze społeczeństwa idą na kolejne marne narzędzie do próby propagandy i manipulacji" - pisze jeden z użytkowników Twittera. Kolejny dodaje: "Propaganda level hard via TVP i to ma oszukać młodych… bez jaj… nie żenujcie…"
Czy będą żarty z Jana Pawła II?
W sprawie nowego portalu TVP wypowiedzieli się twórcy "Podcastexu", podcastu o latach 90. i 00. Napisali na fanpejdżu na Facebooku, że w grudniu ubiegłego roku otrzymali propozycję współpracy od publicznego nadawcy przy tworzeniu portalu młodzieżowego. Finalnie z niej zrezygnowali, ale ujawnili, jakie otrzymali warunki:
"Nagrywamy trzy do czterech podcastów miesięcznie, za każdy dostajemy 1500 złotych (do podziału na dwóch). Czyli miesięcznie każdy z nas ma z tego dealu po trzy koła. Dodatkowo nagrywamy w profesjonalnym studiu + postprodukcja jest po ich stronie. Ale za to wszystko mają Podcastex na wyłączność" - piszą twórcy "Podcastexu".
"Podcastex" miał wątpliwości, czy w "SwipeTo.pl" zgodziliby się puścić na anetnie wulgaryzmy lub żarty z Jana Pawła II.
"Odpowiedź była uroczo wymijająca: "Nie chcielibyśmy w nic ingerować, działajmy z poszanowaniem prawa i dobrego smaku i tyle". A gdy już odmówiliśmy, osoba po drugiej stronie dodała: "U nas wolności naprawdę jest maks, tyle tylko, że nie stoimy ponad prawem…" - piszą twórcy "Podcastexu"
Warto zwrócić uwagę, że spot promocyjny "SwipeTo.pl" wyreżyserował Maciej Adamczak, twórca kilku teledysków do piosenek rapera Maty.
Tu i Teraz.
Popularne
- Jelly Frucik zablokowany na TikToku. "Ryczę i jestem w rozsypce"
- Kim są "slavic dolls"? Śmiertelnie niebezpieczny trend na TikToku
- Vibez Creators Awards - wybierz najlepszych twórców i wygraj wejściówkę na galę!
- Były Julii Żugaj szantażował jurorów "Tańca z gwiazdami"? Szalona teoria fanów
- Amerykanie nie umieją zrobić kisielu? Kolejna odsłona slavic trendu
- Quebonafide ogłosił finałowy koncert? "Będzie tłusto"
- Jurorka "Tańca z gwiazdami" węszy romans? "Ja nie widzę tej relacji"
- Chłopak Seleny Gomez się nie myje? Prawda wyszła na jaw
- Agata Duda trenduje za granicą. Amerykanie w szoku