Które marki zostały w Rosji? Klienci im tego nie zapomną
Choć w ostatnich trzech tygodniach z Rosji zniknęło wiele znanych marek, są też takie, które po cichu liczą przychody. Klienci zapowiedzieli bojkot.
Jak pisaliśmy w poprzednim tygodniu, coraz więcej międzynarodowych korporacji zapowiedziało podjęcie decyzji wobec Rosji. Wśród nich znalazł się choćby McDonald's, który ogłosił, że wszystkie jego rosyjskie lokale zostaną zamknięte. A po Twitterze krążyły filmy z tłumami Rosjan zbierającymi się przed lokalami, by kupić ostanie frytki ze złotym logo.
Podobne
- Polska podróżniczka zaginęła w Rosji? Kobieta zaryzykowała
- Braki w paliwie i w żywności? Tak - ale przez m.in. dobroć ludzi. Nie szerzmy propagandy
- Putin by tego nie wymyślił. Kuriozalna praktyka w szkołach w Rosji
- Papież Franciszek krytykuje Zełenskiego. "Nie usuwajcie Kościoła"
- Nowe hobby Marka Zuckerberga. Ekolodzy nie są zachwyceni
Jednak nie wszystkie marki podjęły podobną decyzję. Są też takie, które pomimo presji klientów pozostały w Rosji. Wśród nich są między innymi markety Auchan, Decathlon i Leroy Merlin. Wszystkie one mają jednego właściciela, francuską Groupe Adeo.
Jak podała rosyjska agencja Ria Novosti, firma Leroy Merlin wysłała w ostatnich dniach listy do partnerów handlowych z informacją, że jej markety będą działać tak jak dotychczas. Co więcej, chciała też zwiększyć dostawy, by wykorzystać fakt zniknięcia konkurencji.
Bojkot firm zapowiedzieli już klienci. Już teraz w mediach społecznościowych znaleźć można grafiki i komentarze z przerobionymi logotypami marek, fotografiami Putina i obrazami zniszczonych ukraińskich miast.
Popularne
- Chill Guy podbija internet. O co chodzi z wyluzowanym ziomkiem?
- Kim są "slavic dolls"? Śmiertelnie niebezpieczny trend na TikToku
- Jelly Frucik zablokowany na TikToku. "Ryczę i jestem w rozsypce"
- Były Julii Żugaj szantażował jurorów "Tańca z gwiazdami"? Szalona teoria fanów
- Naruciak i Psycholoszka stracili pieska. "Nie wybaczę sobie nigdy"
- Quebonafide ogłosił finałowy koncert? "Będzie tłusto"
- Podgrzej pizzę na PlayStation 5. Pizza Hut prezentuje nietypowy gadżet
- Genzie prezentuje: "100 DNI DO MATURY". Zapowiada się wielki hit?
- Amerykanie nie umieją zrobić kisielu? Kolejna odsłona slavic trendu