Kochaj, nie rżnij

"Kochaj, nie rżnij". Dwuznaczne hasła na billboardach we Wrocławiu. O co chodzi?

Źródło zdjęć: © Vibez / Canva, Facebook
Jakub TyszkowskiJakub Tyszkowski,04.08.2022 13:00

We Wrocławiu pojawiły się billboardy z kontrowersyjnymi hasłami. "Kochaj, nie rżnij", "Chcemy mieć mokro", "Chcemy bzykać w spokoju". Ciekawi was, o co chodzi w kampanii?

Koalicja Wrocławska Ochrona Klimatu skupia 22 organizacje i ruchy społeczne działające na rzecz przyrody i klimatu. Aktywiści rozpoczęli kampanię pt. "Dziki Wrocław - dzika przyjemność". Jej celem jest objęcie ochroną prawną 26 terenów cennych przyrodniczo we Wrocławiu. Działacze złożyli 26 wniosków do Jacka Sutryka, prezydenta Wrocławia, o ochronę terenów zagrożonych betonozą, wycinką i suszą.

Billboardy Koalicji Wrocławska Ochrona Klimatu

Głównym elementem kampanii są banery w social mediach i billboardy, które pojawiają się na ulicach Wrocławia. Aktywiści reklamują sprawę hasłami, które budzą dwuznaczne skojarzenia. "Kochaj, nie rżnij - czy Las Sołtysowicki zostanie wycięty?", Chcemy mieć mokro - czy tereny nad Olszówką Krzycką wyschną?", "Chcemy bzykać w spokoju - czy Dolina Widawy zostanie ochroniona?"

trwa ładowanie posta...

Spacery z przyrodnikami w słusznym celu

Koalicja WOK zwraca uwagę, że we Wrocławiu od wielu lat nie objęto ochroną prawną ani jednego obszaru. Wrocław, jako jedno z nielicznych dużych miast, nie posiada rezerwatu przyrody oraz zespołu przyrodniczo-krajobrazowego. Aktywiści podczas konferencji prasowej powiedzieli, że chcą, aby miasto powołało co najmniej trzy rezerwaty przyrody.

- Wybrane przez nas miejsca nie tylko chronią szczególne walory przyrodnicze miasta. To obszary wyróżniające się korzystnymi warunkami klimatycznymi, pełnią funkcję chłodzącą Wrocław - stwierdziła aktywistka Małgorzata Piszczek. - Przewietrzają miasto, ochładzają i nawilżają powietrze, retencjonują wodę i stanowią siedlisko dla zwierząt oraz tereny rekreacyjne dla ludzi - dodała.

Aktywiści planują zorganizować osiem spacerów po terenach, o których ochronę walczą. Osoby zainteresowane tematem odsyłamy na fanpejdż Koalicji WOK i na stronę internetową dzikiwroclaw.pl.

trwa ładowanie posta...

Szczucie cycem?

W internecie pojawiło się wiele komentarzy na temat haseł kampanii. Ekspert od komunikacji wizerunkowej - Wojtek Kardyś - napisał na Twitterze, że aktywiści posługują się w kampanii "szczuciem cycem".

"Dyskutujemy o znaczeniu słów "mokry" czy "rżnięcie", a nie o tym, na czym zależało twórcom. I to jest problem - kontrowersje przykryły cel kampanii" - twierdzi Kardyś. Zgadzacie się z nim?

trwa ładowanie posta...
Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 1
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 0