Influencerzy narzekają na wypalenie zawodowe

Influencerzy narzekają na wypalenie zawodowe. Platformy ich nie wspierają

Źródło zdjęć: © Canva / Canva
Anna RusakAnna Rusak,18.12.2023 09:30

Badania pokazują, że prawie 80 proc. influencerów narzeka na wypalenie zawodowe. Czy kiedyś będą mogli odpocząć od tworzenia treści?

Czy influencerzy mają na co narzekać? Członkowie Ekipy, którzy długo nie mogli się rozstać z Frizem, z pewnością odpowiedzieliby na to pytanie twierdząco. Wychodzi jednak na to, że nie oni jedni mają problemy. 

Platforma marketingowa Awin postanowiła sprawdzić, czy influencerzy zmagają się z wypaleniem zawodowym. Dane, które przedstawili pokazują, że praca w Internecie wcale nie jest tak łatwa, jak wielu może się wydawać.

Influencerzy i wypalenie zawodowe

Według badania przeprowadzonego przez platformę Awin, wypalenie zawodowe dotyka ogromnej ilości osób pracujących w mediach społecznościowych. Aż 78 prof. influencerów ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, współpracujących z platformą, zgłasza problemy w tym obszarze. Jeśli chodzi o stopień problemu, to 48 proc. z nich czasem odczuwa wypalenie zawodowe, a 30 proc. często.

Wśród osób, które pracują tworząc treści na platformach społecznościowych, problem najbardziej męczy osoby korzystające z Instagrama. Aż 71 proc. influencerów platformy przyznaje, że odczuwa wypalenie zawodowe. Dla porównania wśród TikTokerow to 39 proc.

trwa ładowanie posta...

Co sprawia, że influencerzy czują wypalenie zawodowe?

Wielu użytkowników, którzy zarabiają na publikowaniu treści na Instagramie, Facebooku oraz Instagramie, zgłasza, że na ich wypalenie zawodowe wpływają zmiany na platformach. To aż 72 proc. badanych.

Warto tu przywołać np. ostatnie zmiany na Instagramie, które przyczyniły się do powstania akcji "Make Instagram Instagram Again". Wtedy influencerzy narzekali na to, że platforma zbytnio upodabnia się do TikToka, przez co ich posty nie docierają do takiej liczby osób jak kiedyś. Można sobie wyobrazić, że taka sytuacja powoduje frustracje i sprawia, że mniej chętnie publikuje się treści. 

Ponad połowa influencerow (58 proc.) zgłasza również, że nie mogą sobie zrobić przerwy od obecności w social mediach. Na tę sytuacje wypływa m.in. to, że obawiają się, że w takiej sytuacji stracą obserwujących (47 proc. badanych) lub pieniądze (44 proc. badanych).

trwa ładowanie posta...

Influencerzy a problemy ze zdrowiem psychicznym 

To wszystko nie tylko przekłada się na ich wypalenie zawodowe, ale i zdrowie psychiczne. Platformy, na których zarabiają, nie pomagają im w radzeniu sobie z tymi problemami. 49 proc. influencerów w związku z tymi wszystkimi negatywnymi odczuciami korzysta z innych źródeł zarobku. 

- Kiedy jesteś twórcą, musisz ciągle działać. Ciągle tworzyć nowe treści i to na wysokim poziomie. Zgadnij co się stanie, jeśli nie będziesz ciągle na tej przysłowiowej scenie. Ktoś inny cię zastąpi - powiedział adweek.com Shane Baker, konsultant ds. marketingu cyfrowego.

Jeśli więc myślicie nad klasą vlogerską w liceum w Łodzi, które miałyby was przygotować do wykonywania zawodu influencera, to weźcie te badania pod uwagę. Co prawda nie były one przeprowadzone na polskich influencerach, ale można przypuścić, że problemy, z którymi zmagają się nasi influ, są dość podobne. 

trwa ładowanie posta...

Źródło: awin.com, adweek.pl, donald.pl,

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 9
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 3
Och, jakie zdziwienie, że to jednak nie jest praca, w której się leży i pachnie.
Odpowiedz
0Zgadzam się0Nie zgadzam się