Ile czasu spędzamy codziennie w sieci? 10 milionów Polaków korzysta co miesiąc z TikToka

Ile czasu spędzamy codziennie w sieci? 10 milionów Polaków korzysta co miesiąc z TikToka

Źródło zdjęć: © Canva
Oliwier NytkoOliwier Nytko,16.02.2023 14:30

Raport "Digital 2023" o Polsce mówi sporo o nas. Czy uwierzycie w to, że aż 87,5 proc. dorosłych Polaków i Polek korzysta z Facebooka? Te dane są zatrważające.

Social media stają się coraz to popularniejsze z biegiem lat. Kiedyś media zarezerwowane "tylko dla nerdów i geeków" stały się mainstreamowe. Social media, które zdawały się odejść na dobre, nadal mają swoją wierną bazę użytkowników.

A taki TikTok… jest piekielnie popularny nawet pośród osób dorosłych. Jakie jeszcze zaskoczenia odkrył przed nami raport Digital 2023 ze stycznia br.?

Raport Digital 2023 o Polsce. 36 mln aktywnych internautów!

Oto nowy raport, który przybliża nam statystyki związane z użyciem social mediów w naszym kraju. Odpowiada za niego analityk Simon Kemp oraz zespół Kepios. Gromadzą oni informacje ze stron trzecich, agregując je, zbierając przy okazji sporo dodatkowych danych.

Co takiego odnaleźli w danych za styczeń 2023? Poniższe wyniki będą się odnosiły do tego okresu, chyba, że zaznaczę inny stan rzeczy.

Zacznijmy od tego, że w Polsce jest 36,83 mln aktywnych użytkowników internetu. Wzrost r/r wynosi 8,5 proc. To też analogicznie oznacza, że 11,6 proc. obywateli Polski miałoby wcale nie korzystać z sieci na początku tego roku. W naszym kraju było około 27,5 mln użytkowników mediów społecznościowych.

Przyjmuje się, że osoby korzystające z social media stanowiły 66,3 proc. naszego społeczeństwa. W tym czasie 50,6 proc. użytkowników mediów społecznościowych w Polsce stanowiły kobiety, a 49,4 proc. to mężczyźni.

Ile czasu spędzamy codziennie w sieci? Za dużo

Zastanawiacie się, ile w sieci, uśredniając, spędza dorosły człowiek? Trochę za dużo czasu, bo dokładnie 6:42 godz. Aż 93,6 proc. użytkowników sieci korzysta z internetu poprzez swój telefon.

A ile spędzają czasu na smartfonie? 3:17 godz., tylko odrobinę mniej niż na komputerach i tabletach (3:25 godz.). Ciekawe są dane dot. streamingów muzyki: tylko 23,9 proc. użytkowników sieci w wieku 16-64 słucha takiego Spotify czy Apple Music, a 25,8 proc. słucha radia online.

39,6 proc. z nich korzysta z aplikacji lub strony internetowej banku czy strony z inwestycjami (?), a 11 proc. posiada jakąś formę kryptowalut.

Co z poszczególnymi platformami social media?

Jak dowiadujemy się z raportu, dane opublikowane w zasobach reklamowych ByteDance (firmy-matki chińskiej platformy) wskazują, że TikTok ma mieć bazę użytkowników w wieku od 18. roku życia w wysokości 10,14 mln osób. Na początku tego roku, 54,9 proc. odbiorców reklam na platformie w Polsce stanowiły kobiety, a 45,1 proc. mężczyźni.

Aby nie męczyć was formułkami, oto podsumowanie dorosłych odbiorców reklam najważniejszych platform.

  • Facebook: 17,85 mln osób, 43 proc. społeczeństwa;
  • Facebook Messenger: 15,8 mln osób, 38,1 proc. Społeczeństwa;
  • Instagram: 10,4 mln osób, 25,1 proc. społeczeństwa;
  • YouTube: 27,5 mln osób, 66,3 proc. społeczeństwa;
  • Twitter: 4 mln osób, 9,6 proc. społeczeństwa;
  • Snapchat: 5,6 mln osób, 13,5 proc. społeczeństwa.
trwa ładowanie posta...

A na koniec taka ciekawostka: aż 61 proc. użytkowników sieci w wieku 18-64 opowiada się za tym, że darmowa wysyłka jest faktorem zachęcającym do dokonania zakupu. Tylko 15,1 proc. osób wskazuje na "eko" podejście do produktu czy firmy jako taki faktor.

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 2
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 6