eBay wraca do Polski, ale na razie w stylu retro i bez fajerwerków
Platforma e-commerce eBay zadebiutowała w Polsce 17 lat temu, ale nie osiągnęła sukcesu. Po latach serwis wraca nad Wisłę, wierząc, że tym razem uda mu się zdobyć serca polskich klientów. Trudno nie odnieść wrażenia, że nowy start zamienił się w falstart.
Kiedy zastanawiam się, z czym kojarzy mi się eBay, w głowie mam pustkę. Wiem, że jest to platforma e-commerce popularna w zachodnich krajach, ale nie znam nikogo, kto w Polsce regularnie z niej korzysta. W związku z tym zainteresowało mnie, że serwis postanowił zawalczyć o polskiego konsumenta i ogłosił "nowe otwarcie" nad Wisłą. O co chodzi z tym powrotem po latach?
Podobne
eBay "po raz pierwszy" wystartował w Polsce w 2005 roku, jednak nie odniósł wówczas sukcesu. Platforma przegrała rywalizację z Allegro, które już wtedy bardzo prężnie się rozwijało. eBay musiał wycofać się z polskiego rynku, pozostawiając nam możliwość korzystania z wersji międzynarodowej serwisu. W jaki sposób w 2022 roku platforma chce wygrać z Allegro, OLX, AliExpress i Amazonem?
eBay wraca do Polski - czym chce się wyróżnić?
Serwis chce przyciągnąć klientów bogatą ofertą. Portfolio eBay obejmuje ponad 1,4 mld ofert i ponad 520 kategorii zakupowych. Platforma ma się rozwijać w Polsce stopniowo, a nowe funkcjonalności będą dodawane na podstawie analiz zachowań konsumentów.
Firma chwali się tym, że wprowadziła funkcję automatycznego tłumaczenia ofert na język polski. - Polacy będą mieli teraz dostęp w swoim własnym języku do portfolio dużych sprzedawców m.in. z Hiszpanii, Niemiec, Francji czy Wielkiej Brytanii, co ułatwi również kwestie logistyczne dla klientów - powiedział Paolo Levoni, Senior Director EU Cross Border Trade.
Ponadto klienci mogą liczyć na bezpieczeństwo zakupów - eBay potwierdza oryginalność zakupionych produktów.
Może potem będzie ciekawiej?
Nie wystarczy bogaty katalog produktów i tłumaczenie ofert na język polski. W "polskim" serwisie póki co nie można skorzystać z szybkich płatności, BLIK-a, dostawy Paczkomatami oraz wybrać kuriera. Są to podstawowe elementy, które platforma e-commerce musi posiadać. Wszystko wskazuje na to, że eBay realizuje długofalową strategię rozwoju w Polsce i miejmy nadzieję, że w nieodległej przyszłości serwis wprowadzi atrakcyjniejsze rozwiązania.
Źródła: biznes.pap.pl/gsmmaniak.pl/wiadomoscihandlowe.pl/finanse.wp.pl
Popularne
- To oni pozwali Sylwestra Wardęgę. Lista jest bardzo długa
- W 12 godziny spała z 1000 facetów. Onlyfansiara twierdzi, że pobiła rekord
- Dubajska czekolada trafiła do Żabki. Limitowana i ekstremalnie droga
- "Fazolandia" sprzedana. Koniec marzenia słynnego youtubera
- AI Iga Świątek wali szoty w reklamie pubu Mentzena. Będą pozwy?
- Jelly Frucik spał z Wojtkiem Golą? Żaden 20-stronnicowy dokument tego nie wymaże
- Dawid Podsiadło z AliExpress. Hubert jak Maciej Musiał - też posprząta mieszkanie
- 19 stycznia krytyczną datą dla TikToka. MrBeast zabrał głos
- Merch Drwala 2025 nadchodzi. Trzy daty, które lepiej zapamiętaj