Domino's Pizza chciała podbić Włochy. Efekt był łatwy do przewidzenia
Jakim przykładem zobrazować powiedzenie "porwać się z motyką na Słońce"? Wystarczy opisać plany Domino's Pizza podboju Włoch. Mengerowie firmy chcieli przekonać Włochów, aby jedli amerykańską wersję pizzy. Efekt?
Domino's to amerykańska sieć pizzerii działająca na rynku międzynarodowym, która powstała w 1960 roku. Siedem lat temu firma rozpoczęła ekspansję we Włoszech. Plany były ambitne. Jak podaje serwis "Bloomberg", w ojczyźnie pizzy miało powstać 880 punktów z logo Domino's. Finalnie uruchomiono 29 lokali.
Podobne
- Pizza z wulkanu. Kucharz lepi ciasto, a obok płynie rzeka lawy
- Nutella Peanut podbije rynek? Nowa wersja klasycznego kremu
- Nastolatka odkryła niezwykle rzadkiego... CHIPSA. Za znalezisko otrzyma 70k PLN
- Nostalgia lvl hard. Przekąski z dzieciństwa, za którymi tęsknimy
- Chcesz pachnieć jak pizza? Wyjątkowe perfumy znanej marki
Kiedy Domino's Pizza weszła na włoski rynek w 2015 roku, miała pewną przewagę nad konkurencją. Firma działała przede wszystkim w oparciu o dostawę do domu. Sieciówka napotkała problemy po wybuchu pandemii. Wówczas krajowe pizzerie nawiązały współpracę z aplikacjami takimi jak Glovo, Takeaway, Deliveroo. Skutek był taki, że Domino's Pizza utraciła to, co ją wyróżniało. Włosi nie chcieli jeść amerykańskiej wersji ich narodowego dania.
Domino's wycofuje się z Włoch
Firma przestała wydawać zamówienia w dostawie 29 lipca. Zamknięcie lokali było zaskoczeniem dla fanów marki. Ci - niezbyt liczni - klienci domagali się od firmy wyjaśnień w mediach społecznościowych, dlaczego nie mogą się dodzwonić do lokali, a sklepy zostały z dnia na dzień zamknięte.
Ponadto amerykańska sieciówka szukała ochrony przed wierzycielami. Według medialnych doniesień, Domino's Pizza we Włoszech była zadłużona na 10,6 mln euro pod koniec 2020 roku.
W sierpniu włoski oddział Domino's złożył wniosek o upadłość.
"To tak jak sprzedawać piasek na Bliskim Wschodzie"
Wiadomość o odejściu Domino's z Włoch wywołała zabawne reakcje w internecie. Użytkownicy Twittera wyrażają zdziwienie, że amerykańskiej sieciówce tak długo udawało się działać w ojczyźnie pizzy. "To tak jakby ktoś próbował sprzedawać piasek krajom arabskim" - pisze jeden z internautów. Trudno się z nim nie zgodzić.
Popularne
- Co zapamiętamy z Vibez Creators Awards 2025? Najlepsze momenty gali
- Zasięgi to nie wszystko. Dziś influencerzy budują imperia
- Kolacja z Natsu wystawiona na licytację. Pieniądze pójdą na szczytny cel
- Zatrzęsienie influencerów na Vibez Creators Awards. Zdjęcia z gali
- Influcenter przyciągnie tłumy? Nowy stacjonarny sklep Ekipy
- Wersow, Andziaks czy Makówka? Oceniamy 1. tydzień vlogmasów
- Bolt Lokalnie już jest. Możesz zamówić przejazd z osobą płynnie mówiącą po polsku?
- Patec atakuje ostatni szczyt z Krony Ziemi. Dlaczego Elbrus jest tak problematyczny?
- Dawid Kwiatkowski szuka swojego numeru jeden. Chce zabrać na kolację, kupić kwiaty





