Nostalgia

Nostalgia lvl hard. Przekąski z dzieciństwa, za którymi tęsknimy

Źródło zdjęć: © Canva
Jakub TyszkowskiJakub Tyszkowski,23.10.2025 15:45

Półki sklepowe w supermarketach uginają się od różnorodnych przekąsek, batonów, napojów i chrupek. Co z tego, skoro największe emocje budzą rzeczy, które jedliśmy w dzieciństwie? Przypominamy produkty, których nie da się już kupić w sklepach, a które wywołają u was nostalgię.

  • Cheetos Cebulowe Piłki - specyficzny, intensywny smak cebulowy, za którym do dziś tęsknią fani chrupek. Zadebiutowały na rynku jako edycja limitowana z okazji mundialu we Francji w 1998 r. Mimo że były nazywane limitowanymi, produkcję kontynuowano aż do 2006 r.
  • Lift - kultowy gazowany napój owocowy, zwłaszcza smaki jabłko-brzoskwinia i gruszka. Za niewielką cenę (2 zł za 2 litry) było kupić ten napój, który jednak zyskał reputację "chemicznego", pełnego sztucznych składników.
  • Chio Chips - chipsy niezwykle popularne w Polsce w latach 90. i 2000. W 2006 r. firma Polsnack (producent Chio w Polsce) została sprzedana koncernowi Lorenz Bahlsen Snack-World, co doprowadziło do niemal całkowitego wycofania marki z polskiego rynku. Oferta ograniczyła się do nachosów i dipów.
  • Cherry Coke - wprowadzona do Polski w 1996 r., a wycofana w 2017 r. i zastąpiona wersją Cherry Zero Cukru. Powodem zmian była decyzja Coca-Coli dotycząca obniżenia zawartości cukru w produktach.
  • Lipton Ice Tea Red - dla wielu smak dzieciństwa i symbol lata. Napój charakteryzował się intensywnym aromatem czerwonych owoców oraz słodko-kwaśnym balansem. Lata 2000-2010 to złoty okres tego produktu.

Dlaczego ulubione produkty znikają ze sklepowych półek?

Ulubione przekąski, chipsy i napoje często znikają z półek sklepowych z powodów rynkowych, ekonomicznych i regulacyjnych. Wiele marek zostało wycofanych po tym, gdy firma została przejęta przez większy koncern; produkt mógł być nierentowny; na przestrzeni lat wzrosła świadomość zdrowotna konsumentów; czasami wycofanie produktu jest spowodowane zmianą przepisów dotyczących składników; zdarza się też, że produkt znika z powodu trudności w utrzymaniu stałej jakości.

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 0