Nostalgia lvl hard. Przekąski z dzieciństwa, za którymi tęsknimy
Półki sklepowe w supermarketach uginają się od różnorodnych przekąsek, batonów, napojów i chrupek. Co z tego, skoro największe emocje budzą rzeczy, które jedliśmy w dzieciństwie? Przypominamy produkty, których nie da się już kupić w sklepach, a które wywołają u was nostalgię.
- Cheetos Cebulowe Piłki - specyficzny, intensywny smak cebulowy, za którym do dziś tęsknią fani chrupek. Zadebiutowały na rynku jako edycja limitowana z okazji mundialu we Francji w 1998 r. Mimo że były nazywane limitowanymi, produkcję kontynuowano aż do 2006 r.
Podobne
- 399 zł za deser z dubajską czekoladą. Burza w komentarzach
- Lody Genziara oficjalnie ogłoszone. Jaki smak trafi do sklepów?
- Najdroższa kawa na świecie. Za filiżankę zapłacisz cztery tysiące złotych (SZOK)
- Książulo spróbował lodów z kebabem. "Czy świat zwariował?"
- Hot dog z Żabki poleciał w kosmos. Parówka długo tego nie zapomni
- Lift - kultowy gazowany napój owocowy, zwłaszcza smaki jabłko-brzoskwinia i gruszka. Za niewielką cenę (2 zł za 2 litry) było kupić ten napój, który jednak zyskał reputację "chemicznego", pełnego sztucznych składników.
- Chio Chips - chipsy niezwykle popularne w Polsce w latach 90. i 2000. W 2006 r. firma Polsnack (producent Chio w Polsce) została sprzedana koncernowi Lorenz Bahlsen Snack-World, co doprowadziło do niemal całkowitego wycofania marki z polskiego rynku. Oferta ograniczyła się do nachosów i dipów.
- Cherry Coke - wprowadzona do Polski w 1996 r., a wycofana w 2017 r. i zastąpiona wersją Cherry Zero Cukru. Powodem zmian była decyzja Coca-Coli dotycząca obniżenia zawartości cukru w produktach.
- Lipton Ice Tea Red - dla wielu smak dzieciństwa i symbol lata. Napój charakteryzował się intensywnym aromatem czerwonych owoców oraz słodko-kwaśnym balansem. Lata 2000-2010 to złoty okres tego produktu.
Dlaczego ulubione produkty znikają ze sklepowych półek?
Ulubione przekąski, chipsy i napoje często znikają z półek sklepowych z powodów rynkowych, ekonomicznych i regulacyjnych. Wiele marek zostało wycofanych po tym, gdy firma została przejęta przez większy koncern; produkt mógł być nierentowny; na przestrzeni lat wzrosła świadomość zdrowotna konsumentów; czasami wycofanie produktu jest spowodowane zmianą przepisów dotyczących składników; zdarza się też, że produkt znika z powodu trudności w utrzymaniu stałej jakości.
Co o tym myślisz?
Popularne
- Zasięgi to nie wszystko. Dziś influencerzy budują imperia
- Vibez Creators Awards na żywo. Transmisja z finałowej gali
- Zatrzęsienie influencerów na Vibez Creators Awards. Zdjęcia z gali
- Influencerskie podsumowanie 2025 r. O czym huczał internet?
- Co zapamiętamy z Vibez Creators Awards 2025? Najlepsze momenty gali
- Kolacja z Natsu wystawiona na licytację. Pieniądze pójdą na szczytny cel
- Wojek pokłócił się z Książulem? "Niedługo dowiecie się, kim tak naprawdę jest ten gość"
- Piosenki tworzone przez AI podbijają "Viral 50 - Polska". Wszystko przez poziom polskiej muzyki?
- SmileLandia istnieje? Wyjaśniamy, o co chodzi w nowym trendzie





