Prosto ze szkoły za kierownicę autobusu? Pomysł posłanki Matysiak
Posłanka Paulina Matysiak złożyła interpelację w Ministerstwie Infrastruktury. Chce obniżenia limitu wieku dla osób kierujących autobusami. Komentujący widzą inne źródło braku chętnych do tej pracy.
Posłanka Paulina Matysiak z partii Razem jest z wykształcenia polonistką, filozofką i etyczką. Od kiedy zaangażowała się w politykę, żywo interesuje się tematami inwestycji publicznych, w tym w transportu. W 2023 r. skończyła studia podyplomowe z interoperacyjności systemu kolei na Politechnice Warszawskiej. Głośno zrobiło się o niej niedawno, gdy ogłosiła założenie wspólnego ruchu z Marcinem Horałą z PiS. Grozi jej za to wyrzucenie z partii.
Podobne
- Podatek od kolędy? Nowy pomysł posłanki Lewicy
- Ostatnie Pokolenie spotka się z Rafałem Trzaskowskim. Będą negocjować w Nowej Pogorzeli
- Księgowy na tropie opóźnień. W pojedynkę monitoruje autobusy i tramwaje
- Mandat za używanie słuchawek na drodze? Izby parlamentu debatują
- Zandberg kontra Tusk. "Może czas dla odmiany głosować za czymś?"
Posłanka Paulina Matysiak chce obniżenia wieku kierujących autobusami
16 lipca na portalu X Matysiak podzieliła się kolejnym kontrowersyjnym pomysłem. Ma pomysł, jak rozwiązać problem niedoboru kierowców i kierowczyń w transporcie publicznym. Posłanka napisała: "Czasem za mniejszą liczbą kursów czy okrojoną siatką połączeń stoi jedna przyczyna... brak kierowców. Szacuje się, że potrzeba ich ok. 50 tys.! Jednym ze sposobów na poprawę sytuacji może być obniżenie wieku uprawniającego do kierowania autobusem z 21 do 18 lat".
Poslanka argumentowała, że już dziś wystarczy mieć 18 lat, żeby zdobyć prawo jazdy uprawniające do kierowania ciężarówką. Stwierdziła także: "Wśród młodych pasjonatów komunikacji może być sporo chętnych do podjęcia się wymarzonej pracy tuż po szkole, ale obecne przepisy na to nie pozwalają". Matysiak zgłosiła w tej sprawie interpelację do Ministerstwa Infrastruktury.
Czy niższy wiek osób kierujących autobusami rozwiąże problem braków?
Osoby komentujące postulat posłanki na X nie zapałały do niego entuzjazmem. Wiele głosów mówiło o tym, że niedoświadczeni kierowcy i kierowczynie to proszenie się o kłopoty. Niektórzy przytaczali statystyki z tym związane. Rzeczywiście według danych policji najwięcej wypadków w Polsce powodują osoby w wieku 18 - 24 lata. Warto podkreślić, że za ogólną liczbę wypadków w 73 proc. odpowiadają mężczyźni. Matysiak uprzedziła te wątpliwości w swoim poście pisząc: "Młodzi kierowcy zawodowi nie stanowią też większego niebezpieczeństwa, co badała Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
ZETKACPER: CHCĘ ZOSTAĆ POLITYKIEM!
Jeden z komentujących na X lakonicznie skontrował inicjatywę Matysiak: "Albo podwyższyć im pensje". Inna osoba stwierdziła: "Nie wiek jest problemem, tylko pieniądze. Warunki pracy są tragiczne, a kasa beznadziejna". Nawet w Warszawie zarobki osób prowadzących miejskie autobusy są niewiele wyższe od niższej krajowej. Przy bardzo niskim poziomie bezrobocia, który obecnie jest w Polsce, podobne pieniądze da się zarobić w mniej stresujący i związany z dużą odpowiedzialnością sposób.
Popularne
- Natalia Magical założyła niebieską platformę. Ile kosztuje miesięczny dostęp?
- Zbanowali ją z niebieskiej platformy. "Dwa tysiące obcych. Bez żadnych limitów"
- Cameraboy oburzony niebieską platformą Natalii? "Magical jest hipokrytą"
- Daniel Magical dostał bana na kicku. Już nie wróci na platformę?
- Edzio Rap drugi raz wbił na O'Block. Nawinął z lokalsami (i przeżył)
- Jak smakuje nowy zestaw w KFC "Squid Game"? "Cena jest mega wysoka"
- Young Leosia i Kacper Błoński mają "dziecko". Ich wspólne lody już w sklepach
- Naruciak chce konfrontacji z Gonciarzem. "Nie jestem w pozycji do stawiania warunków"
- Żenujący wpis Amadeusza Ferrariego o Natsu. Przekroczył granicę?