Prosto ze szkoły za kierownicę autobusu? Pomysł posłanki Matysiak
Posłanka Paulina Matysiak złożyła interpelację w Ministerstwie Infrastruktury. Chce obniżenia limitu wieku dla osób kierujących autobusami. Komentujący widzą inne źródło braku chętnych do tej pracy.
Posłanka Paulina Matysiak z partii Razem jest z wykształcenia polonistką, filozofką i etyczką. Od kiedy zaangażowała się w politykę, żywo interesuje się tematami inwestycji publicznych, w tym w transportu. W 2023 r. skończyła studia podyplomowe z interoperacyjności systemu kolei na Politechnice Warszawskiej. Głośno zrobiło się o niej niedawno, gdy ogłosiła założenie wspólnego ruchu z Marcinem Horałą z PiS. Grozi jej za to wyrzucenie z partii.
Podobne
- Podatek od kolędy? Nowy pomysł posłanki Lewicy
- Księgowy na tropie opóźnień. W pojedynkę monitoruje autobusy i tramwaje
- Mandat za używanie słuchawek na drodze? Izby parlamentu debatują
- Zandberg kontra Tusk. "Może czas dla odmiany głosować za czymś?"
- 1,5 godziny opóźnienia. PKP Intercity odmawia zwrotu kosztów. "Bilet był za tani"
Posłanka Paulina Matysiak chce obniżenia wieku kierujących autobusami
16 lipca na portalu X Matysiak podzieliła się kolejnym kontrowersyjnym pomysłem. Ma pomysł, jak rozwiązać problem niedoboru kierowców i kierowczyń w transporcie publicznym. Posłanka napisała: "Czasem za mniejszą liczbą kursów czy okrojoną siatką połączeń stoi jedna przyczyna... brak kierowców. Szacuje się, że potrzeba ich ok. 50 tys.! Jednym ze sposobów na poprawę sytuacji może być obniżenie wieku uprawniającego do kierowania autobusem z 21 do 18 lat".
Poslanka argumentowała, że już dziś wystarczy mieć 18 lat, żeby zdobyć prawo jazdy uprawniające do kierowania ciężarówką. Stwierdziła także: "Wśród młodych pasjonatów komunikacji może być sporo chętnych do podjęcia się wymarzonej pracy tuż po szkole, ale obecne przepisy na to nie pozwalają". Matysiak zgłosiła w tej sprawie interpelację do Ministerstwa Infrastruktury.
Czy niższy wiek osób kierujących autobusami rozwiąże problem braków?
Osoby komentujące postulat posłanki na X nie zapałały do niego entuzjazmem. Wiele głosów mówiło o tym, że niedoświadczeni kierowcy i kierowczynie to proszenie się o kłopoty. Niektórzy przytaczali statystyki z tym związane. Rzeczywiście według danych policji najwięcej wypadków w Polsce powodują osoby w wieku 18 - 24 lata. Warto podkreślić, że za ogólną liczbę wypadków w 73 proc. odpowiadają mężczyźni. Matysiak uprzedziła te wątpliwości w swoim poście pisząc: "Młodzi kierowcy zawodowi nie stanowią też większego niebezpieczeństwa, co badała Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
ZETKACPER: CHCĘ ZOSTAĆ POLITYKIEM!
Jeden z komentujących na X lakonicznie skontrował inicjatywę Matysiak: "Albo podwyższyć im pensje". Inna osoba stwierdziła: "Nie wiek jest problemem, tylko pieniądze. Warunki pracy są tragiczne, a kasa beznadziejna". Nawet w Warszawie zarobki osób prowadzących miejskie autobusy są niewiele wyższe od niższej krajowej. Przy bardzo niskim poziomie bezrobocia, który obecnie jest w Polsce, podobne pieniądze da się zarobić w mniej stresujący i związany z dużą odpowiedzialnością sposób.
Popularne
- Łzy i drżący głos. PashaBiceps stracił czworonożnego przyjaciela
- Amsterdam zaprasza na rave na autostradzie. 9 godzin mocnego techno
- Lalka Anabelle wyruszyła w upiorne tour. Warrenowie ostrzegali, żeby jej nie ruszać
- "Kocham cię". Justin Bieber w ogniu krytyki po słowach do 17-latki
- Podejrzany o zabójstwo tiktokerki wrócił na miejsce zbrodni. Zostawił przerażający list
- Maskotki Minecraft do kupienia w Biedronce. Ile kosztują?
- "Bambiszonki" dropnęły do sklepów. Ile kosztują chrupki bambi?
- Mata przewiózł Marylę Rodowicz Mustangiem. Teledysk to totalny viral
- ChatGPT zamiast lekarza? Ekspert o nowym trendzie wśród Polaków [WYWIAD]