Porażka serwisu dla młodych od TVP. SwipeTO pochłonął 21,5 mln zł
Najwyższa Izba Kontroli skierowała do TVP aż 29 wniosków pokontrolnych. Kontrolerzy zarzucili telewizji publicznej niegospodarność i poniesienie gigantycznych kosztów na serwis SwipeTo, który okazał się równie wielką porażką.
SwipeTo.pl to stosunkowo nowy serwis TVP skierowanych do grupy odbiorów w wieku 18-29 lat. W lipcu br. roku okazało się, że młodzi, zamiast "swipować" po serwisie, odsuwają go na bok. Z danych platformy SimilarWeb wynika, że wówczas SwipeTo odwiedziło zaledwie 37,4 tys. osób. Dla porównania tego samego miesiąca inne serwisy dla młodych - jak Vibez czy Noizz - odwiedziło kolejno 3,5 i 3,2 mln internautów.
Podobne
- Rachunki za ogrzewanie rosną. Amerykanie ratują się s*ksem
- Boxdel w multiwersum obłędu. Wardęga: "Powstały dwie linie czasu"
- Telewizja publiczna kontra TV Republika. Stanowisko Sakiewicza
- TVP podwędziła materiał youtuberowi? "Mają mnie za TVP-owskiego śmiecia"
- Osiem gwiazdek na nagrobku. TVP interweniuje
W kolejnych miesiącach SwipeTo miał nie przekroczyć liczby 40 tys. odbiorców. Na problem serwisu zwrócił uwagę Szef Antyweb Grzegorz Marczak. Dziennikarz postawił przy tym pytanie, "ile to wszystko nas podatników do tej pory kosztowało?"
NIK przyjrzała się serwisowi SwipeTo
Najwyższa Izba Kontroli w zeszłym tygodniu postanowiła przyjrzeć się bliżej działalności TVP i powiązanych z nią serwisów. Kontrolerzy NIK po sprawdzeniu finansów publicznego nadawcy skierowali do prezesa Telewizji Polskiej aż 29 wniosków pokontrolnych.
Finansowanie i wydatkowanie środków przez spółkę Telewizja Polska S.A.
Wicedyrektor Departamentu Strategii NIK Filip Byczkowski wskazał, że "jedna z nieprawidłowości dotyczy utworzenia serwisu i aplikacji SwipeTo". - Był to serwis, który był planowany dla odbiorców młodych w grupie docelowej 18-29 (lat). Działanie to przebiegało w sposób nierzetelny i niegospodarny. Prowadzenie, utrzymanie, a wcześniej utworzenie i organizacja tego serwisu kosztowała Telewizję Polską S.A. kwotę 21,5 mln zł - przekazał Byczkowski.
- W związku z tworzeniem tego serwisu w latach 2021-2022 zawarto cztery umowy z dwoma osobami fizycznymi, które miały budować aktywną społeczność tego serwisu w mediach społecznościowych, w popularnym serwisie społecznościowym. Publikowane miały one być na koncie redakcji Swipe. Telewizja Polska zaplanowała na to zadanie kwotę ponad 160 tys. zł - wskazuje Byczkowski.
Tymczasem, jak wskazuje Byczkowski, "do 22 maja 2023 r. wydatkowano na ten cel efektywnie, czytaj wypłacono kontrahentom po, jak należałoby oczekiwać, wcześniejszym odbiorze usług i weryfikacji przedmiotu wykonania dzieła, kwotę 75 tys. zł".
- Kontrolerzy zweryfikowali jedno z zadań, które miało być wykonywane. Sprawdziliśmy, ustaliliśmy, że przez 9 miesięcy funkcjonowania konta w serwisie społecznościowym opublikowano zaledwie dwa wpisy - przekazał Byczkowski, odnosząc się do profilu SwipeTO na Facebooku.
"Ponadto brak określenia celów jakościowych i ilościowych przez Pełnomocnika Zarządu powołanego w celu opracowania elementarnych zasad funkcjonowania serwisu był działaniem niezgodnym z odpowiednią uchwałą Zarządu Spółki i nierzetelnym" - wskazano w raporcie NIK.
Popularne
- Jelly Frucik zablokowany na TikToku. "Ryczę i jestem w rozsypce"
- Kim są "slavic dolls"? Śmiertelnie niebezpieczny trend na TikToku
- Vibez Creators Awards - wybierz najlepszych twórców i wygraj wejściówkę na galę!
- Amerykanie nie umieją zrobić kisielu? Kolejna odsłona slavic trendu
- Były Julii Żugaj szantażował jurorów "Tańca z gwiazdami"? Szalona teoria fanów
- Quebonafide ogłosił finałowy koncert? "Będzie tłusto"
- Chłopak Seleny Gomez się nie myje? Prawda wyszła na jaw
- Jurorka "Tańca z gwiazdami" węszy romans? "Ja nie widzę tej relacji"
- Agata Duda trenduje za granicą. Amerykanie w szoku