Elon Musk chce zbudować tunel między Nowym Jorkiem i Londynem. Czy to możliwe?
Miliarder Elon Musk stwierdził, że jego firma jest w stanie wybudować tunel transatlantycki między Nowym Jorkiem a Londynem. Ile trwałaby podróż w technologii lamp próżniowych?
Elon Musk napisał na portalu X, że The Boring Company, jego firma zajmująca się budową infrastruktury i tuneli, byłaby w stanie zbudować tunel transatlantycki. Konstrukcja miałaby połączyć Nowy Jork i Londyn i skrócić czas podróży między kontynentami do jednej godziny.
Podobne
- Śmiać się czy płakać? Absurdalna odpowiedź Elona Muska
- Mars 2054: Jak Elon Musk chce podbić Czerwoną Planetę?
- Elon Musk walczy z Wikipedią. Czy internetowa encyklopedia jest "woke"?
- Prawdziwa wolność tylko na Twitterze (X). Elon Musk usuwa przydatną funkcję
- Czas na elektryczne samoloty? Zbudowali niesamowite baterie
Elon Musk zbuduje tunel między Nowym Jorkiem a Londynem?
Elon Musk odpowiedział na post konta Daily Loud, które podało, że budowa tunelu międzykontynentalnego jest wyceniana przez ekspertów na 20 bln. dol. Właściciel X napisał: "The Boring Company mogłaby to zrobić za 1000 razy mniej pieniędzy". Choć wydaje się to nieprawdopodobne, rozwój technologii lamp próżniowych przybliżył koncepcję tunelu transatlantyckiego do rzeczywistości.
Jak opisał "Newsweek": "Dzięki wytworzeniu próżni w tunelu i wykorzystaniu pojazdów pod ciśnieniem, składy poruszające się wewnątrz konstrukcji mogłyby teoretycznie osiągać prędkość ponad 3 tys. km/h". W takim tempie podróż między Londynem a Nowym Jorkiem rzeczywiście trwałaby zaledwie godzinę. Polska nazwa "technologii lamp próżniowych" (po ang. "vacuum tube technology") pochodzi z początku XX w., gdy naukowcom po raz pierwszy udało się zamknąć wiązki elektronów w próżni wytworzonej w szkle i stworzyć diody.
Technologia lamp próżniowych jest już wykorzystywana w transporcie
Na podobnej zasadzie działa infrastruktura Eurostar, która łączy już Francję i Wielką Brytanię. Zbudowany w ciągu sześciu lat tunel pod kanałem La Manche prowadzi z Folkestone w hrabstwie Kent w Anglii do Coquelles we Francji. Tu pojawia się główny problem w ambitnym planie amerykańskiego miliardera - zakładając podobne tempo budowy, kanał transatlantycki powstałby za 782 lata.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Czarek Czaruje o walce z SZALONYM REPORTEREM, SEQUENTO, CLOUTMMA, ILUZJI i BIZNESIE
Technologię lamp próżniowych, w połączeniu z działającą już w Chinach koleją magnetyczną, stosują też chińscy konstruktorzy i naukowcy z Southeast University, pracujący obecnie nad najszybszym transportem naziemnym na świecie. Prace są zaawansowane, a nowe pociągi mają się poruszać z prędkością 1000 km/h. Będą się jednak poruszać na powierzchni, nie pod dnem oceanu. Na podobnej zasadzie miał działać Hyperloop w Kalifornii, projekt szybkiego transportu zaproponowany i porzucony przez Elona Muska.
Żródło: timeout.com, thecooldown.com
Popularne
- Patryk Vega zrobi film o Buddzie? "To gość, który mi imponuje"
- Babcia pognała Książula. Nie można w spokoju zjeść kebaba?
- Wyzywająca kreacja licealistki oburzyła internautów? "Widać jej bieliznę"
- Kupienie mieszkania jest trudne? Tiktoker przeżył szok u doradcy kredytowego
- Brad Pitt mówi po polsku? Tę rozmowę obejrzysz więcej niż raz
- Koniec Drwala w McDonald's. Z tej okazji zjadł wszystkie burgery
- Selena Gomez we łzach. Polityk Republikanów domaga się jej deportacji
- Grażynka świętuje "wyjątkowe" urodziny. Budda wojuje w komentarzach
- Budda i Grażynka razem na zakupach. Jest nagranie z ukrycia