Disney stanął po stronie LGBT+. Donald Trump czerwienieje ze złości?
Konserwatywna organizacja działająca w duchu MAGA złożyła kontrowersyjną ofertę Disney'owi. Chcieli, aby firma przestała wspierać równość LGBT+ i tworzyć inkluzywny zespół pracowników. Wytwórnia stanowczo odmówiła i tym samym wsparła środowisko queer.
Podczas ostatniego walnego zgromadzenia akcjonariuszy Disneya odbyło się głosowanie nad propozycją wycofania się firmy z działań na rzecz różnorodności i równości osób LGBT+. Inicjatywa zaproponowana przez konserwatywną organizację NCPPR, została zdecydowanie odrzucona - poparło ją jedynie 1 proc. głosujących.
Disney stanął po stronie LGBT+
NCPPR argumentowało, że udział Disneya w corocznym raporcie dotyczącym różnorodności i inkluzywności, prowadzonym przez organizację Human Rights Campaign, prowadzi do promowania "stronniczych i dzielących" wartości. Twierdzili, że inkluzyjny model działania może odstraszać niektórych inwestorów oraz klientów, a tym samym negatywnie wpływać na wyniki finansowe firmy.
Jednak zarząd Disneya zalecił akcjonariuszom głosowanie przeciwko propozycji. Podkreślił, że uczestnictwo w programach DEI (Diversity, Equity, and Inclusion) jest ważnym elementem strategii firmy i przyczynia się do budowania silnej kultury organizacyjnej.
Wytwórnia nie zrezygnuje z inkluzywności
Disney od lat angażuje się w działania na rzecz równości i różnorodności. Od 2007 r. firma uzyskuje najwyższe oceny w rankingu HRC, co potwierdza politykę wspierania pracowników LGBTQ+. W 2022 r. spółka otwarcie sprzeciwiła się kontrowersyjnej ustawie "Don’t Say Gay" na Florydzie, co doprowadziło do napięć z gubernatorem Ronem DeSantisem oraz utraty niektórych przywilejów podatkowych i administracyjnych.
Mimo że część amerykańskich korporacji, takich jak Walmart czy Target, ograniczyła swoje programy DEI przez rosnącej presji politycznej, Disney konsekwentnie podtrzymuje swoje stanowisko. Firma podkreśla, że inkluzywność nie tylko sprzyja innowacyjności, ale także ma pozytywny wpływ na wyniki finansowe.
Wyniki głosowania są jasne
Zaledwie 1 proc. poparcia dla propozycji NCPPR pokazuje, że inwestorzy Disneya nie zamierzają rezygnować z polityki różnorodności i integracji. Eric Bloem, wiceprezes ds. obywatelstwa korporacyjnego w Human Rights Campaign Foundation, podsumował głosowanie słowami: "Pomimo rosnącej polityzacji tematu inkluzywności w miejscu pracy, największe globalne firmy wciąż wierzą, że przyjazne i różnorodne środowisko napędza innowacje oraz wzmacnia produktywność".
W temacie LGBT+
- Tęcza wraca na warszawski Plac Zbawiciela. Mieszkańcy zachwyceni?
- "To dziwna praca". Allie X o szukaniu siebie i kulisach kariery [WYWIAD]
- Ginnie z "Harry'ego Pottera" stoi po stronie osób trans. W Poznaniu powiedziała, co sądzi o J.K. Rowling
- Grzegorz Braun: niszczy wystawę LGBT w Sejmie. Najjjka: bije brawo
Popularne
- Kto wygrał "Twoje 5 Minut 3"? Szalony finał talent show Friza
- Turyści nie mogą wnieść jedzenia do ośrodka wczasowego? Internauci w szoku
- Gosia Andrzejewicz zaczepiła Quebonafide. Ma kilka dni namysłu
- Depenalizacja marihuany w Polsce. Projekt trafi do Sejmu w lipcu
- Wielkie jelito stanęło w Opolu. Mieszkańcy łapią się za głowę?
- Album "Północ/Południe" Quebonafide do kupienia. Ile kosztuje?
- Oki podał współrzędne. Na miejsce przybył ogromny tłum fanów
- Alan dołączył do teamu Baza. Musiał bardzo się poświęcić
- Nakrętki przyczepione do butelek frustrują Szwedów? Mieszkańcy walczą z dyrektywą