"Ciche godziny" w kolejnym sklepie. Z myślą o osobach ze spektrum autyzmu
"Ciche godziny" to inicjatywa skierowana do osób ze spektrum autyzmu, wrażliwych na dźwięki oraz mających problemy z narządem słuchu. Coraz więcej sklepów decyduje się na ich wprowadzanie. Do akcji 9 maja dołączyła Castorama.
Osoby wysoce wrażliwe na dźwięki codziennie mierzą się z podstawową czynnością, jaką jest wyjście do sklepu i zrobienie zakupów. Muzyka, komunikaty głosowe, dzwonki telefonów czy rozmowy klientów - to wszystko stresuje i może nawet wywołać atak paniki u człowieka z ASD (autism spectrum disorder).
Podobne
- Nauczyciel przyznał, że dzieci nieraz przez niego płakały. Jest w spektrum autyzmu
- Mata wystąpi w telewizji. Niespodziewany wywiad z raperem
- Mata szczerze o autyzmie. "To taka moja supermoc"
- Popularna sieć bubble tea oszukuje klientów? Firma komentuje aferę
- Pandabuy ma gigantyczne kłopoty. Policja zainteresowała się działaniem sklepu
Czym są "ciche godziny"?
"Ciche godziny" to bardzo prosta inicjatywa. Polega na wyciszeniu muzyki oraz wszystkich komunikatów głosowych w sklepie. Dodatkowo przez czas trwania "cichych godzin" zakazane jest korzystanie z telefonów komórkowych, a także prowadzenie jakichkolwiek rozmów. W budynku ma panować możliwie największa cisza.
Komfortowe i przyjazne warunki
"Ciche godziny" to inicjatywa, która wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów wrażliwych na bodźce dźwiękowe. Dodatkowo dzięki niej budowana jest świadomość dotycząca spektrum autyzmu wśród osób, które nie zdają sobie sprawy z istniejącego problemu.
Stworzenie komfortowych i przyjaznych warunków dla wszystkich klientów zawsze powinno być priorytetowe dla sieci sklepowych. Dzięki wprowadzeniu "cichych godzin" staje się to możliwe. Informacje o tym, w jakie dni osoby ze spektrum autyzmu mogą zrobić zakupy bez stresujących dźwięków, można bez problemu znaleźć na stronach sieci sklepowych.
Należy podkreślić, że Castorama to kolejna sieć, która wprowadziła "ciche godziny". Do tej pory rozwiązanie stosują:
- Auchan,
- Empik,
- Lidl,
- Carrefour,
- Stokrotka,
- Aldi.
W temacie społeczeństwo
- Polska staje do walki z kryzysem demograficznym. Czy "Rządowy Tinder" rozwiąże problem?
- Bolt Lokalnie już jest. Możesz zamówić przejazd z osobą płynnie mówiącą po polsku?
- We Wrocławiu pojawi się świąteczny tramwaj. Św. Mikołaj rozda grzecznym upominki
- Kolacja z Natsu wystawiona na licytację. Pieniądze pójdą na szczytny cel
Popularne
- Co zapamiętamy z Vibez Creators Awards 2025? Najlepsze momenty gali
- Zasięgi to nie wszystko. Dziś influencerzy budują imperia
- Kolacja z Natsu wystawiona na licytację. Pieniądze pójdą na szczytny cel
- Zatrzęsienie influencerów na Vibez Creators Awards. Zdjęcia z gali
- Influcenter przyciągnie tłumy? Nowy stacjonarny sklep Ekipy
- Wersow, Andziaks czy Makówka? Oceniamy 1. tydzień vlogmasów
- Bolt Lokalnie już jest. Możesz zamówić przejazd z osobą płynnie mówiącą po polsku?
- Patec atakuje ostatni szczyt z Krony Ziemi. Dlaczego Elbrus jest tak problematyczny?
- Dawid Kwiatkowski szuka swojego numeru jeden. Chce zabrać na kolację, kupić kwiaty





