Bio-baiting zmorą wszystkich singli. Nowy trend w randkowaniu?
Wygląda niewinnie: drobne podkoloryzowanie profilu na Tinderze czy dodanie kilku centymetrów do wzrostu. W rzeczywistości jednak bio-baiting stał się kolejną toksyczną praktyką w świecie randek online.
W czasach, w których miłości szukamy za pomocą jednego kliknięcia, aplikacje randkowe stały się nieodłącznym elementem życia milionów singli. Obiecują ułatwienie kontaktu i znalezienie idealnego partnera, jednak za tą wygodą kryje się również mroczniejsza strona niepokojących zjawisk społecznych. Od "ghostingu", czyli nagłego zniknięcia bez słowa, przez "catfishing" i budowanie fałszywych tożsamości, aż po manipulacyjny "love bombing". Do grona tych toksycznych praktyk dołączyło kolejne - bio-baiting.
Podobne
- "Benching". Niepokojący trend w randkowaniu
- Oystering - trend w randkowaniu prosto z aplikacji
- "Bed rotting" - nowy trend wśród młodych ludzi. Jakie niesie zagrożenia?
- Hopecore - Zetki walczą ze strachem przed światem. Nowy trend im pomoże?
- Historia z cyklu: "jak poznałem waszą matkę". Kaufland ma ofertę dla singli
Bio-baiting to zjawisko, z którym mogą się spotkać single szukający miłości online. Polega na upiększaniu lub oszukiwaniu na swoim profilu randkowym, aby wydać się bardziej atrakcyjnym, ciekawszym czy pożądanym dla potencjalnych partnerów. Skojarzenia z catfishingiem (podszywanie się pod kogoś innego) mogą być słuszne, ale w przypadku bio-baitingu osoba nie tworzy od zera fałszywej tożsamości, tylko manipuluje w przedstawianiu własnych cech czy doświadczeń.
Jak rozpoznać bio-baiting?
Oszust stosujący bio-baiting może dopisać sobie kilka centymetrów do wzrostu; stwierdzić, że regularnie trenuje boks, gra w koszykówkę lub podróżuje, podczas gdy w rzeczywistości nie robi tego prawie wcale. Opisuje siebie jako "przedsiębiorcę", "foodie lover", "miłośnika przygód" czy "spontanicznego", nawet jeśli w prawdziwym życiu te cechy nie są dominujące.
Bio-baiting jest zmorą randkowania online. Tego typu praktyka buduje fałszywe oczekiwania wobec drugiej osoby, co najczęściej prowadzi do rozczarowań podczas spotkań na żywo. Z badań wynika, że aż 63 proc. singli czuło się zawiedzionych po spotkaniu osoby, która nie była tym, za kogo się podawała w profilu. W efekcie wielu ludzi czuje zniechęcenie aplikacjami randkowymi, bo mają wrażenie, że poznawanie kogoś online jest nieautentyczne.
Źródło: New York Post
Popularne
- Zasięgi to nie wszystko. Dziś influencerzy budują imperia
- Vibez Creators Awards na żywo. Transmisja z finałowej gali
- Zatrzęsienie influencerów na Vibez Creators Awards. Zdjęcia z gali
- Influencerskie podsumowanie 2025 r. O czym huczał internet?
- Co zapamiętamy z Vibez Creators Awards 2025? Najlepsze momenty gali
- Kolacja z Natsu wystawiona na licytację. Pieniądze pójdą na szczytny cel
- Wojek pokłócił się z Książulem? "Niedługo dowiecie się, kim tak naprawdę jest ten gość"
- Piosenki tworzone przez AI podbijają "Viral 50 - Polska". Wszystko przez poziom polskiej muzyki?
- SmileLandia istnieje? Wyjaśniamy, o co chodzi w nowym trendzie





