Levi's zatrudni sztuczną inteligencję jako modelki

Modelki stracą pracę? Levi's wymiesza je z wytworami AI

Źródło zdjęć: © Vibez.pl / Canva
Jakub TyszkowskiJakub Tyszkowski,28.03.2023 15:15

Producent odzieży Levi's nawiązał współpracę z Lalaland.ai. Pod tą nazwą kryje się studio, które wykorzystuje sztuczną inteligencję do generowania wirtualnych modeli i modelek.

Amerykańska marka Levi's przykuła uwagę świata mody i miłośników nowych technologii. Jeszcze w tym roku firma rozpocznie ciekawy eksperyment. Wykorzysta modeli i modelki wygenerowane przez sztuczną inteligencję do sprzedaży ubrań za pośrednictwem internetu.

Inicjatywa to efekt współpracy Levi's z cyfrowym studiem mody Lalaland.ai. Założona w Amsterdamie w 2019 r. firma wykorzystuje sztuczną inteligencję, by wspierać marki z branży fashion w tworzeniu hiperrealistycznych modeli. Awatary mogą przybrać dowolny typ sylwetki, wiek, wagę czy odcień skóry. Lalaland.ai ma w portfolio współprace m.in. z Calvinem Kleinem czy Tommym Hilfigerem.

trwa ładowanie posta...

Levi's rekrutuje sztuczną inteligencję

Levi's w komunikacie prasowym zapewnia, że eksperyment nie będzie oznaczał, iż modele i modelki z krwi i kości stracą pracę. Wytwory sztucznej inteligencji będą współistniały z prawdziwymi ludźmi. W ten sposób odzieżowy koncern chce zwiększyć inkluzywność i różnorodność sylwetek.

"Kiedy robisz zakupy u nas na stronie lub w aplikacji, zazwyczaj masz jednego modela dla każdego produktu. Wiemy, że nasi klienci chcą kupować z modelami, którzy wyglądają jak oni sami i wierzymy, że nasi modele powinni odzwierciedlać naszych klientów" - zaznacza Levi's. Firmie zależy, by wytwory sztucznej inteligencji poskutkowały "bardziej osobistymi i inkluzywnymi wrażeniami zakupowymi".

Sztuczna inteligencja wkracza do branży fashion

"Sztuczna inteligencja prawdopodobnie nigdy w pełni nie zastąpi ludzkich modeli, ale jesteśmy podekscytowani możliwościami, które może zapewnić naszym konsumentom. Moda i technologia są dla nas zarazem sztuką i nauką, dlatego cieszymy się ze współpracy z Lalaland.ai" - czytamy w oświadczeniu dr Amy Gershkoff Bolles z Levi Strauss & Co.

Portal The Verge zastanawia się, w jaki sposób decyzja firmy wpłynie na prawdziwych modeli i modelki. Levi's w ostatnich latach redukuje budżet - w 2022 r. zwolnił 800 pracowników. Dzieła sztucznej inteligencji pozwolą marce zaoszczędzić pieniądze, które musiałaby przeznaczyć na sesje zdjęciowe z udziałem prawdziwych ludzi.

Wytwory AI pojawiają się nie tylko w branży fashion, ale też w świecie influencerów. W marcu tego roku na okładce magazynu Glamour wystąpiła Wero - awatarka, która istnieje tylko w internecie.

trwa ładowanie posta...

Źródło: The Verge/Rzeczpospolita

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 1
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 0