Coraz więcej Polaków nie je mięsa. Sprzedaż wegańskich zamienników rośnie jak NIGDY
Coraz więcej Polaków kupuje produktu wegetariańskie i wegańskie. Statystyki Glovo pokazują, że w 24 krajach, w których funkcjonuje firma, najwięcej bezmięsnych burgerów sprzedaje się właśnie w Polsce.
Spada spożycie mięsa w Polsce. I to błyskawicznie. Z raportu "Behaviour change in times of instability" przygotowanego przez GfK Polonia wynika, że w 6 proc. gospodarstw domowych w Polsce przynajmniej jedna osoba jest wegenatiarinem, a w 4 proc. domów choć jedna osoba to weganin.
Podobne
- Czym są niewegańskie ziemniaki? Tiktoker rozpętał burzę
- Jak często kupujemy wegańską szynkę przez pomyłkę? Sondaż zdziwi wojujących mięsożerców
- Nie będzie wege burgerów. Jaki los czeka ptasie mleczko i paluszki rybne?
- Odpowiedź ministerstwa na apel o roślinny posiłek w szkołach szokuje
- Gordon Ramsay zmienił zdanie o kuchni bezmięsnej. Dlaczego?
Coraz więcej Polaków nie je mięsa
Żeby było ciekawej, Polska pod tym względem nie odbiega za bardzo od średniej europejskiej, gdzie przynajmniej jeden wegetarianin przypada na 7 proc. gospodarstw, a weganin na 4 proc.
Wraz z rosnącą liczbą niejedzących mięsa Polaków wzrasta też popyt na niemięsne produkty. Jak informuje GFK Polonia, w poprzednich trzech latach wolumen sprzedaży roślinnych zamienników mięsa i wędlin wzrósł aż o 480%. W 2021 roku aż o 103 % wzrosła sprzedaż zamienników mięsa, a o 40 % roślinnego nabiału w porównaniu z rokiem 2020.
Jak pisze "Szymon Bujalski - dziennikarz dla klimatu", statystyki Glovo pokazują, że w 24 krajach, w których funkcjonuje firma, najwięcej bezmięsnych burgerów sprzedaje się właśnie w Polsce. W poprzednim roku zamówiliśmy ich 77 tys., co stanowiło 33% światowych zamówień przez Glovo.
Z kolei według danych serwisu pyszne.pl, w 2021 zamówiliśmy aż o 49 % więcej dań bez mięsa niż w 2020 roku. Jeszcze bardziej optymistyczne są statystyki podawane przez Uber Eats. Wynika z nich, że w 2021 roku Polacy zamówili dania wegetariańskie 80 tys. razy, a jeszcze dwa lata wcześniej zaledwie 18 tys. razy.
Jak podają wiadomośchandlowe.pl, najwięcej nabywców roślinnych alternatywch mieszka w większych miastach. O wiele bardziej skłonni do takich zakupów są osoby pomiędzy 30-59 rokiem życia, a zwłaszcza ci "młodzi bez dzieci", "dojrzali bez dzieci" oraz rodzice nastolatków pomiędzy 15 a 18 rokiem życia.
Popularne
- Afera o polskie stroje olimpijskie. Krystyna Pawłowicz mówi o krzyżakach
- Porzuciła branżę dla dorosłych. "Powierzyłam swoje życie Chrystusowi"
- Miliony wyświetleń. 23-letnia modelka nową królową internetu
- Szafarowicz wyrwał bana za hejt. "Nie wycofuję się z żadnego słowa"
- Tiktokerka nie może znaleźć pracy. Uważa, że to dyskryminacja
- Straszna śmierć dziecka. Wstrząsające nagrania obiegły internet
- Szafarowicz w skowronkach. "Zapał rewolucyjny na uczelni wygasa?"
- "Sekta pro-zwierzęca". Łukasz Warzecha odleciał?
- "Budda. Dzieciak '98". Youtuber podał listę zagranicznych kin