Coraz więcej Polaków nie je mięsa. Sprzedaż wegańskich zamienników rośnie jak NIGDY
Coraz więcej Polaków kupuje produktu wegetariańskie i wegańskie. Statystyki Glovo pokazują, że w 24 krajach, w których funkcjonuje firma, najwięcej bezmięsnych burgerów sprzedaje się właśnie w Polsce.
Spada spożycie mięsa w Polsce. I to błyskawicznie. Z raportu "Behaviour change in times of instability" przygotowanego przez GfK Polonia wynika, że w 6 proc. gospodarstw domowych w Polsce przynajmniej jedna osoba jest wegenatiarinem, a w 4 proc. domów choć jedna osoba to weganin.
Podobne
- Wege knajpa w Gdańsku serwuje "stek" z drukarki 3D. W menu mają też inne "mięsa"
- Czym są niewegańskie ziemniaki? Tiktoker rozpętał burzę
- Weganie apelują do ministry zdrowia. Żądają zmian w szpitalnych posiłkach
- Dodatkowe opłaty w lodziarniach. Za co zapłacimy więcej?
- Jak czytać metki ubrań? Przewodnik po najważniejszych certyfikatach
Coraz więcej Polaków nie je mięsa
Żeby było ciekawej, Polska pod tym względem nie odbiega za bardzo od średniej europejskiej, gdzie przynajmniej jeden wegetarianin przypada na 7 proc. gospodarstw, a weganin na 4 proc.
Wraz z rosnącą liczbą niejedzących mięsa Polaków wzrasta też popyt na niemięsne produkty. Jak informuje GFK Polonia, w poprzednich trzech latach wolumen sprzedaży roślinnych zamienników mięsa i wędlin wzrósł aż o 480%. W 2021 roku aż o 103 % wzrosła sprzedaż zamienników mięsa, a o 40 % roślinnego nabiału w porównaniu z rokiem 2020.
Jak pisze "Szymon Bujalski - dziennikarz dla klimatu", statystyki Glovo pokazują, że w 24 krajach, w których funkcjonuje firma, najwięcej bezmięsnych burgerów sprzedaje się właśnie w Polsce. W poprzednim roku zamówiliśmy ich 77 tys., co stanowiło 33% światowych zamówień przez Glovo.
Z kolei według danych serwisu pyszne.pl, w 2021 zamówiliśmy aż o 49 % więcej dań bez mięsa niż w 2020 roku. Jeszcze bardziej optymistyczne są statystyki podawane przez Uber Eats. Wynika z nich, że w 2021 roku Polacy zamówili dania wegetariańskie 80 tys. razy, a jeszcze dwa lata wcześniej zaledwie 18 tys. razy.
Jak podają wiadomośchandlowe.pl, najwięcej nabywców roślinnych alternatywch mieszka w większych miastach. O wiele bardziej skłonni do takich zakupów są osoby pomiędzy 30-59 rokiem życia, a zwłaszcza ci "młodzi bez dzieci", "dojrzali bez dzieci" oraz rodzice nastolatków pomiędzy 15 a 18 rokiem życia.
Popularne
- Ashton Hall - kim jest i na czym polega jego poranna rutyna?
- Jak wygląda donut Julii Żugaj? Detektywi z TikToka znów w akcji
- Korea Północna zamknęła granice przez OjWojtka? Influencer reaguje
- Alan Kwieciński z FAME MMA wydał oświadczenie. "Przeprowadzimy testy na ojcostwo"
- Budda wypuścił limitowany merch. Cena robi wrażenie
- Książulo wyjaśnił dramę z "kebabem dla dzieci". "Typowy krętacz"
- FAME MMA musiało to usunąć. Denis Labryga wręczył "prezent" przeciwnikowi
- Bagi rusza z nowym projektem. "Chcemy dostarczać najlepszy content"
- Rafonix ma duże problemy psychiczne. Chce wrócić do internetu i otworzyć kebaba