Sinsay poszerza rozmiarówkę. Wielka zmiana czy konieczność?
Sinsay, czyli marka należąca do koncernu LPP S.A., ogłosiła, że zamierza poszerzyć swoją rozmiarówkę. Czemu firma zdecydowała się na taki ruch i czy rzeczywiście w ten sposób pomoże osobom plus size?
Problem z dostępem do odpowiednich ubrań dla osób plus size jest naprawdę poważny. W rozmowie z Vibez.pl mówiła o tym ciałopozytywna modelka Joanna Cesarz. Zwracała uwagę na to, że znalezienie odpowiednich ubrań w sieciówkach w większym rozmiarze jest bardzo trudnym zadaniem.
Podobne
- Reserved SPLAGIATOWAŁO wzory od polskiego studia mazzal? Czy może...
- Dior oskarżony o rasizm. Wszystko przez oko modelki
- Influencerka plus size pokazała, jak używa kremu z filtrem. Posypała się lawina hejtu
- Nie mów, że kochasz modę, jeśli nie oglądałeś tych filmów
- Julia Żugaj kupiła podróbkę Labubu. "Czuję... czuję źle"
Wychodzi na to, że niektóre marki rzeczywiście postanowiły wziąć tę kwestię pod uwagę. Sinsay, czyli firma której właścicielem jest jeden z największych koncernów odzieżowych w Polsce, ogłosiła, że poszerzy swoją rozmiarówkę. Czemu to taka istotna wiadomość?
Sinsay poszerza rozmiarówkę
Marka Sinsay ogłosiła, że zamierza zmienić swoją rozmiarówkę. W nowej, damskiej kolekcji marki znajdziemy teraz ubrania, których rozmiary będą poszerzone od dwóch do ośmiu centymetrów. Odzież od rozmiaru XS do M zostanie poszerzona o 2 cm. Ubrania L i XL zostaną zwiększone od 4 do 6 cm. Natomiast odzież w rozmiarze XXL będzie większa o 8 cm.
Wszystko po to, by jak najwięcej kobiet mogło nosić to, co chce, bez względu na swój rozmiar. Sinsay planuje nawet kolekcję plus size i jak podkreśla, chce by ciałopozytywność stała się ważną częścią ich firmy. Pod postem marki pojawiło się wiele pozytywnych komentarzy użytkowniczek, które tylko potwierdzają, jak słuszny jest to krok.
- Decyzja o wprowadzeniu zmian w tabelach rozmiarowych Sinsay została podjęta na bazie informacji uzyskanych od naszych klientek - komentarzy dotyczących rozmiarów naszych ubrań, analiz sprzedaży, analiz powodów zwrotów towaru oraz potrzeby dopasowania się do standardów rozmiarowych powszechnie występujących w branży odzieżowej - mówi w rozmowie z Wirtualną Polską Magdalena Banacka, dyrektor komunikacji wizualnej Sinsay.
Czemu większa rozmiarówka jest tak ważna?
Zmiany, które w rozmiarówce chce wprowadzić Sinsay, są naprawdę istotne. Przede wszystkim dlatego, że osoby plus size bardzo często były do tej pory dyskryminowane przez sieciówki. A przecież to, że ktoś ma trochę większy rozmiar, nie oznacza, że nie ma ochoty na to, by eksperymentować z modą.
Joanna Cesarz w rozmowie z Vibezem zwracała uwagę na to, że ciężko jest mówić o ciałopozytywności w Polsce w kontekście rynku modowego. Sama uwielbia bawić się ubraniami i wyrażać się poprzez nie, ale wizyty w sieciówkach zazwyczaj tylko pogarszają jej nastrój.
- Ciałopozytywność sobie, a rynek modowy w Polsce sobie. Uwielbiam modę, a jednocześnie nienawidzę chodzić po sklepach, zwłaszcza po sieciówkach. W większość rzeczy się tam nie mieszczę, więc to tylko pogarsza mi nastrój. Do wyboru mamy w Polsce: sieciówki, które mają już oczywiście działy plus size, ale zazwyczaj nie ma tam zbyt dużego wyboru. Jakby wszystkie ich pozostałe ubrania nie mogły być produkowane w większych rozmiarach. Poza tym mamy sklepy typu 'modnisia xxxl', 'pulchna pani', czyli takie z ubraniami, jak na starszą panią czy klasykami, które były modne z 20 lat temu - tłumaczyła w rozmowie z Vibez.pl Cesarz.
Pewnie, sieciówki nie są najbardziej ekologicznymi miejscami na zakupy, o czym pisaliśmy nie raz i nie dwa. Warto jednak zaznaczyć, że osoby plus size naprawdę mają mało alternatyw do wyboru. Znalezienie pasujących ubrań w lumpeksach również nie jest najłatwiejsze. Co prawda w niektórych z nich można znaleźć specjalne działy dla osób plus size, wciąż jest to jednak rzadkość.
Źródło: WP Kobieta
W temacie moda
- Bershka wypuszcza drop z "K-popowych łowczyń demonów". Tak, w Polsce też
- Najbardziej szokująca kolekcja bielizny Kim Kardashian? Inspiracją były włosy łonowe
- Lila Janowska trafiła na okładkę magazynu AKTIVIST. Awangardowa sesja jako symbol zmian?
- Outfit za grosze. Tak ubierają się nastolatki z Warszawy
Popularne
- Zasięgi to nie wszystko. Dziś influencerzy budują imperia
- Vibez Creators Awards na żywo. Transmisja z finałowej gali
- Zatrzęsienie influencerów na Vibez Creators Awards. Zdjęcia z gali
- Influencerskie podsumowanie 2025 r. O czym huczał internet?
- Co zapamiętamy z Vibez Creators Awards 2025? Najlepsze momenty gali
- Kolacja z Natsu wystawiona na licytację. Pieniądze pójdą na szczytny cel
- Wojek pokłócił się z Książulem? "Niedługo dowiecie się, kim tak naprawdę jest ten gość"
- Piosenki tworzone przez AI podbijają "Viral 50 - Polska". Wszystko przez poziom polskiej muzyki?
- SmileLandia istnieje? Wyjaśniamy, o co chodzi w nowym trendzie





