Seksistowska reklama P&G

Seksistowska reklama: stopy kobiet śmierdzą PIĘĆ RAZY gorzej niż stopy mężczyzn

Źródło zdjęć: © Canva, Twitter
Jakub TyszkowskiJakub Tyszkowski,30.03.2022 13:00

Firma wytwarzająca kosmetyki i środki higieny osobistej Procter & Gamble wydała skandaliczną reklamę na rynek azjatycki. "Kobiece stopy śmierdzą pięć razy gorzej niż stopy mężczyzn. Jeśli nie wierzysz, powąchaj". Hasło to część kampanii promującej produkty do pielęgnacji ciała.

Procter & Gamble jest globalną korporacją wytwarzającą dobra konsumpcyjne. Należą do niej takie marki jak m.in. Ariel, Fairy, Lenor, Old Spice, Oral-B. Firma znalazła się w ogniu krytyki po tym, jak wypuściła na platformę WeChat (chińska alternatywa wobec WhatsAppa) seksistowską reklamę. Infografika twierdziła, że kobiece stopy śmierdzą pięć razy gorzej niż stopy mężczyzn.

Twierdzenia zawarte w kontrowersyjnej reklamie nie miały żadnych podstaw naukowych. Jej autorzy ustalili, że w stopach kobiet jest pięć razy więcej gruczołów potowych niż w stopach mężczyzn. Reklama zachęcała do zakupu zestawu kosmetyków do mycia ciała zawierającego pięć różnych produktów, dzięki którym kobiece ciało będzie pachnieć.

Reklama P&G
Reklama P&G (Twitter)
Reklama P&G
Reklama P&G (Twitter)

Seksistowska reklama P&G: kobiety śmierdzą bardziej od mężczyzn

Reklama twierdziła, że kobiety na ogół nie noszą skarpetek, co powoduje, że ich stopy mają w butach takie warunki, jakby znajdowały się w saunie. Ponadto ciało kobiety miałoby pachnieć samo z siebie, przy czym najintensywniejszy zapach rzekomo czuć w okolicach klatki piersiowej.

Autorzy reklamy ustalili, że damska bielizna jest zazwyczaj brudniejsza niż męska, nawet w przypadku kobiet, które dbają o higienę osobistą. Reklama twierdziła również, że mężczyźni mają czyściejsze włosy od kobiet, ponieważ myją je codziennie, a kobiety co dwa lub trzy dni.

P&G przeprasza za reklamę

Trzeba być niesamowicie bezczelnym, aby jednocześnie upokarzać kobiety i żądać od nich pieniędzy. Na szczęście kontrowersyjną reklamę skrytykowali chińscy internauci, w efekcie czego P&G wycofało ją z mediów społecznościowych.

- Szczerze przepraszamy za to, że wypuściliśmy reklamę o nieodpowiedniej treści, która lekceważyła kobiety - oświadczyło P&G w reakcji na krytykę ze strony internautów. - Od zawsze utożsamiamy się z wartościami takimi jak równość, tolerancja i szacunek. Usunęliśmy reklamę z naszego konta na WeChat.

Reklama P&G
Reklama P&G (Twitter)
Reklama P&G
Reklama P&G (Twitter)

Źródła: South China Morning Post/Twitter

Odkryj magię nie tylko otrzymywania, ale również dawania
Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 3
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 6
  • emoji smutek - liczba głosów: 1
  • emoji złość - liczba głosów: 2
  • emoji kupka - liczba głosów: 1