Seksistowska reklama: stopy kobiet śmierdzą PIĘĆ RAZY gorzej niż stopy mężczyzn
Firma wytwarzająca kosmetyki i środki higieny osobistej Procter & Gamble wydała skandaliczną reklamę na rynek azjatycki. "Kobiece stopy śmierdzą pięć razy gorzej niż stopy mężczyzn. Jeśli nie wierzysz, powąchaj". Hasło to część kampanii promującej produkty do pielęgnacji ciała.
Procter & Gamble jest globalną korporacją wytwarzającą dobra konsumpcyjne. Należą do niej takie marki jak m.in. Ariel, Fairy, Lenor, Old Spice, Oral-B. Firma znalazła się w ogniu krytyki po tym, jak wypuściła na platformę WeChat (chińska alternatywa wobec WhatsAppa) seksistowską reklamę. Infografika twierdziła, że kobiece stopy śmierdzą pięć razy gorzej niż stopy mężczyzn.
- Dziwny challenge na TikToku – peeling stóp
- Czosnek do nosa na katar? "GENIALNA" porada tiktokerów przeraża lekarzy
- Wielka Brytania wyśle w kosmos osoby z niepełnosprawnościami
- Szury wreszcie promują szczepienia - "szpryca" zamieni cię w Venoma
- Naukowcy odkryli największą bakterię na świecie. Jest widoczna gołym okiem
Twierdzenia zawarte w kontrowersyjnej reklamie nie miały żadnych podstaw naukowych. Jej autorzy ustalili, że w stopach kobiet jest pięć razy więcej gruczołów potowych niż w stopach mężczyzn. Reklama zachęcała do zakupu zestawu kosmetyków do mycia ciała zawierającego pięć różnych produktów, dzięki którym kobiece ciało będzie pachnieć.
Seksistowska reklama P&G: kobiety śmierdzą bardziej od mężczyzn
Reklama twierdziła, że kobiety na ogół nie noszą skarpetek, co powoduje, że ich stopy mają w butach takie warunki, jakby znajdowały się w saunie. Ponadto ciało kobiety miałoby pachnieć samo z siebie, przy czym najintensywniejszy zapach rzekomo czuć w okolicach klatki piersiowej.
Autorzy reklamy ustalili, że damska bielizna jest zazwyczaj brudniejsza niż męska, nawet w przypadku kobiet, które dbają o higienę osobistą. Reklama twierdziła również, że mężczyźni mają czyściejsze włosy od kobiet, ponieważ myją je codziennie, a kobiety co dwa lub trzy dni.
P&G przeprasza za reklamę
Trzeba być niesamowicie bezczelnym, aby jednocześnie upokarzać kobiety i żądać od nich pieniędzy. Na szczęście kontrowersyjną reklamę skrytykowali chińscy internauci, w efekcie czego P&G wycofało ją z mediów społecznościowych.
- Szczerze przepraszamy za to, że wypuściliśmy reklamę o nieodpowiedniej treści, która lekceważyła kobiety - oświadczyło P&G w reakcji na krytykę ze strony internautów. - Od zawsze utożsamiamy się z wartościami takimi jak równość, tolerancja i szacunek. Usunęliśmy reklamę z naszego konta na WeChat.
Źródła: South China Morning Post/Twitter
- Wyborcza opisała TRUDY osób zarabiających 25 tys. na rękę. "Kończą się czasy, że z nudów leciało się do Włoch"
- Czarnek odpowiada krytykom podręcznika HiT. "Obrzydlistwo w najczystszej postaci"
- The Grand Tour Polska. Jak będzie wyglądał odcinek specjalny z Polski? Kiedy wyjdzie? [SPOILERY]
- IKEA wyprzedaje towar w Rosji. Ludzie walczą o meble jak o karpia na święta
- Fala upałów to tylko początek. Ten eksperyment pokazuje, że sami sobie jesteśmy winni
- Z Polski murowanej w Polskę zabetonowaną, czyli dlaczego betonoza to WIELKI problem
- Ukradła puszkę z napiwkami. Teraz prosi fanpage, żeby usunął nagranie z monitoringu ( ͡ʘ ͜ʖ ͡ʘ)
- Czemu nie ma wody w kranie? Winne są susze, czyli właściwie my sami
- Japończyk wydał 67 tys. złotych, żeby wyglądać jak PIES
- Ofiaromat robi furorę w sieci. "Niech teraz wierna zbliży kartę..."
- Julia Żugaj pokazała przez przypadek pierś na filmie. Podniecenie niektórych wywaliło żenadomierz
- Fagata uczy moralności? XD "Każdy robi złe rzeczy i nie ma dobrych ludzi"
- Po co nam trawy i łąki kwietne, jeśli możemy mieć pustynie. Czemu warto przestać kosić? 5 powodów