Seksistowska reklama: stopy kobiet śmierdzą PIĘĆ RAZY gorzej niż stopy mężczyzn
Firma wytwarzająca kosmetyki i środki higieny osobistej Procter & Gamble wydała skandaliczną reklamę na rynek azjatycki. "Kobiece stopy śmierdzą pięć razy gorzej niż stopy mężczyzn. Jeśli nie wierzysz, powąchaj". Hasło to część kampanii promującej produkty do pielęgnacji ciała.
Procter & Gamble jest globalną korporacją wytwarzającą dobra konsumpcyjne. Należą do niej takie marki jak m.in. Ariel, Fairy, Lenor, Old Spice, Oral-B. Firma znalazła się w ogniu krytyki po tym, jak wypuściła na platformę WeChat (chińska alternatywa wobec WhatsAppa) seksistowską reklamę. Infografika twierdziła, że kobiece stopy śmierdzą pięć razy gorzej niż stopy mężczyzn.
Podobne
- Zaklejanie ust na noc?! Lekarze ostrzegają przed trendem z TikToka
- 16-latka zbanowana na TikToku. Powodem trądzik?
- Gość wydłużył sobie… nogi. Teraz nie może opędzić się od kobiet
- Dramat mężczyzn. Bolt wprowadza przejazdy wyłącznie dla kobiet
- Dlaczego ludzie wstrzykują sobie botoks w stopy? Kobiety zrozumieją
Twierdzenia zawarte w kontrowersyjnej reklamie nie miały żadnych podstaw naukowych. Jej autorzy ustalili, że w stopach kobiet jest pięć razy więcej gruczołów potowych niż w stopach mężczyzn. Reklama zachęcała do zakupu zestawu kosmetyków do mycia ciała zawierającego pięć różnych produktów, dzięki którym kobiece ciało będzie pachnieć.
Seksistowska reklama P&G: kobiety śmierdzą bardziej od mężczyzn
Reklama twierdziła, że kobiety na ogół nie noszą skarpetek, co powoduje, że ich stopy mają w butach takie warunki, jakby znajdowały się w saunie. Ponadto ciało kobiety miałoby pachnieć samo z siebie, przy czym najintensywniejszy zapach rzekomo czuć w okolicach klatki piersiowej.
Autorzy reklamy ustalili, że damska bielizna jest zazwyczaj brudniejsza niż męska, nawet w przypadku kobiet, które dbają o higienę osobistą. Reklama twierdziła również, że mężczyźni mają czyściejsze włosy od kobiet, ponieważ myją je codziennie, a kobiety co dwa lub trzy dni.
P&G przeprasza za reklamę
Trzeba być niesamowicie bezczelnym, aby jednocześnie upokarzać kobiety i żądać od nich pieniędzy. Na szczęście kontrowersyjną reklamę skrytykowali chińscy internauci, w efekcie czego P&G wycofało ją z mediów społecznościowych.
- Szczerze przepraszamy za to, że wypuściliśmy reklamę o nieodpowiedniej treści, która lekceważyła kobiety - oświadczyło P&G w reakcji na krytykę ze strony internautów. - Od zawsze utożsamiamy się z wartościami takimi jak równość, tolerancja i szacunek. Usunęliśmy reklamę z naszego konta na WeChat.
Źródła: South China Morning Post/Twitter
Popularne
- Amsterdam zaprasza na rave na autostradzie. 9 godzin mocnego techno
- Podejrzany o zabójstwo tiktokerki wrócił na miejsce zbrodni. Zostawił przerażający list
- Maskotki Minecraft do kupienia w Biedronce. Ile kosztują?
- Ile przetrwałbyś na platformie bez lajków? Daj się wciągnąć w fediwersum
- Lalka Anabelle wyruszyła w upiorne tour. Warrenowie ostrzegali, żeby jej nie ruszać
- Jak Najjjka zareagowała na nastoletnią ciążę siostry? "Była w szoku"
- Uzależnił się od smartfona. Straszne, co stało się z jego głową
- Łzy i drżący głos. PashaBiceps stracił czworonożnego przyjaciela
- Fit Lovers strollowali swoich fanów. "Rozstanie" to akcja promocyjna?