Seksistowska reklama: stopy kobiet śmierdzą PIĘĆ RAZY gorzej niż stopy mężczyzn
Firma wytwarzająca kosmetyki i środki higieny osobistej Procter & Gamble wydała skandaliczną reklamę na rynek azjatycki. "Kobiece stopy śmierdzą pięć razy gorzej niż stopy mężczyzn. Jeśli nie wierzysz, powąchaj". Hasło to część kampanii promującej produkty do pielęgnacji ciała.
Procter & Gamble jest globalną korporacją wytwarzającą dobra konsumpcyjne. Należą do niej takie marki jak m.in. Ariel, Fairy, Lenor, Old Spice, Oral-B. Firma znalazła się w ogniu krytyki po tym, jak wypuściła na platformę WeChat (chińska alternatywa wobec WhatsAppa) seksistowską reklamę. Infografika twierdziła, że kobiece stopy śmierdzą pięć razy gorzej niż stopy mężczyzn.
Podobne
Twierdzenia zawarte w kontrowersyjnej reklamie nie miały żadnych podstaw naukowych. Jej autorzy ustalili, że w stopach kobiet jest pięć razy więcej gruczołów potowych niż w stopach mężczyzn. Reklama zachęcała do zakupu zestawu kosmetyków do mycia ciała zawierającego pięć różnych produktów, dzięki którym kobiece ciało będzie pachnieć.
Seksistowska reklama P&G: kobiety śmierdzą bardziej od mężczyzn
Reklama twierdziła, że kobiety na ogół nie noszą skarpetek, co powoduje, że ich stopy mają w butach takie warunki, jakby znajdowały się w saunie. Ponadto ciało kobiety miałoby pachnieć samo z siebie, przy czym najintensywniejszy zapach rzekomo czuć w okolicach klatki piersiowej.
Autorzy reklamy ustalili, że damska bielizna jest zazwyczaj brudniejsza niż męska, nawet w przypadku kobiet, które dbają o higienę osobistą. Reklama twierdziła również, że mężczyźni mają czyściejsze włosy od kobiet, ponieważ myją je codziennie, a kobiety co dwa lub trzy dni.
P&G przeprasza za reklamę
Trzeba być niesamowicie bezczelnym, aby jednocześnie upokarzać kobiety i żądać od nich pieniędzy. Na szczęście kontrowersyjną reklamę skrytykowali chińscy internauci, w efekcie czego P&G wycofało ją z mediów społecznościowych.
- Szczerze przepraszamy za to, że wypuściliśmy reklamę o nieodpowiedniej treści, która lekceważyła kobiety - oświadczyło P&G w reakcji na krytykę ze strony internautów. - Od zawsze utożsamiamy się z wartościami takimi jak równość, tolerancja i szacunek. Usunęliśmy reklamę z naszego konta na WeChat.
Źródła: South China Morning Post/Twitter
Popularne
- To oni pozwali Sylwestra Wardęgę. Lista jest bardzo długa
- W 12 godziny spała z 1000 facetów. Onlyfansiara twierdzi, że pobiła rekord
- Dubajska czekolada trafiła do Żabki. Limitowana i ekstremalnie droga
- AI Iga Świątek wali szoty w reklamie pubu Mentzena. Będą pozwy?
- "Fazolandia" sprzedana. Koniec marzenia słynnego youtubera
- Jelly Frucik spał z Wojtkiem Golą? Żaden 20-stronnicowy dokument tego nie wymaże
- Dawid Podsiadło z AliExpress. Hubert jak Maciej Musiał - też posprząta mieszkanie
- Merch Drwala 2025 nadchodzi. Trzy daty, które lepiej zapamiętaj
- 19 stycznia krytyczną datą dla TikToka. MrBeast zabrał głos