Podróbka LW sprzedała się za 250 tys. zł.

Mikrotorebka za 250 tys. zł. "Wyłącznie nośnik logo marki"

Źródło zdjęć: © @mschf Instagram
Marta Grzeszczuk,
22.05.2024 17:32

Najmniejsza, a w dodatku "podrobiona" torebka Louis Vuitton sprzedała się za blisko 64 tys. dol. To nie pierwszy komentarz do wynaturzeń konsumpcjonizmu w wykonaniu kolektywu MSCHF.

MSCHF (skrót od "mischief") to kolektyw artystyczny z siedzibą w Nowym Jorku w Stanach Zjednoczonych. MSCHF wyprodukował szeroką gamę dzieł sztuki inspirowanych komercyjnymi przedmiotami i usługami. Od wtyczek do przeglądarek internetowych, po trampki z kroplą ludzkiej krwią w podeszwach, jadalne AirPodsy czy zdjęcia stóp generowane przez sztuczną inteligencję.

"Podrabiana" torebka sprzedała się za 250 tys. zł

"Microscopic Handbag" to najmniejsza na świecie podróbka torby Louis Vuitton. Ma żółtozielony, neonowy kolor i jest tłoczona w charakterystyczny monogram marki. Jak potwierdził w wywiadzie dla "The The York Times" Kevin Wiesner, dyrektor kreatywny MSCHF, kolektyw nie uzyskał pozwolenia od Louis Vuitton na wykorzystanie znaku handlowego. Nie przeszkodziło to mikroskopijnej torebce osiągnąć zawrotnej ceny na aukcji.

trwa ładowanie posta...

"Podróbka" sprzedała się za 63,75 tys. dol. w ramach "Just Phriends" - aukcji prowadzonej przez dom aukcyjny Pharrella Williamsa. Anonimowy nabywca w pakiecie z mikrotorebką dostał cyfrowy mikroskop, niezbędny do pełnego docenienia walorów dzieła. Mikroskopijna torebka jest wykonana z żywicy fotopolimerowej, ma wymiary 657 na 222 na 700 mikrometrów. Jest "mniejsza niż ziarnko soli morskiej i wystarczająco wąska, by przejść przez ucho igielne".

Odpowiedź artystów na miniaturyzację markowych torebek

Inspiracją dla stworzenia mikro podróbki była moda na niefunkcjonalne minitorebki, które wypuszczają w ostatnich sezonach wszystkie największe domy mody. MSCHF napisał o projekcie: "Istnieją duże torebki, normalne torebki i małe torebki, ale to jest ostatnie słowo w miniaturyzacji torebek. Gdy niegdyś funkcjonalny przedmiot, taki jak torebka, staje się coraz mniejszy, jego status obiektu staje się coraz bardziej abstrakcyjny, aż staje się wyłącznie nośnikiem marki".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

JULIA ŻUGAJ spełniła już WSZYSTKIE SWOJE MARZENIA?

Nie wszystkie marki podchodzą do działalności MSCHF z taką wyrozumiałością jak LV. Kolektyw poszedł na ugodę z marką Nike w 2021 r. w związku ze sprzedażą zmodyfikowanych butów sportowych zawierających kroplę ludzkiej krwi. Wniósł również niedawno apelację w związku z niekorzystnym dla artystów wyrokiem w sprawie dotyczącej użycia znaku towarowego marki Vans.

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 1
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 1