M&M's

M&M's wycofuje żeńskie cukierki. Powodem presja prawicowów?

Źródło zdjęć: © M&M's / YouTube
Jakub TyszkowskiJakub Tyszkowski,25.01.2023 13:30

Limitowane wydanie czekoladowych cukierków M&M's wywołało krajową debatę w USA. Prawicowi komentatorzy bili na alarm, że kobiecie postaci na opakowaniach smakołyków, w tym Fioletowa Wiola, są zbyt "woke". Marka nie wytrzymała presji i dosłownie zwolniła żeńskie postaci.

Koncern Mars Incorporated wypuścił na rynek limitowaną wersję cukierków M&M’s. Obejmuje ona wyłącznie trzy kolory drażetek: fioletowy, brązowy i zielony. Na opakowaniach produktu i w kampanii reklamowej cukierki są symbolizowane wyłącznie przez żeńskie postacie. Gwiazdą wyjątkowej edycji jest fioletowy draż o imieniu Fioletowa Wiola.

Fioletowa Wiola jest "rzeczniczką słodkości". Symbolizuje wyzwoloną ze stereotypów młodą kobietę, która spełnia marzenia. Wiola wydała nawet teledysk "I'm Just Gonna Be Me".

Purple - “I’m just gonna be me” (Official Video)

Limitowana edycja M&M's

Unikalną edycję cukierków wyróżnia design opakowania. Kobiece bohaterki zostały odwrócone do góry nogami po to, aby - jak podkreślił producent - "uhonorować wszystkie kobiety na świecie, które odwracają status quo".

"Kobiety na całym świecie zmieniają definicje szczęścia i sukcesu, jednocześnie kwestionując status quo, dlatego cieszymy się, że możemy je zauważyć i docenić. Kto lepiej wesprze nas w tym działaniu, jeśli nie nasze potężne rzeczniczki, czyli Pani Zielona, Pani Brązowa i Fioletowa Wiola?" - czytamy w komunikacie Gabrielle Wesley, dyrektor ds. marketingu w korporacji Mars.

trwa ładowanie posta...

Nowe cukierki M&M's są za mało seksowne

Nowa komunikacja M&M's spotkała się ze sprzeciwem konserwatywnych komentatorów w USA. Prezenterka telewizji "Fox News" Martha MacCallum powiedziała na antenie, że kobiece M&M's "dodają śmiałości" Chinom. Inny publicysta "Fox News" Tucker Carlson grzmiał, że żeńskie opakowanie M&M's promuje kulturę "woke" i nazwał markę "Woke M&M's".

Carlson wyraził żal, że kobiecie bohaterki w przekazach M&M's są "mniej seksowne" po rebrandingu. - Marka M&M's nie będzie usatysfakcjonowana tak długo, aż każda postać stanie się nieatrakcyjna i całkowicie androgeniczna. Aż do momentu, gdy nie będziesz chciał się napić z żadną z nich. To jest ich cel - powiedział Carlson w swoim programie.

M&M's zwalnia żeńskie cukierki

Marka M&M's opublikowała oświadczenie, w którym ogłasza, że wycofuje z przekazów reklamowych Panią Zieloną, Panią Brązową i Fioletową Wiolę. Ich miejsce zajmie Maya Rudolph. Jest ona amerykańską aktorką, komiczką i piosenkarką, znaną z występów w "Saturday Night Live".

"Ameryko, porozmawiajmy. Przez ostatni rok zmieniliśmy nasze ulubione rzeczniczki. Nie byliśmy pewni, czy ktokolwiek zauważy. Nie podejrzewaliśmy, że podzielimy internet. Teraz to rozumiemy - nawet buty cukierka mogą być polaryzujące. To ostatnie, co chcieliśmy robić jako marka M&M's, która ma zbliżać ludzi ze sobą" - czytamy w komunikacie M&M's.

"Dlatego zdecydowaliśmy, że nasze rzeczniczki przejdą na bezterminowy urlop. Ich miejsce zajmie rzeczniczka, którą Ameryka uwielbia. To Maya Rudolph. Jesteśmy pewni, że Rudolph pomoże w budowie świata, do którego wszyscy będą przynależeć" - podsumowuje marka.

trwa ładowanie posta...

Źródło: wirtualnemedia.pl/bbc.com

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 3
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 0