M&M's wycofuje żeńskie cukierki. Powodem presja prawicowów?
Limitowane wydanie czekoladowych cukierków M&M's wywołało krajową debatę w USA. Prawicowi komentatorzy bili na alarm, że kobiecie postaci na opakowaniach smakołyków, w tym Fioletowa Wiola, są zbyt "woke". Marka nie wytrzymała presji i dosłownie zwolniła żeńskie postaci.
Koncern Mars Incorporated wypuścił na rynek limitowaną wersję cukierków M&M’s. Obejmuje ona wyłącznie trzy kolory drażetek: fioletowy, brązowy i zielony. Na opakowaniach produktu i w kampanii reklamowej cukierki są symbolizowane wyłącznie przez żeńskie postacie. Gwiazdą wyjątkowej edycji jest fioletowy draż o imieniu Fioletowa Wiola.
Podobne
- Afera o płeć cukierków M&M's. Żeńskie opakowanie w sprzedaży
- M&M's zepsuły dzień Arturowi Dziamborowi. Czekoladki przestały być seksowne
- Antyszczepionkowcy węszą spisek w darmowych pączusiach 🍩
- GBS reklamuje się na Pornhubie. Mistrzostwo marketingu czy szczyt żenady?
- Jak jeść herbatnika – stroną czekoladową do góry czy w dół? Naukowcy tłumaczą!
Fioletowa Wiola jest "rzeczniczką słodkości". Symbolizuje wyzwoloną ze stereotypów młodą kobietę, która spełnia marzenia. Wiola wydała nawet teledysk "I'm Just Gonna Be Me".
Purple - “I’m just gonna be me” (Official Video)
Limitowana edycja M&M's
Unikalną edycję cukierków wyróżnia design opakowania. Kobiece bohaterki zostały odwrócone do góry nogami po to, aby - jak podkreślił producent - "uhonorować wszystkie kobiety na świecie, które odwracają status quo".
"Kobiety na całym świecie zmieniają definicje szczęścia i sukcesu, jednocześnie kwestionując status quo, dlatego cieszymy się, że możemy je zauważyć i docenić. Kto lepiej wesprze nas w tym działaniu, jeśli nie nasze potężne rzeczniczki, czyli Pani Zielona, Pani Brązowa i Fioletowa Wiola?" - czytamy w komunikacie Gabrielle Wesley, dyrektor ds. marketingu w korporacji Mars.
Nowe cukierki M&M's są za mało seksowne
Nowa komunikacja M&M's spotkała się ze sprzeciwem konserwatywnych komentatorów w USA. Prezenterka telewizji "Fox News" Martha MacCallum powiedziała na antenie, że kobiece M&M's "dodają śmiałości" Chinom. Inny publicysta "Fox News" Tucker Carlson grzmiał, że żeńskie opakowanie M&M's promuje kulturę "woke" i nazwał markę "Woke M&M's".
Carlson wyraził żal, że kobiecie bohaterki w przekazach M&M's są "mniej seksowne" po rebrandingu. - Marka M&M's nie będzie usatysfakcjonowana tak długo, aż każda postać stanie się nieatrakcyjna i całkowicie androgeniczna. Aż do momentu, gdy nie będziesz chciał się napić z żadną z nich. To jest ich cel - powiedział Carlson w swoim programie.
M&M's zwalnia żeńskie cukierki
Marka M&M's opublikowała oświadczenie, w którym ogłasza, że wycofuje z przekazów reklamowych Panią Zieloną, Panią Brązową i Fioletową Wiolę. Ich miejsce zajmie Maya Rudolph. Jest ona amerykańską aktorką, komiczką i piosenkarką, znaną z występów w "Saturday Night Live".
"Ameryko, porozmawiajmy. Przez ostatni rok zmieniliśmy nasze ulubione rzeczniczki. Nie byliśmy pewni, czy ktokolwiek zauważy. Nie podejrzewaliśmy, że podzielimy internet. Teraz to rozumiemy - nawet buty cukierka mogą być polaryzujące. To ostatnie, co chcieliśmy robić jako marka M&M's, która ma zbliżać ludzi ze sobą" - czytamy w komunikacie M&M's.
"Dlatego zdecydowaliśmy, że nasze rzeczniczki przejdą na bezterminowy urlop. Ich miejsce zajmie rzeczniczka, którą Ameryka uwielbia. To Maya Rudolph. Jesteśmy pewni, że Rudolph pomoże w budowie świata, do którego wszyscy będą przynależeć" - podsumowuje marka.
Źródło: wirtualnemedia.pl/bbc.com
Popularne
- To oni pozwali Sylwestra Wardęgę. Lista jest bardzo długa
- W 12 godziny spała z 1000 facetów. Onlyfansiara twierdzi, że pobiła rekord
- Dubajska czekolada trafiła do Żabki. Limitowana i ekstremalnie droga
- AI Iga Świątek wali szoty w reklamie pubu Mentzena. Będą pozwy?
- "Fazolandia" sprzedana. Koniec marzenia słynnego youtubera
- Jelly Frucik spał z Wojtkiem Golą? Żaden 20-stronnicowy dokument tego nie wymaże
- Dawid Podsiadło z AliExpress. Hubert jak Maciej Musiał - też posprząta mieszkanie
- Koniec z wagarami? MEN chce walczyć z niską frekwencją
- 19 stycznia krytyczną datą dla TikToka. MrBeast zabrał głos