Afera o płeć cukierków M&M's. Żeńskie opakowanie w sprzedaży
Na półki w amerykańskich sklepach trafiło limitowane wydanie czekoladowych cukierków M&M's. Premierze smakołyku towarzyszą ogromne kontrowersje. Wszystko przez to, że na opakowaniach widnieją wyłącznie kobiecie postaci, w tym Fioletowa Wiola.
M&M’s to znane na całym świecie czekoladowe cukierki w kształcie guzików. Występują w bardzo wielu wersjach i smakach. W reklamach M&M's i na opakowaniach produktu pojawiają się "ożywione" cukierki, które mają różne imiona i charaktery. To np. Niebieski, Pani Zielona, Pomarańczowy, Pani Brązowa. Przysmaki są produkowane przez koncern Mars Incorporated.
Podobne
- M&M's wycofuje żeńskie cukierki. Powodem presja prawicowów?
- M&M's zepsuły dzień Arturowi Dziamborowi. Czekoladki przestały być seksowne
- Konfederaci odkryli burger z McDonald's o nazwie Bandera. Ich reakcja to HIT!
- Antyszczepionkowcy węszą spisek w darmowych pączusiach 🍩
- Joe Biden stawia na influencerów. Wesprą go w nadchodzącej kampanii
Mars Incorporated wypuścił na rynek limitowaną wersję cukierków M&M’s. Obejmuje ona wyłącznie trzy kolory drażetek: fioletowy, brązowy i zielony. Na opakowaniach produktu i w kampanii reklamowej cukierki są symbolizowane wyłącznie przez żeńskie postacie. Gwiazdą wyjątkowej edycji jest fioletowy draż o imieniu Fioletowa Wiola.
Fioletowa Wiola w limitowanej edycji M&M's
Unikalną edycję wyróżnia design opakowania. Kobiece bohaterki zostały odwrócone do góry nogami po to, aby - jak podkreślił producent - "uhonorować wszystkie kobiety na świecie, które odwracają status quo".
Kobiety na całym świecie zmieniają definicje szczęścia i sukcesu, jednocześnie kwestionując status quo, dlatego cieszymy się, że możemy je zauważyć i docenić. Kto lepiej wesprze nas w tym działaniu, jeśli nie nasi potężni rzecznicy, czyli Pani Zielona, Pani Brązowa i Fioletowa Wiola?
Jeden dolar z każdego sprzedanego opakowania limitowanej edycji M&M's zasili konta organizacji działających na rzecz kobiet. Mars Incorporated szacuje, że kwota wyniesie ok. 500 tys. dolarów. Ponadto korporacja obiecuje przelać darowiznę w wysokości 300 tys. dolarów na rzecz instytucji i organizacji walczących o prawa kobiet. Dodatkowo firma chce wybrać kobiety, które "odwracają status quo" i ufundować im stypendia.
Fioletowa Wiola zagraża bezpieczeństwu USA?
Jak podaje "CNN", limitowana edycja M&M's wywołała oburzenie wśród konserwatywnych dziennikarzy z USA. Niektórzy publicyści stwierdzili nawet, że nowe opkowania czekoladowych draży to element "wojen kulturowych". W telewizji Fox News padło nawet stwierdzenie, że kobiece M&M's "dodają śmiałości" Chinom.
- Jeżeli to jest właśnie to, czego potrzebujesz, aby poczuć się docenioną, czyli M&M's w kolorze, który wydaje ci się związany z feminizmem, to martwię się o ciebię - powiedziała prezenterka Martha MacCallum.
Dziennikarka kontynuowała: - To sprawia, że Chiny mówią: "Och, dobrze, skupcie się na tym. Skoncentrujcie się na sprzedawaniu kolorowych M&M's, podczas gdy my przejmujemy złoża minerałów na całym świecie".
Jak przypomina portal wirtualnemedia.pl, Fioletowa Wiola zadebiutowała we wrześniu 2022 roku. To pierwsza w historii kobieca postać wśród orzechowych M&M's. Premierze nowej postaci towarzyszył teledysk i singiel "I’m Just Gonna Be Me". Wówczas jeden z czołowych komentatorów "Fox News" Tucker Carlson grzmiał, że nowy cukierek promuje kulturę "woke".
"I'm Just Gonna Be Me" (Official Video) - "Po prostu będę sobą" (Oficjalny teledysk)
Watch Out Tucker Carlson, Here Comes The Purple M&M
Popularne
- Turyści nie mogą wnieść jedzenia do ośrodka wczasowego? Internauci w szoku
- Nowa dziewczyna Marcina Dubiela ma już chłopaka? Influencer w szoku
- Wielkie jelito stanęło w Opolu. Mieszkańcy łapią się za głowę?
- Kto wygrał "Twoje 5 Minut 3"? Szalony finał talent show Friza
- Gosia Andrzejewicz zaczepiła Quebonafide. Ma kilka dni namysłu
- Nakrętki przyczepione do butelek frustrują Szwedów? Mieszkańcy walczą z dyrektywą
- Afera o dom FAZY. Friz załatwił dziewczynom łazienkę bez rolet
- Szokująca zabawa dzieci na stacji paliw. "Biedni pracownicy"
- Ignacy Łukasiewicz w Lego Ideas? Potrzebna mobilizacja Polski