Vibez - daje więcej niż obiecuje - ludzie, ekologia, lifehackiVibez
Akcja Partnerska PłatnaFundusze Europejskie dla młodych
Instagram brał udział w promowaniu teorii o plandemii

Instagram pomagał w odkrywaniu świata plandemików, szurów i foliarzy

Źródło zdjęć: © Jakob Owens / Unsplash.com
Jakub TyszkowskiJakub Tyszkowski,11.03.2021 12:02

Instagram rekomendował swoim użytkownikom treści dezinformujące na temat COVID-19, zniechęcające do szczepień i antysemickie. Miało się to dziać w szczycie obecnie trwającej pandemii – informuje "The Guardian".

Za raport na temat dezinformacji na Instagramie odpowiada agencja monitorująca media społecznościowe, The Center for Countering Digital Hate (CCDH). Problem miał dotyczyć w szczególności nowych kont na Instagramie. Za promowanie treści dezinformujących odpowiadał algorytm serwisu, który wyświetlał szkodliwe materiały w sekcjach "Eksploruj" i "Sugerowane" – informuje "The Guardian".

Zgodnie z raportem CCDH, Instagram promował treści dezinformacyjne nowym użytkownikom platformy, którzy zaobserwowali wiele różnych kont w serwisie, w tym antyszczepionkowych influencerów lub osoby działające w branży wellness.

Plandemia na Instagramie dozwolona?

Aby uwiarygodnić badanie, CCDH poprosiło swoich wolontariuszy o zaobserwowanie 10 kont na Instagramie, które zawierały materiały antyszczepionkowe. Kiedy wolontariusze to zrobili, Instagram zarekomendował im antysemickie teorie spiskowe. Sugerowane posty miały przekonywać, że "nie ma pandemii", wzywały do "zaprzestania testów" i do chodzenia bez maski.

Trudno uwierzyć, że kiedy świat ogarnęła pandemia, Instagram uruchomił nową funkcję [chodzi o funkcję "Sugerowane"], która zachęcała użytkowników do przeglądania teorii spiskowych i kłamstw na temat COVID-19 i szczepionek. Ta funkcja powstała w imię zysku, aby użytkownicy spędzali na Instagramie więcej czasu, oglądali więcej treści i otrzymywali więcej reklam.

- Imran Ahmed, dyrektor generalny CCDH
trwa ładowanie posta...

Facebook odpiera zarzuty o promowanie teorii spiskowych

– Podzielamy cel, jakim jest ograniczenie rozprzestrzeniania się dezinformacji, ale te badania są nieaktualne o pięć miesięcy – powiedział rzecznik Facebooka (właściciela Instagrama). – Autorzy badania wybrali jedynie grupę 104 postów, a nie zapominajmy, że na Facebooku i Instagramie od początku pandemii usunęliśmy 12 milionów treści dezinformujących na temat szczepionek i COVID-19.

Skupiliśmy się na dostarczaniu ludziom wiarygodnych informacji, dlatego jak dotąd skierowaliśmy naszych użytkowników do ponad 10 milionów wyszukiwań związanych z COVID-19 i szczepionkami pochodzących z wiarygodnych źródeł, jak NHS i strony rządowe. Stale pracujemy nad ulepszeniem opcji wyszukiwania na Instagramie, aby trudniej było znaleźć konta, które zniechęcają do szczepień.

- Rzecznik Facebooka

Chcecie poznać najbardziej dzbaniastą teorię spiskową ostatnich miesięcy? Dowiedzcie się, dlaczego użytkownicy TikToka palą śnieg...

Fundusze Europejskie dla młodych
Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 0