trendy
Jak działa TikTok Wrapped? Pojawił się w maju i przeraził użytkowników
Gdzie są te pieski?

"Gdzie są te pieski?". Te bilbordy to reklama 10/10

Źródło zdjęć: © Facebook - Söppö / Facebook - Söppö
Jakub TyszkowskiJakub Tyszkowski,14.12.2022 17:30

Na ulicach Warszawy można trafić na billbordy z hasłem "Gdzie są te pieski?". To część kampanii outdoorowej, za którą stoi polska marka Söppö. O co chodzi?

Żeby zrozumieć, o co chodzi w kampanii Söppö, cofnijmy się do lata 2022 roku. To właśnie wtedy ulice polskich miast zalały billboardy z hasłem "Gdzie są te dzieci?". Jej celem było pokazanie spadku dzietności w Polsce. Autorzy kampanii - Fundacja "Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara" z Kornic - prawdopodobnie chcieli zasugerować odbiorcom, że niska dzietność to wina par, które nie decydują się na potomstwo.

Kampania spotkała się z bardzo negatywnymi reakcjami. Na billboardach zabrakło bowiem informacji, że w Polsce nie ma wielu dóbr, które sprzyjałyby decyzji o kolejnym dziecku (np. brak mieszkań). W odpowiedzi na kampanię "Gdzie są te dzieci?" powstało wiele memów i akcji charytatywnych (np. "TU jestem").

"Gdzie są te pieski?". O co chodzi?

Söppö to polska marka kosmetyczna, która w nowej kampanii outdoorowej przerobiła billboardy fundacji z Kornic. Na ulicach Warszawy pojawiły się plakaty hasłami, które odwoływały się nie do dzieci, tylko do psów: "Gdzie są te pieski?", "Pieski, pieski, pieski", "Każdy piesek to cud", "Misja mężczyzny: adoptować pieska".

trwa ładowanie posta...

"Gdzie są te pieski?". Söppö umie w marketing

Jak podaje portal nowymarketing.pl, marka odwołuje się w kampnii do trendów z mediów społecznościowych. Użytkownicy Instagrama czy TikToka uwielbiają oglądać filmiki ze zwięrzętami, którymi często są urocze psy. Ponadto Söppö w kampanii outdoorowej wykorzystała motyw z opakowań swoich kosmetyków, na których pojawia się ilustracja przedstawiająca psa.

Söppö szczyci się tym, że jej wszystkie produkty są w pełni wegańskie. Opakowania pochodzą z recyklingu i nadają się do dalszego przetworzenia. Marka zrezygnowała ze szkła, aby ograniczyć ślad węglowy do niezbędnego minimum. Söppö podkreśla, że oferowane przez nią kosmetyki nie mają płci. "Niezależnie jak się identyfikujesz i kim jesteś - pieski kochają wszystkich. Nam wystarczy, że masz dobre serce" - czytamy na stronie marki.

trwa ładowanie posta...
Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 7
  • emoji ogień - liczba głosów: 2
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 1
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 1
Komentarze (0)
arrow
Robot na policyjnej stołówce. "Nie ma papieru w toalecie, a tu proszę"