Dyrektywa Omnibus, obowiązkowe informowanie o cenach w sklepach w praktyce

Dyrektywa Omnibus już działa. Sklepy już nie nabiorą nas na promocje?

Źródło zdjęć: © Kolaż: Vibez, Twitter, YouTube
Oliwier NytkoOliwier Nytko,02.01.2023 11:30

Dyrektywa Omnibus, która została wprowadzona za Unią Europejską, obnaży oszustwa sklepów? Od teraz, jeśli te oferują promocję, muszą pokazywać najniższą cenę danego produktu z ostatnich 30 dni.

Z dniem 1 stycznia została wprowadzona dyrektywa Omnibus, która wymusza na sklepach pokazywanie najniższych cen danego produktu z ostatnich 30 dni, w przypadku, gdy firma twierdzi, że dany produkt sprzedaje w promocji. W Polsce unijna dyrejtywa została wdrożona przez rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii dotyczące uwidaczniania cen towarów. Jak to wygląda w praktyce? Przecudownie:

Dyrektywa Omnibus: Obowiązkowe informowanie o cenach to jarmark śmiechów

Choć nowe prawo działa w Polsce od niedawna, internauci już zauważyli, że szybko zrewidowało, że promocje nie zawsze są tak atrakcyjne, jak mogło się wydawać.

trwa ładowanie posta...
trwa ładowanie posta...

W przypadku telewizora, nikt by się nie spodziewał takiej obniżki:

trwa ładowanie posta...

Albo tutaj, gdzie "limitowana okazja" powtarzała się już co najmniej raz:

trwa ładowanie posta...

Znowu ta "limitowana okazja" nie jest tak okazyjna:

trwa ładowanie posta...
trwa ładowanie posta...
trwa ładowanie posta...

Poczekajmy do Czarnego Piątku, gdy natężenie promocji jest znacznie większe.

Warto zauważyć, że firmy mają obowiązek poinformować nas o najniższej cenie za dany produkt z ostatnuch 30 dni, a nie, jak kształtował się jej poziom. Przez to trudniej zrozumieć, co się z nimi działo.

Co o tym myślisz?
  • emoji serduszko - liczba głosów: 0
  • emoji ogień - liczba głosów: 0
  • emoji uśmiech - liczba głosów: 0
  • emoji smutek - liczba głosów: 0
  • emoji złość - liczba głosów: 0
  • emoji kupka - liczba głosów: 0