Disney woli czarnoskórego św. Mikołaja. Historyczna decyzja zszokuje rasistów
Amerykańskie parki rozrywki Walta Disneya rezygnują ze stereotypowego przedstawiania św. Mikołaja jako osoby o białym kolorze skóry. W tym roku po raz pierwszy w 66-letniej historii Disneyland prezenty dzieciom rozdaje czarnoskóry brodacz.
Wizyta w parku rozrywki Walta Disneya, aby zobaczyć na żywo bohaterów ulubionych bajek, jest marzeniem każdego dziecka (i niejednego dorosłego). Na gości odwiedzających Disneyland zawsze czeka wiele atrakcji. W okresie świątecznym goście parków uczestniczą w świątecznych paradach, których najważniejszym bohaterem jest Święty Mikołaj. W tym roku słynny brodacz przeszedł wizerunkową rewolucję.
Podobne
- Mariah Carey niczym Maryla Rodowicz. Już czas!
- Co podarować komuś, kto ma wszystko? Na przykład trochę dobra
- Dziwne i nietypowe zwyczaje świąteczne na świecie
- Premier otwiera przestrzeń powietrzną. Czeka na specjalnego gościa
- Maryja i Józef walczą o opiekę nad małym Jezuskiem. Nagranie hitem w internecie
Parki rozrywki Walta Disneya w USA - Disneyland Resort w Anaheim w Kalifornii oraz Walt Disney World Resort w Lake Buena Vista na Florydzie - zaangażowały czarnoskórego św. Mikołaja w obchody świąt. Jest to pierwsza taka sytuacja w 66-letniej historii Disneylandu. Czarnoskóry św. Mikołaj pojawił się w parkach Disneya bez żadnej zapowiedzi. Dopiero świadectwa gości zwróciły uwagę międzynarodowych mediów.
Ważny gest na rzecz inkluzywności
Gdy temat czarnoskórego św. Mikołaja stał się popularny, rzecznik Disneya udzielił komentarza dla CNN. Wytłumaczył, że św. Mikołaj jest różnie przedstawiany w różnych częściach świata, w związku z czym właściciele parków zdecydowali się wyeksponować tę różnorodność społeczności.
Decyzję Disneya skomentowała influencerka Victoria Wade. - Nigdy nie sądziłam, że w parkach rozrywki Walta Disneya pojawi się czarnoskóry św. Mikołaj. Dzięki tej zmianie na rzecz różnorodności i inkluzywności, będę się czuła w parkach bardziej komfortowo, bardziej akceptowana i mile widziana. Jestem zachwycona tym, co Disney robi dla dzieci z różnych społeczności.
Koniec ery stereotypowych św. Mikołajów
W tym roku Disneyland to nie jedyna marka, która postanowiła zerwać ze stereotypowym przedstawieniem św. Mikołaja. Czarnoskóry brodacz pojawił się w reklamie ciastek Oreo oraz w programie treningowym Old Navy "Santa Bootcamp", który szkoli mikołajów każdego pochodzenia. Nie możecie też przegapić reklamy norweskiej poczty, w której św. Mikołaj dokonuje coming outu jako gej.
When Harry met Santa ENG SUB
Popularne
- Mochi OKIego już w sklepach. To jak gra w rosyjską ruletkę
- Friz wyrzucił faworyta z "T5M3". Spóźnił się na zbiórkę przez problemy żołądkowe
- Jak smakuje nowy zestaw w KFC "Squid Game"? "Cena jest mega wysoka"
- Menu Squid Game wchodzi w KFC. Kiedy można je kupić?
- Marta z "Twoje 5 Minut 3" zaniepokoiła widzów. "Nie mów tego"
- Hejt na Klaudię z "Twoje 5 Minut 3". Dziewczyna odpowiedziała
- Bambi wypuściła własne napoje. Banger Ice Tea już w sklepach (w dwóch smakach)
- Na kogo głosowali influencerzy? Niektórzy przyznali to wprost
- PsychoLoszka przeprasza Krzysztofa Gonciarza i usuwa film