Disney woli czarnoskórego św. Mikołaja. Historyczna decyzja zszokuje rasistów
Amerykańskie parki rozrywki Walta Disneya rezygnują ze stereotypowego przedstawiania św. Mikołaja jako osoby o białym kolorze skóry. W tym roku po raz pierwszy w 66-letniej historii Disneyland prezenty dzieciom rozdaje czarnoskóry brodacz.
Wizyta w parku rozrywki Walta Disneya, aby zobaczyć na żywo bohaterów ulubionych bajek, jest marzeniem każdego dziecka (i niejednego dorosłego). Na gości odwiedzających Disneyland zawsze czeka wiele atrakcji. W okresie świątecznym goście parków uczestniczą w świątecznych paradach, których najważniejszym bohaterem jest Święty Mikołaj. W tym roku słynny brodacz przeszedł wizerunkową rewolucję.
Parki rozrywki Walta Disneya w USA - Disneyland Resort w Anaheim w Kalifornii oraz Walt Disney World Resort w Lake Buena Vista na Florydzie - zaangażowały czarnoskórego św. Mikołaja w obchody świąt. Jest to pierwsza taka sytuacja w 66-letniej historii Disneylandu. Czarnoskóry św. Mikołaj pojawił się w parkach Disneya bez żadnej zapowiedzi. Dopiero świadectwa gości zwróciły uwagę międzynarodowych mediów.
Ważny gest na rzecz inkluzywności
Gdy temat czarnoskórego św. Mikołaja stał się popularny, rzecznik Disneya udzielił komentarza dla CNN. Wytłumaczył, że św. Mikołaj jest różnie przedstawiany w różnych częściach świata, w związku z czym właściciele parków zdecydowali się wyeksponować tę różnorodność społeczności.
Decyzję Disneya skomentowała influencerka Victoria Wade. - Nigdy nie sądziłam, że w parkach rozrywki Walta Disneya pojawi się czarnoskóry św. Mikołaj. Dzięki tej zmianie na rzecz różnorodności i inkluzywności, będę się czuła w parkach bardziej komfortowo, bardziej akceptowana i mile widziana. Jestem zachwycona tym, co Disney robi dla dzieci z różnych społeczności.
Koniec ery stereotypowych św. Mikołajów
W tym roku Disneyland to nie jedyna marka, która postanowiła zerwać ze stereotypowym przedstawieniem św. Mikołaja. Czarnoskóry brodacz pojawił się w reklamie ciastek Oreo oraz w programie treningowym Old Navy "Santa Bootcamp", który szkoli mikołajów każdego pochodzenia. Nie możecie też przegapić reklamy norweskiej poczty, w której św. Mikołaj dokonuje coming outu jako gej.
When Harry met Santa ENG SUB
W temacie lifestyle
- Quebonafide będzie mieć collabo z Kazem Bałagane? Chodzi o mochi (oczywiście)
- Zestaw Happy Meal z BTS wkrótce w McDonald's. Tak, będzie dostępny w Polsce
- Jelly Frucik o filmie Friza i Wersow. "To jest dla mnie trochę żałosne"
- "Pij Wojanka" to prawdziwy hit. Internauci grzmią: "promowanie picia alkoholu"
Popularne
- "Czy są tu jakieś sexy c*pki". Ile kosztuje merch Fagaty?
- Nowe seriale 2025. Co obejrzeć jesienią? [LISTA PREMIER]
- "Pij Wojanka" to prawdziwy hit. Internauci grzmią: "promowanie picia alkoholu"
- Łatwogang szykuje się na collab Edem Sheeranem. Będą śpiewać po polsku?
- Nowy najlepszy festiwal w Polsce? TOP momenty BitterSweet Festival
- Cios w młodych ludzi? Ekspertka komentuje decyzję Andrzeja Dudy
- Dorośli w Chinach ssą smoczki? Ortodonci i psychologowie biją na alarm
- Hailey Bieber i nowy viralowy produkt Rhode. Ta maseczka jest inna niż wszystkie
- Gdzie na najlepszą matchę w Warszawie? Wielki test portalu Vibez