lifestyle
Czym jest przywłaszczenie kulturowe? Czasem za naszymi działaniami stoi historia czyjegoś cierpienia
Czarnoskóry św. Mikołaj w Disneylandzie

Disney woli czarnoskórego św. Mikołaja. Historyczna decyzja zszokuje rasistów

Źródło zdjęć: © Kolaż: Vibez
Jakub TyszkowskiJakub Tyszkowski,25.11.2021 14:02

Amerykańskie parki rozrywki Walta Disneya rezygnują ze stereotypowego przedstawiania św. Mikołaja jako osoby o białym kolorze skóry. W tym roku po raz pierwszy w 66-letniej historii Disneyland prezenty dzieciom rozdaje czarnoskóry brodacz.

bFeHROrT

Wizyta w parku rozrywki Walta Disneya, aby zobaczyć na żywo bohaterów ulubionych bajek, jest marzeniem każdego dziecka (i niejednego dorosłego). Na gości odwiedzających Disneyland zawsze czeka wiele atrakcji. W okresie świątecznym goście parków uczestniczą w świątecznych paradach, których najważniejszym bohaterem jest Święty Mikołaj. W tym roku słynny brodacz przeszedł wizerunkową rewolucję.

Parki rozrywki Walta Disneya w USA - Disneyland Resort w Anaheim w Kalifornii oraz Walt Disney World Resort w Lake Buena Vista na Florydzie - zaangażowały czarnoskórego św. Mikołaja w obchody świąt. Jest to pierwsza taka sytuacja w 66-letniej historii Disneylandu. Czarnoskóry św. Mikołaj pojawił się w parkach Disneya bez żadnej zapowiedzi. Dopiero świadectwa gości zwróciły uwagę międzynarodowych mediów.

Ważny gest na rzecz inkluzywności

Gdy temat czarnoskórego św. Mikołaja stał się popularny, rzecznik Disneya udzielił komentarza dla CNN. Wytłumaczył, że św. Mikołaj jest różnie przedstawiany w różnych częściach świata, w związku z czym właściciele parków zdecydowali się wyeksponować tę różnorodność społeczności.

Decyzję Disneya skomentowała influencerka Victoria Wade. - Nigdy nie sądziłam, że w parkach rozrywki Walta Disneya pojawi się czarnoskóry św. Mikołaj. Dzięki tej zmianie na rzecz różnorodności i inkluzywności, będę się czuła w parkach bardziej komfortowo, bardziej akceptowana i mile widziana. Jestem zachwycona tym, co Disney robi dla dzieci z różnych społeczności.

bFeHROrV

Koniec ery stereotypowych św. Mikołajów

W tym roku Disneyland to nie jedyna marka, która postanowiła zerwać ze stereotypowym przedstawieniem św. Mikołaja. Czarnoskóry brodacz pojawił się w reklamie ciastek Oreo oraz w programie treningowym Old Navy "Santa Bootcamp", który szkoli mikołajów każdego pochodzenia. Nie możecie też przegapić reklamy norweskiej poczty, w której św. Mikołaj dokonuje coming outu jako gej.

When Harry met Santa ENG SUB

Źródła: CNN/People/Logo24.pl

Co o tym myślisz?
  • serduszko
  • ogień
  • uśmiech
  • smutek
  • złość
  • kupka
Komentarze (0)
arrow
Pracodawco! Sprawdź, ile kosztuje cię miesiączka. Powstał kalkulator produktów menstruacyjnych