TikTok woli "ładnych" ludzi? Algorytm jak z dystopicznej rzeczywistości
Wyciekły wewnętrzne raporty TikToka, które wykazały, że aplikacja woli promować osoby o stereotypowo "atrakcyjnym" wyglądzie. Równocześnie zmniejsza się przy tym widzialność użytkowników, którzy odbiegają od "kanonu" piękna.
TikTok to jedna z najpopularniejszych i najszybciej rozwijających się aplikacji social mediowych na świecie. Biorąc pod uwagę liczbę jej użytkowników - na dłuższą metę nie da się uniknąć kontrowersji i kryzysów. TikTok wielokrotnie był oskarżany m.in. o nienależytą weryfikację danych czy narażanie dzieci na oglądanie treści niedostosowanych do ich wieku.
Podobne
- Twój mózg gnije od TikToka. Naukowcy biją na alarm
- TikTok zaczyna weryfikować wiek userów. Kontrola rodzicielska to już fakt
- Social media w trybie wojny. Jak chronić głowę w czasie kryzysu?
- Bohater z Leszna naprawił drogę. Wystarczyło złowić rybę
- Donald Trump przegrał z internetem. Jego słowa zmieniły się w taniec
USA aktywnie lobbowało za przepchnięciem permanentnego banu dla chińskiej aplikacji, usiłując zmusić technologiczną firmę ByteDance do jej sprzedaży. Aktualnie w kilkunastu stanach w Ameryce toczą się procesy przeciwko TikTokowi. Podczas spraw sądowych ujawniono niepokojące treści wewnętrznych raportów marki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Mestosław: "Ślub wezmę w Brazylii i... w Polsce". Gdzie zamieszka z mężem i dzieckiem?
Algorytm TikToka przychylny dla atrakcyjnych ludzi. "Pretty privilage" jest prawdziwy?
National Public Radio podaje, że z wewnętrznych dokumentów TikToka pozyskano informacje, które świadczą, że aby uzależnić się od aplikacji, wystarczy spędzić przed ekranem jedynie 35 minut. Dodatkowo system ma wspierać osoby, które wstrzeliwują się w standardowo przyjęty kanon piękna.
Abstrahując od tego, że uroda czy brzydota to sprawa relatywnie subiektywna, jeśli TikTok faktycznie stosuje podobne metody, potwierdza to występowanie tzw. "pretty privilage", czyli lepszego traktowania osób, które postrzega się jako atrakcyjne.
M.in. dlatego w procesach rekrutacyjnych w dużych firmach odchodzi się od wymagania dołączenia do CV zdjęcia - aby na poziomie zatrudniania pracowników nie dochodziło do faworyzacji ze względu na wygląd.
Władze Kentucky twierdzą, że TikTok "podjął aktywne kroki w celu promowania wąskiej normy piękna, nawet jeśli mogło to negatywnie wpłynąć na młodych użytkowników".
Źródło: dexerto.com
W temacie społeczeństwo
- Polska staje do walki z kryzysem demograficznym. Czy "Rządowy Tinder" rozwiąże problem?
- Bolt Lokalnie już jest. Możesz zamówić przejazd z osobą płynnie mówiącą po polsku?
- We Wrocławiu pojawi się świąteczny tramwaj. Św. Mikołaj rozda grzecznym upominki
- Kolacja z Natsu wystawiona na licytację. Pieniądze pójdą na szczytny cel
Popularne
- Zasięgi to nie wszystko. Dziś influencerzy budują imperia
- Vibez Creators Awards na żywo. Transmisja z finałowej gali
- Zatrzęsienie influencerów na Vibez Creators Awards. Zdjęcia z gali
- Influencerskie podsumowanie 2025 r. O czym huczał internet?
- Co zapamiętamy z Vibez Creators Awards 2025? Najlepsze momenty gali
- Kolacja z Natsu wystawiona na licytację. Pieniądze pójdą na szczytny cel
- Piosenki tworzone przez AI podbijają "Viral 50 - Polska". Wszystko przez poziom polskiej muzyki?
- SmileLandia istnieje? Wyjaśniamy, o co chodzi w nowym trendzie
- Dlaczego Friz i Wersow nie zaprosili Ekipy na wesele? "Odpowiedź jest prosta"





