TikTok woli "ładnych" ludzi? Algorytm jak z dystopicznej rzeczywistości
Wyciekły wewnętrzne raporty TikToka, które wykazały, że aplikacja woli promować osoby o stereotypowo "atrakcyjnym" wyglądzie. Równocześnie zmniejsza się przy tym widzialność użytkowników, którzy odbiegają od "kanonu" piękna.
TikTok to jedna z najpopularniejszych i najszybciej rozwijających się aplikacji social mediowych na świecie. Biorąc pod uwagę liczbę jej użytkowników - na dłuższą metę nie da się uniknąć kontrowersji i kryzysów. TikTok wielokrotnie był oskarżany m.in. o nienależytą weryfikację danych czy narażanie dzieci na oglądanie treści niedostosowanych do ich wieku.
Podobne
- TikTok zaczyna weryfikować wiek userów. Kontrola rodzicielska to już fakt
- Social media w trybie wojny. Jak chronić głowę w czasie kryzysu?
- Bohater z Leszna naprawił drogę. Wystarczyło złowić rybę
- Donald Trump przegrał z internetem. Jego słowa zmieniły się w taniec
- TikTok zniknie z USA? Zostało kilka dni
USA aktywnie lobbowało za przepchnięciem permanentnego banu dla chińskiej aplikacji, usiłując zmusić technologiczną firmę ByteDance do jej sprzedaży. Aktualnie w kilkunastu stanach w Ameryce toczą się procesy przeciwko TikTokowi. Podczas spraw sądowych ujawniono niepokojące treści wewnętrznych raportów marki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Mestosław: "Ślub wezmę w Brazylii i... w Polsce". Gdzie zamieszka z mężem i dzieckiem?
Algorytm TikToka przychylny dla atrakcyjnych ludzi. "Pretty privilage" jest prawdziwy?
National Public Radio podaje, że z wewnętrznych dokumentów TikToka pozyskano informacje, które świadczą, że aby uzależnić się od aplikacji, wystarczy spędzić przed ekranem jedynie 35 minut. Dodatkowo system ma wspierać osoby, które wstrzeliwują się w standardowo przyjęty kanon piękna.
Abstrahując od tego, że uroda czy brzydota to sprawa relatywnie subiektywna, jeśli TikTok faktycznie stosuje podobne metody, potwierdza to występowanie tzw. "pretty privilage", czyli lepszego traktowania osób, które postrzega się jako atrakcyjne.
M.in. dlatego w procesach rekrutacyjnych w dużych firmach odchodzi się od wymagania dołączenia do CV zdjęcia - aby na poziomie zatrudniania pracowników nie dochodziło do faworyzacji ze względu na wygląd.
Władze Kentucky twierdzą, że TikTok "podjął aktywne kroki w celu promowania wąskiej normy piękna, nawet jeśli mogło to negatywnie wpłynąć na młodych użytkowników".
Źródło: dexerto.com
W temacie społeczeństwo
- Znaleźli ciała dwóch nastolatek. Uprawiały subway surfing
- Tampony z gąbki morskiej przejmują social media? Ginekolodzy biją na alarm
- Influencerzy wspierają program dla młodych. Pojawili się na gali podsumowującej "Godzinę dla MŁODYCH GŁÓW"
- Influencer zginął na oczach widzów. Tragiczny finał lotu Tang Feijiego
Popularne
- "POLSKA GUROM" - Przemek Kucyk zgłasza się na Eurowizję. To jego topka polskiej (pop)kultury
- Nudna reklama Friza i Wersow. Recenzja "Friz & Wersow. Miłość w czasach online"
- Nikita i Cameraboy rozstali się? Mocny statement krąży w sieci
- Wejdą nowe smaki Wojanków? Internet huczy od pogłosek
- Taylor Swift wydała POPrawny album. Dlaczego nie wrócę do "The Life of a Showgirl"? [RECENZJA]
- Bagi na liście Forbes 30 under 30. Znalazł się tam szybciej od Friza
- Taylor Swift zdissowała Charli XCX. Nazwała ją warczącą chihuahuą
- Dawid Podsiadło zagra sekretny koncert dla wybrańców. Trzeba było zbierać tipy...
- Fotograf oskarżył Jeleniewską o kradzież zdjęcia. "To jest po prostu patologia"