TikTok woli "ładnych" ludzi? Algorytm jak z dystopicznej rzeczywistości
Wyciekły wewnętrzne raporty TikToka, które wykazały, że aplikacja woli promować osoby o stereotypowo "atrakcyjnym" wyglądzie. Równocześnie zmniejsza się przy tym widzialność użytkowników, którzy odbiegają od "kanonu" piękna.
TikTok to jedna z najpopularniejszych i najszybciej rozwijających się aplikacji social mediowych na świecie. Biorąc pod uwagę liczbę jej użytkowników - na dłuższą metę nie da się uniknąć kontrowersji i kryzysów. TikTok wielokrotnie był oskarżany m.in. o nienależytą weryfikację danych czy narażanie dzieci na oglądanie treści niedostosowanych do ich wieku.
Podobne
- Bohater z Leszna naprawił drogę. Wystarczyło złowić rybę
- Donald Trump przegrał z internetem. Jego słowa zmieniły się w taniec
- TikTok z ogromną karą finansową. Firma odbija zarzuty
- TikTok z gigantyczną karą grzywny. Unia Europejska mówi dość
- "To nie grzech chcieć być szczupłą". Kontrowersyjna tiktokerka straciła konto
USA aktywnie lobbowało za przepchnięciem permanentnego banu dla chińskiej aplikacji, usiłując zmusić technologiczną firmę ByteDance do jej sprzedaży. Aktualnie w kilkunastu stanach w Ameryce toczą się procesy przeciwko TikTokowi. Podczas spraw sądowych ujawniono niepokojące treści wewnętrznych raportów marki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Mestosław: "Ślub wezmę w Brazylii i... w Polsce". Gdzie zamieszka z mężem i dzieckiem?
Algorytm TikToka przychylny dla atrakcyjnych ludzi. "Pretty privilage" jest prawdziwy?
National Public Radio podaje, że z wewnętrznych dokumentów TikToka pozyskano informacje, które świadczą, że aby uzależnić się od aplikacji, wystarczy spędzić przed ekranem jedynie 35 minut. Dodatkowo system ma wspierać osoby, które wstrzeliwują się w standardowo przyjęty kanon piękna.
Abstrahując od tego, że uroda czy brzydota to sprawa relatywnie subiektywna, jeśli TikTok faktycznie stosuje podobne metody, potwierdza to występowanie tzw. "pretty privilage", czyli lepszego traktowania osób, które postrzega się jako atrakcyjne.
M.in. dlatego w procesach rekrutacyjnych w dużych firmach odchodzi się od wymagania dołączenia do CV zdjęcia - aby na poziomie zatrudniania pracowników nie dochodziło do faworyzacji ze względu na wygląd.
Władze Kentucky twierdzą, że TikTok "podjął aktywne kroki w celu promowania wąskiej normy piękna, nawet jeśli mogło to negatywnie wpłynąć na młodych użytkowników".
Źródło: dexerto.com
Popularne
- Potworny huk pod aresztem. Fani Buddy tak wspierają idola
- Desperacja fanów Buddy. Stworzyli petycję do Andrzeja Dudy
- "Społeczna Kaffka" w Krakowie. Miejsce z wyjątkową obsługą
- Marcin Dubiel próbuje wrócić do internetu. Kolejny epic fail
- Tragedia na TikToku. Nie żyje jedna z influencerek
- Czy Julia Żugaj musi oddać pierścionek? Znany prawnik wyjaśnia
- Kacper Błoński i Czarek Czaruje otworzyli salon tatuażu. Branża nie ma litości
- Konopskyy zapowiedział film o KeyDrop. Nitro oskarża youtubera
- Kacper Błońsky pokazuje studio tatuażu. Fani mają wątpliwości