Taco Hemingway i Iga Lis edukacyjnie o wyborach. Przebudzenie 2023
Taco Hemingway, Iga Lis i inni tuż przed wyborami mobilizują młodych i niezdecydowanych do wzięcia udziału w głosowaniu. Ruszyła akcja Przebudzenie 2023.
Na dwa tygodnie przed wyborami parlamentarnymi 2023 mobilizacja sięga zenitu. O głosy walczą nie tylko przedstawiciele poszczególnych partii politycznych, ale również osoby publiczne. Do głosowania w nadchodzących wyborach zachęcali m.in. Ralph Kaminski czy Young Leosia. W mediach społecznościowych na sile przybiera ruch "Kobiety na Wybory", który edukuje na temat wartości głosów obywateli.
Podobne
- Young Leosia zachęca kobiety do głosowania. "To dupeczki głosują najmniej"
- Taco Hemingway radzi, jak żyć. "Snuj się"
- Zawód Oskara Szafarowicza. Migranci w wyborach nie postawili na PiS
- Łukasz Litewka, bohater bez peleryny. Poseł wywiązuje się z pierwszej obietnicy
- Dobromir Sośnierz przyszedł z psem do telewizji. Śmiechom nie było końca
Kulminacyjny moment przyszedł również w akcji Przebudzenie 2023. Iga Lis odsłoniła kulisy tajemniczego projektu, angażującego młodych ludzi do głosowania w wyborach parlamentarnych.
Przebudzenie 2023: głos polskich artystów. Twój głos
Instagram Przebudzenie 2023 to edukacyjna pigułka, która zawiera uporządkowaną wiedzę dotyczącą wyborów parlamentarnych, które odbędą się 15 października.
Z postów zamieszczonych na koncie można dowiedzieć się m.in.:
- kiedy rozpoczyna się cisza wyborcza,
- jak i do kiedy zmienić miejsce głosowania, by móc głosować w miejscu pobytu (także za granicą), a nie miejscu zameldowania,
- kiedy odbędą się wybory i w jakich dokładnie godzinach i miejscach można oddać głos,
- do kiedy złożyć wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania (dla osób z niepełnosprawnościami i wyborców 60+),
- kto jest uprawniony do głosowania w wyborach parlamentarnych 2023,
- kogo wybieramy w wyborach parlamentarnych 2023, jak długa jest kadencja posłów i senatorów oraz jak wyglądają okręgi wyborcze.
W spocie Przebudzenie 2023 wzięły udział gwiazdy, artyści oraz "zwykli ludzie". W materiałach promocyjnych można zauważyć m.in. Szczyla, Zalię, Taco Hemingwaya, Dawida Podsiadłę, Włodiego4444, Bedoesa 2115, Faustynę Maciejczuk. Akcja jednoczy wszystkich, którzy myślą o przyszłości Polski.
W tworzenie spotu zaangażowali się m.in. Iga Lis, @atutowy, Paweł Fabjanski, Maciej Jerzy Walenty (@pwee3000), Alicja Kaminska czy Mateusz Dziekonski. Główną inicjatorką akcji jest Małgorzata Kłos (@elastyna) z Alter Artu.
O spocie szerzej wypowiedziała się Iga Lis.
Jakiś czas temu zainicjowaliśmy akcję profrekwencyjną pod nazwą @przebudzenie2023. Jej cel jest prosty do streszczenia - zachęcić młodych ludzi do zagłosowania w nadchodzących wyborach parlamentarnych. Do akcji dołączyli przedstawiciele młodego pokolenia, przekonani, że nie można pozostawać obojętnym.
Popularne
- Polak zrobił zakupy za 9 zł. Przeżył za tę kwotę cały dzień
- Netflix docenił muzykę Nikosia. Polski raper w znanym serialu
- Polka z USA zebrała propsy od Lady Gagi. Terri Tereska zatańczyła do "Abracadabra"
- Amerykanka chce 100 tys. dolarów. Sassy influencerka podbiła internet
- Oświadczyła się "dla contentu"? Dostała wyzwanie od Bagiego
- Zrobiła obiad dla ośmiu osób za 16 zł. Przepis hitem internetu
- Chappell Roan zdobyła Grammy. Naraziła się osobom z branży?
- Ile zarabia Książulo? Sporo, ale oto jak mógłby jeszcze więcej
- "Terapeutyczne lenistwo" nowym trendem. Obijaj się na zdrowie