Taco Hemingway i Iga Lis edukacyjnie o wyborach. Przebudzenie 2023
Taco Hemingway, Iga Lis i inni tuż przed wyborami mobilizują młodych i niezdecydowanych do wzięcia udziału w głosowaniu. Ruszyła akcja Przebudzenie 2023.
Na dwa tygodnie przed wyborami parlamentarnymi 2023 mobilizacja sięga zenitu. O głosy walczą nie tylko przedstawiciele poszczególnych partii politycznych, ale również osoby publiczne. Do głosowania w nadchodzących wyborach zachęcali m.in. Ralph Kaminski czy Young Leosia. W mediach społecznościowych na sile przybiera ruch "Kobiety na Wybory", który edukuje na temat wartości głosów obywateli.
Podobne
- Young Leosia zachęca kobiety do głosowania. "To dupeczki głosują najmniej"
- Taco Hemingway radzi, jak żyć. "Snuj się"
- Zawód Oskara Szafarowicza. Migranci w wyborach nie postawili na PiS
- Łukasz Litewka, bohater bez peleryny. Poseł wywiązuje się z pierwszej obietnicy
- Dobromir Sośnierz przyszedł z psem do telewizji. Śmiechom nie było końca
Kulminacyjny moment przyszedł również w akcji Przebudzenie 2023. Iga Lis odsłoniła kulisy tajemniczego projektu, angażującego młodych ludzi do głosowania w wyborach parlamentarnych.
Przebudzenie 2023: głos polskich artystów. Twój głos
Instagram Przebudzenie 2023 to edukacyjna pigułka, która zawiera uporządkowaną wiedzę dotyczącą wyborów parlamentarnych, które odbędą się 15 października.
Z postów zamieszczonych na koncie można dowiedzieć się m.in.:
- kiedy rozpoczyna się cisza wyborcza,
- jak i do kiedy zmienić miejsce głosowania, by móc głosować w miejscu pobytu (także za granicą), a nie miejscu zameldowania,
- kiedy odbędą się wybory i w jakich dokładnie godzinach i miejscach można oddać głos,
- do kiedy złożyć wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania (dla osób z niepełnosprawnościami i wyborców 60+),
- kto jest uprawniony do głosowania w wyborach parlamentarnych 2023,
- kogo wybieramy w wyborach parlamentarnych 2023, jak długa jest kadencja posłów i senatorów oraz jak wyglądają okręgi wyborcze.
W spocie Przebudzenie 2023 wzięły udział gwiazdy, artyści oraz "zwykli ludzie". W materiałach promocyjnych można zauważyć m.in. Szczyla, Zalię, Taco Hemingwaya, Dawida Podsiadłę, Włodiego4444, Bedoesa 2115, Faustynę Maciejczuk. Akcja jednoczy wszystkich, którzy myślą o przyszłości Polski.
W tworzenie spotu zaangażowali się m.in. Iga Lis, @atutowy, Paweł Fabjanski, Maciej Jerzy Walenty (@pwee3000), Alicja Kaminska czy Mateusz Dziekonski. Główną inicjatorką akcji jest Małgorzata Kłos (@elastyna) z Alter Artu.
O spocie szerzej wypowiedziała się Iga Lis.
Popularne
- Jelly Frucik zablokowany na TikToku. "Ryczę i jestem w rozsypce"
- Kim są "slavic dolls"? Śmiertelnie niebezpieczny trend na TikToku
- Vibez Creators Awards - wybierz najlepszych twórców i wygraj wejściówkę na galę!
- Amerykanie nie umieją zrobić kisielu? Kolejna odsłona slavic trendu
- Były Julii Żugaj szantażował jurorów "Tańca z gwiazdami"? Szalona teoria fanów
- Quebonafide ogłosił finałowy koncert? "Będzie tłusto"
- Chłopak Seleny Gomez się nie myje? Prawda wyszła na jaw
- Jurorka "Tańca z gwiazdami" węszy romans? "Ja nie widzę tej relacji"
- Agata Duda trenduje za granicą. Amerykanie w szoku