Robią biznes na Książulu. Janusze biznesu sprzedają merch "MUALA"
Youtuber Szymon Nyczke, znany jako Książulo, krótko po tym, gdy zarejestrował "MUALA" jako znak towarowy, wypuścił limitowany drop merchu, dostępny tylko dla największych fanów. Nie minęło dużo czasu, a ubrania już pojawiły się na platformach sprzedażowych do kupienia z ogromną przebitką.
Książulo jest jednym z najpopularniejszych (jeśli nie najpopularniejszym) youtuberem w Polsce, który prowadzi kanał poświęcony jedzeniu. Szymon razem ze swoim operatorem Wojkiem jeżdżą po Polsce (i nie tylko), jedzą i oceniają różne restauracje. Zaczynali od kebabów (wciąż są koneserami), a obecnie zachodzą zarówno w progi barów mlecznych, restauracji po kuchenny rewolucjach, jak i małych nieodkrytych miejsc. Aktualnie prowadzą wakacyjną serię i testują jedzenie w miejscach typowo turystycznych, takich jak ZOO, aquapark czy park rozrywki, gdzie często można spotkać rodziny z dziećmi.
Książulo wyrobił sobie renomę, która sprawia, że kiedy zaaprobuje jedzenie w jakiejś knajpce, jest więcej niż pewne, że co najmniej przez kolejny tydzień kolejka w tym miejscu nie będzie się kończyć. W takim lokalu youtuber umieszcza znak "MUALA" w formie naklejki, co jest gwarancją jego jakości. Po pewnych perturbacjach na drodze do prawnego zastrzeżenia "MUALA" jako znaku towarowego, hasło oficjalnie należy do niego. M.in. z tej okazji youtuber wypuścił limitowaną serię ubrań, opatrzonych jego logo.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
NAJJJKA: "Ludzie zakładali się o moje dziewictwo"
Ile kosztuje bluza "MUALA"? Na stronie 259 zł...
Książulo wyprodukował niewielką liczbę sztuk oficjalnego merchu - w sprzedaży były koszulki i bluzy. T-shirty kosztowały 129 zł, a bluzy 259 zł. Cały drop wyprzedał się w preorderze. Po jakimś czasie można było złapać na stronie jeszcze niektóre rzeczy z oferty, ale w bardzo ograniczonym czasie. Obecnie wszystkie rzeczy są sold out i nie wiadomo, czy jeszcze się pojawią. Najprawdopodobniej Książulo doda do oferty czapki z daszkiem, ale pierwsze modele mogą pozostać mocno limitowane. Warto też podkreślić, że ubrania są wykonane w 100 proc. z bawełny o wysokiej gramaturze. Cena jest więc naprawdę niezła, zwłaszcza, że w merchu płaci się także za logo.
"W tej bluzie zawsze dostaniesz wypieszczonego kebaba. Pracownik nigdy nie wie czy przypadkiem nie jesteś nowym Mualanowskim/Mualanowską. To jest genialne" - czytamy na stronie.
Fani kupili taniej, żeby sprzedać drożej. Chcą zarobić na Książulu
Wolny rynek? Proszę bardzo. Niektórzy kupili merch Książula tylko po to, aby później sprzedać go drożej tym fanom, którzy się na niego nie załapali. Producenci dobrze znają te tricki, dlatego czasami podczas zakupów limitowanego merchu (podobnie jak biletów na wydarzenia muzyczne czy sportowe) pojawia się limit rzeczy, które można nabyć.
"Fani" Książula już zdążyli wystawić ubrania na różnych platformach sprzedażowych m.in. na olx.pl, allegro.pl czy Vinted. Co na to sam youtuber? "Gratuluję kupna w dobrej cenie" - napisał na swoim kanale nadawczym.
Popularne
- Rozwój PSZOK-ów dzięki funduszom unijnym
- Poznaj Polskę na dwóch kołach
- Liam Payne wiecznie żywy. Znów usłyszymy jego głos
- Marcin Dubiel próbuje wrócić do internetu. Kolejny epic fail
- Kamil z Ameryki w akcji. Koszulki #freebudda wspierają Strefę 77
- Wojtek Gola na streamie u Jelly Frucika. Było piekielnie gorąco
- Młodzi na rynku pracy w Unii Europejskiej
- Rok po wybuchu Pandora Gate. Co dalej z ekstradycją Stuu?
- Fundusze unijne a problemy szkół