Czyje posty na Instagramie są najdroższe? Szalone kwoty
Firma oferująca usługi w obsłudze mediów społecznościowych opublikowała ranking najdroższych współprac reklamowych na Instagramie. Kwoty za post przyprawiają o zawrót głowy.
Hopper HQ to firma oferująca usługi osobom, które zarabiają na platformach społecznościowych. Oferuje m.in. narzędzia do optymalnego planowania i wypuszczania postów. Prowadzi też rankingi osób, które najlepiej zarabiają na mediach społecznościowych. Liczby, które pokazuje w tych zestawieniach, mogą przyprawić o zawrót głowy.
Podobne
Kto najwięcej zarabia na Instagramie?
Według szacunków firmy najwięcej na Instagramie płaci się za pojedynczy post Cristiano Ronaldo. Ma on kosztować ponad 3,2 mln dol., czyli prawie 13 mln zł. Również drugie miejsce w rankingu należy do gwiazdy piłki nożnej. Jeden post Lionela Messiego ma być warty 2,6 mln dol. czyli ponad 10 mln zł.
Która kobieta zarabia najwięcej na Instagramie?
Wśród kobiet najwyżej wyceniane są posty piosenkarki i aktorki Seleny Gomez. Według rankingu Hopper HQ za jeden trzeba zapłacić 2,55 mln dol., czyli niecały 10 mln zł. Następna w zestawieniu jest celebrytka Kylie Jenner, której jeden post ma być warty 2,4 mln dol., czyli 9,5 mln zł. Na piątym miejscu znalazł się aktor Dwayne Johnson "The Rock" z kwotą 2,3 mln dol., czyli ponad 9 mln zł.
Pierwszą dziesiątkę zamykają:
- Ariana Grande z kwotą 2,26 mln dol. za post
- Kim Kardashian z 2,2 mln dol.
- Beyoncé z 1,9 mln dol.
- Khloé Kardashian z 1,85 mln dol.
- Justin Bieber z 1,75 mln dol.
Na ile wiarygodne są kwoty podawane w tego typu rankingach?
Warto pamiętać, że takie wyceny to tak naprawdę w dużej mierze "zgadywanie". Kontrakty marketingowe gwiazd są objęte tajemnicą i nie są powszechnie dostępnymi danymi. Nie płaci się też Ronaldo czy Selenie Gomez "od posta". Gwiazdy tego formatu, jeśli decydują się podjąć współpracę reklamową z jakąś marką, robią to na szerszą skalę. Kwotę ustala się za całość współpracy, na którą często składa się udział w nagraniu reklamy, w sesji zdjęciowej itd. Co więcej, największe gwiazdy często wchodzą w wieloletnie kolaboracje z wybranymi markami, co sprawia, że "cena jednego posta" jest jeszcze trudniejsza do określenia.
W umowie jest wyszczególnione ile postów pojawi się w mediach społecznościowych gwiazdy, ale zazwyczaj nie sposób "wyłowić" ten koszt z całości kontraktu na współpracę reklamową. Firma Hopper HQ nie wyjaśniła, w jaki sposób wyliczyła wartości, które podaje. Kolejność podawana przez firmę jest też w 100 proc. zbieżna z listą kont na Instagramie o największej liczbie obserwatorek i obserwatorów. To niekoniecznie przekłada się 1:1 na "potencjał sprzedażowy" gwiazdy, a w konsekwencji na wysokość kontraktów reklamowych. Mało prawdopodobne, że współpraca reklamowa z Beyoncé jest tańsza niż z siostrami Kardashian.
Popularne
- Rozwój PSZOK-ów dzięki funduszom unijnym
- Poznaj Polskę na dwóch kołach
- Liam Payne wiecznie żywy. Znów usłyszymy jego głos
- Marcin Dubiel próbuje wrócić do internetu. Kolejny epic fail
- Kamil z Ameryki w akcji. Koszulki #freebudda wspierają Strefę 77
- Wojtek Gola na streamie u Jelly Frucika. Było piekielnie gorąco
- Młodzi na rynku pracy w Unii Europejskiej
- Rok po wybuchu Pandora Gate. Co dalej z ekstradycją Stuu?
- Fundusze unijne a problemy szkół