TikTok pożera 34 godziny miesięcznie. Ile czasu spędzamy w aplikacjach?
Nowe badania dostarczają zaskakujących informacji na temat czasu spędzanego w mediach społecznościowych. Niekwestionowanym liderem jest TikTok, który pochłania średnio 34 godziny miesięczne. A jak wypadają inne aplikacje?
Okazuje się, że przeciętny użytkownik social mediów poświęca im codziennie 2 godziny i 23 minuty. To o osiem minut mniej niż w ubiegłym roku, jednak eksperci GWI sugerują, że zmiana może wynikać z modyfikacji metodologii badania, a nie faktycznego spadku aktywności użytkowników.
Podobne
- Gen Z marzy o byciu influencerami. Z czym wiąże się ten zawód?
- Nowe zasady pracy influencerów. Pokłosie sprawy Chiary Ferragni
- Fausti o relacji z Czvjnikiem. "Pierwszy raz o tym mówię"
- Paulina Hornik pójdzie do "normalnej pracy"? Czasy się zmieniły...
- Szkoła idealna? Obsadzamy influencerów w rolach nauczycieli
Mimo wszystko, nawet przy tych niższych wskaźnikach, zgodnie z przewidywaniami ludzkość łącznie spędzi w social media w 2024 r. aż 500 mln lat. Pozostaje tylko pytanie, z których aplikacji społecznościowych korzystamy najczęściej.
TikTok królem czasu spędzonego w aplikacji
Analiza danych zgromadzonych przez organizację data.ai ujawnia, że wśród najpopularniejszych aplikacji społecznościowych, najwięcej czasu użytkownicy spędzają na TikToku. W okresie od lipca do września 2023 r. przeciętny użytkownik Androida korzystał z TikToka przez 34 godziny miesięcznie.
Oznacza to, że na całym świecie typowy użytkownik TikToka poświęca tej platformie średnio ponad godzinę dziennie. Tymczasem ciągu miesiąca aplikacja zjada nam prawie półtora dnia.
Na podium YouTube i Instagram
Jest to wynik o prawie sześć godzin lepszy od YouTube'a, zajmującego drugie miejsce. W aplikacji YouTube na Androida przeciętny użytkownik spędza średnio nieco ponad 28 godzin miesięcznie. Warto jednak pamiętać, że znaczna część aktywności na YouTube odbywa się w przeglądarkach internetowych. Mimo to, ze względu na większą bazę użytkowników, YouTube nadal odpowiada za największą łączną ilość czasu spędzonego w mediach społecznościowych.
Natomiast porównanie z Instagramem jest jeszcze bardziej interesujące. Dane data.ai pokazują, że użytkownicy Instagrama spędzają w aplikacji mniej niż połowę czasu w porównaniu do użytkowników TikToka. Analiza sugeruje, że użytkownicy Instagrama poświęcają aplikacji średnio 15 godzin i 50 minut miesięcznie, co przekłada się na około 31 minut dziennie.
Co ciekawe, obie aplikacje odnotowały w ciągu ostatniego roku znaczny wzrost średniego czasu spędzanego przez użytkownika. Czas spędzony na TikToku wzrósł o 3 godziny i 46 minut na użytkownika miesięcznie (+12 proc.), a na Instagramie o ponad 4 godziny na użytkownika miesięcznie (+34 proc.).
Mimo różnic w czasie spędzanym w aplikacji obie platformy charakteryzuje podobna częstotliwość korzystania. Ponad 60 proc. użytkowników otwiera aplikację każdego dnia. W powyżej tabeli możecie zobaczyć, jak wypadły pozostałe aplikacje.
Popularne
- To oni pozwali Sylwestra Wardęgę. Lista jest bardzo długa
- W 12 godziny spała z 1000 facetów. Onlyfansiara twierdzi, że pobiła rekord
- Dubajska czekolada trafiła do Żabki. Limitowana i ekstremalnie droga
- AI Iga Świątek wali szoty w reklamie pubu Mentzena. Będą pozwy?
- "Fazolandia" sprzedana. Koniec marzenia słynnego youtubera
- Jelly Frucik spał z Wojtkiem Golą? Żaden 20-stronnicowy dokument tego nie wymaże
- Dawid Podsiadło z AliExpress. Hubert jak Maciej Musiał - też posprząta mieszkanie
- Koniec z wagarami? MEN chce walczyć z niską frekwencją
- 19 stycznia krytyczną datą dla TikToka. MrBeast zabrał głos