TikTok pożera 34 godziny miesięcznie. Ile czasu spędzamy w aplikacjach?
Nowe badania dostarczają zaskakujących informacji na temat czasu spędzanego w mediach społecznościowych. Niekwestionowanym liderem jest TikTok, który pochłania średnio 34 godziny miesięczne. A jak wypadają inne aplikacje?
Okazuje się, że przeciętny użytkownik social mediów poświęca im codziennie 2 godziny i 23 minuty. To o osiem minut mniej niż w ubiegłym roku, jednak eksperci GWI sugerują, że zmiana może wynikać z modyfikacji metodologii badania, a nie faktycznego spadku aktywności użytkowników.
Podobne
- Gen Z marzy o byciu influencerami. Z czym wiąże się ten zawód?
- Nowe zasady pracy influencerów. Pokłosie sprawy Chiary Ferragni
- Paulina Hornik pójdzie do "normalnej pracy"? Czasy się zmieniły...
- Fausti o relacji z Czvjnikiem. "Pierwszy raz o tym mówię"
- Julia Żugaj wystąpi w telewizji. Znamy dokładną datę
Mimo wszystko, nawet przy tych niższych wskaźnikach, zgodnie z przewidywaniami ludzkość łącznie spędzi w social media w 2024 r. aż 500 mln lat. Pozostaje tylko pytanie, z których aplikacji społecznościowych korzystamy najczęściej.
TikTok królem czasu spędzonego w aplikacji
Analiza danych zgromadzonych przez organizację data.ai ujawnia, że wśród najpopularniejszych aplikacji społecznościowych, najwięcej czasu użytkownicy spędzają na TikToku. W okresie od lipca do września 2023 r. przeciętny użytkownik Androida korzystał z TikToka przez 34 godziny miesięcznie.
Oznacza to, że na całym świecie typowy użytkownik TikToka poświęca tej platformie średnio ponad godzinę dziennie. Tymczasem ciągu miesiąca aplikacja zjada nam prawie półtora dnia.
Na podium YouTube i Instagram
Jest to wynik o prawie sześć godzin lepszy od YouTube'a, zajmującego drugie miejsce. W aplikacji YouTube na Androida przeciętny użytkownik spędza średnio nieco ponad 28 godzin miesięcznie. Warto jednak pamiętać, że znaczna część aktywności na YouTube odbywa się w przeglądarkach internetowych. Mimo to, ze względu na większą bazę użytkowników, YouTube nadal odpowiada za największą łączną ilość czasu spędzonego w mediach społecznościowych.
Natomiast porównanie z Instagramem jest jeszcze bardziej interesujące. Dane data.ai pokazują, że użytkownicy Instagrama spędzają w aplikacji mniej niż połowę czasu w porównaniu do użytkowników TikToka. Analiza sugeruje, że użytkownicy Instagrama poświęcają aplikacji średnio 15 godzin i 50 minut miesięcznie, co przekłada się na około 31 minut dziennie.
Co ciekawe, obie aplikacje odnotowały w ciągu ostatniego roku znaczny wzrost średniego czasu spędzanego przez użytkownika. Czas spędzony na TikToku wzrósł o 3 godziny i 46 minut na użytkownika miesięcznie (+12 proc.), a na Instagramie o ponad 4 godziny na użytkownika miesięcznie (+34 proc.).
Mimo różnic w czasie spędzanym w aplikacji obie platformy charakteryzuje podobna częstotliwość korzystania. Ponad 60 proc. użytkowników otwiera aplikację każdego dnia. W powyżej tabeli możecie zobaczyć, jak wypadły pozostałe aplikacje.
W temacie tiktok
- Tiktoker sprzedaje okulary. Cena to 30 tys.?
- Nakarm swoje wewnętrzne dziecko. "Istoty fantastyczne" udowadniają, że wyobraźnia nie ma ograniczeńMat. Sponsorowany
- Mama i Werka znowu to zrobiły. "Albo jemy na trzy osoby, albo zamiast trzech posiłków"
- Blockout 2024. Cyfrowa gilotyna spadła na celebrytów i influencerów?
Popularne
- Szafarowicz prosi o pomoc. "Wielki życiowy dramat"
- Oburzyła się, że sąsiad pali na balkonie. "W domu se pal śmierdzielu"
- Eurowizja 2024. Reprezentacja Izraela szokuje na TikToku
- Tata gej pochwalił się dzieckiem. Konserwatystów na X zapiekło
- Ralph Kaminski broni Lunę po Eurowizji. Burza pod wpisem artysty
- Barbara Nowak doniośle na X. "Powstań Polsko"
- Od dwóch lat nie byłam w szkole. Jak poszła mi matura? [OPINIA]
- Oskar Szafarowicz apeluje. Zapomniał, kto zachwalał Zielony Ład?
- Lokatorzy z piekła rodem. Zostawili po sobie śmieci i pleśń