Szerujesz artykuły, których nie czytasz? Facebook zachęca do lektury
Facebook testuje nową funkcję, która będzie zachęcać internautów do otwarcia linku przed udostępnieniem go na swoim wallu. Ma to być metoda walki z dezinformacją i teoriami spiskowymi, które pojawiają się w serwisie.
Jak zweryfikować wiarygodność źródeł w internecie? Najlepiej zacząć od… przeczytania i ocenienia tego, co zamierzamy udostępnić wśród swoich znajomych. Facebook chce, aby użytkownicy serwisu dzielili się treściami ze swoimi znajomymi z większą świadomością i odpowiedzialnością, ponieważ czasami udostępniany artykuł jest dezinformacją lub teorią spiskową.
Podobne
- Instagramie, robisz to dobrze! Zmiany w serwisie z myślą o młodych osobach
- Szukasz szybkiej randki? Facebook zaprasza Cię na Sparked
- Facebook poleca ci dziwne rzeczy? Ekspertka wyjaśnia dlaczego
- Pizza to Pfizer. Antyszczepionkowcy piszą kodem, aby Zuckerberg ich nie zbanował
- Dorośli nie chcą, by dzieci wyniosły się na swojego Instagrama. "Wielkie ryzyko"
W poniedziałek 10 maja firma Marka Zuckerberga ogłosiła, że rozpoczyna testy nowej funkcji. Wyskakujące okienko pop-up będzie się pojawiało wtedy, gdy użytkownik spróbuje udostępnić artykuł, którego wcześniej nie przeczytał. W takiej sytuacji Facebook zachęci internautę, aby otworzył link i zapoznał się z treścią artykułu – nie będzie to wymóg, a jedynie opcja.
Facebook – testy nowej funkcji dla wybranych użytkowników
Nowa funkcja ma pomóc ludziom, aby byli lepiej poinformowani o artykule, który udostępniają. Firma Marka Zuckerberga ma nadzieję, że rozwiązanie pomoże w walce z rozprzestrzenianiem się dezinformacji w serwisie. W okresie testów funkcja będzie dostępna jedynie dla 6% wybranych użytkowników, którzy korzystają z Facebooka na urządzeniach z oprogramowaniem Android.
Funkcja przynosi efekty... a przynajmniej na Twitterze
Facebook nie jest pierwszą platformą społecznościową, która zachęca do świadomego dzielenia się treściami w internecie. Twitter zaczął testować podobną funkcję już w czerwcu 2020 roku i – jak podaje serwis "Vox" – internauci zaczęli otwierać 40% więcej linków, którymi zamierzali dzielić się ze znajomymi. W niektórych przypadkach twitterowicze w ogóle rezygnowali z udostępniania artykułu.
Jeśli mówimy już o social mediach, to sprawdźcie, co zrobiła pewna polska influencerka...
Popularne
- Największe sekrety Spotify Wrapped. Czy muzykę AI uwzględniono w podsumowaniu? [WYWIAD]
- Mrozu rusza w "Odpowiedni moment Tour". Kiedy startuje sprzedaż biletów?
- Dlaczego myślę, że BAZA wygra milion złotych? Sory FAZA, dobry start to nie wszystko [OPINIA]
- Ralph Kaminski rozpoczyna nową erę. Po deszczu zawsze wychodzi tęcza [RELACJA]
- "KOCHAM POLSKĘ" za koncerty Mery Spolsky. Oto prawdziwe dobro narodowe [RELACJA]
- Taco Hemingway wyprzedał (prawie) całą trasę koncertową w przedsprzedaży. Są nowe daty!
- Fani Lorde czekali na jej koncert ponad dobę. Co jeszcze są w stanie zrobić dla artystki? [VIBEZ IN LINE]
- Jaki jest twój festiwalowy perfect match? Edycja: Polska. Idealny prezent na Święta last minute [VIBEZ IN LINE]





