Dorośli nie chcą, by dzieci wyniosły się na swojego Instagrama. "Wielkie ryzyko"
Chociaż Instagram Kids jeszcze nie został uruchomiony, to platforma, której grupą docelową są dzieci poniżej 13. roku życia, już wywołuje wiele kontrowersji.
Międzynarodowa koalicja zwolenników zdrowia publicznego i bezpieczeństwa dzieci (składająca się z 35 organizacji i 64 ekspertów) wezwała kierownictwo Facebooka do rezygnacji z planów uruchomienia wersji Instagrama dla dzieci poniżej 13. roku życia (Instagram Kids). Członkowie koalicji obawiają się, że ambitne plany giganta technologicznego narażą młodych użytkowników na "wielkie ryzyko".
Podobne
- Instagramie, robisz to dobrze! Zmiany w serwisie z myślą o młodych osobach
- Twórcy Instagrama zdają sobie sprawę, że aplikacja jest toksyczna dla nastolatków
- Facebook zalały treści z wykorzystywaniem dzieci na tle seksualnym. Będą zmiany
- Rolki/Reels: Facebook rusza z odsieczą na TikToka. Szykujcie się na zalew filmików?
- Szerujesz artykuły, których nie czytasz? Facebook zachęca do lektury
– Instagram wykorzystuje strach młodych ludzi przed wypadnięciem z obiegu oraz chęć uzyskania aprobaty rówieśników po to, aby zachęcić dzieci i nastolatków do ciągłego sprawdzania swoich smartfonów i dzielenia się zdjęciami ze swoimi obserwatorami – twierdzą sygnatariusze apelu. Eksperci obawiają się, że skupianie się na wyglądzie stanowi ogromne wyzwanie dla dobrego samopoczucia nastolatków.
Facebook odpowiada ekspertom. "Będziemy się konsultować"
W oświadczeniu skierowanym do serwisu "People" rzeczniczka Facebooka, Stephanie Otway, twierdzi, że do kierownictwa giganta technologicznego dotarły obawy środowiska naukowego i obecnie wypracowywany jest kompromis: – [...] Będziemy się konsultować z ekspertami w dziedzinach rozwoju, bezpieczeństwa i zdrowia psychicznego dzieci oraz ze specjalistami od ochrony prywatności.
Facebook zapewnia, że Instagram Kids będzie wolny od reklam
– Dzieci żyją online – kontynuuje rzeczniczka Facebooka. – Chcą być w kontakcie z rodziną i przyjaciółmi, bawić się, uczyć, a my chcemy im pomóc robić to wszystko w sposób, który jest bezpieczny i dostosowany do ich wieku [...]. Zapewniamy, że w rozwiązaniach, które przygotowujemy dla odbiorców poniżej 13. roku życia, nie będziemy wyświetlać żadnych reklam.
Podzielam obawy sygnatariuszy apelu, którzy są zdania, że ani kontrola rodzicielska, ani brak reklam, ani weryfikacja wieku nie są metodami, by zwiększyć bezpieczeństwo dzieci w internecie. Problemem w Instagram Kids pozostaje poczucie "przymusu", aby dzielić się prywatnością z obserwatorami. Lepszym rozwiązaniem byłyby aplikacje do komunikowania się w czasie rzeczywistym np. czaty, live-streamy.
A co słychać wśród polskich influencerów? Sprawdźcie filmik youtubera, który zdradza przepis na domowe lody Ekipy!
Popularne
- To oni pozwali Sylwestra Wardęgę. Lista jest bardzo długa
- W 12 godziny spała z 1000 facetów. Onlyfansiara twierdzi, że pobiła rekord
- Dubajska czekolada trafiła do Żabki. Limitowana i ekstremalnie droga
- AI Iga Świątek wali szoty w reklamie pubu Mentzena. Będą pozwy?
- "Fazolandia" sprzedana. Koniec marzenia słynnego youtubera
- Jelly Frucik spał z Wojtkiem Golą? Żaden 20-stronnicowy dokument tego nie wymaże
- Dawid Podsiadło z AliExpress. Hubert jak Maciej Musiał - też posprząta mieszkanie
- Merch Drwala 2025 nadchodzi. Trzy daty, które lepiej zapamiętaj
- 19 stycznia krytyczną datą dla TikToka. MrBeast zabrał głos