Dorośli nie chcą, by dzieci wyniosły się na swojego Instagrama. "Wielkie ryzyko"
Chociaż Instagram Kids jeszcze nie został uruchomiony, to platforma, której grupą docelową są dzieci poniżej 13. roku życia, już wywołuje wiele kontrowersji.
Międzynarodowa koalicja zwolenników zdrowia publicznego i bezpieczeństwa dzieci (składająca się z 35 organizacji i 64 ekspertów) wezwała kierownictwo Facebooka do rezygnacji z planów uruchomienia wersji Instagrama dla dzieci poniżej 13. roku życia (Instagram Kids). Członkowie koalicji obawiają się, że ambitne plany giganta technologicznego narażą młodych użytkowników na "wielkie ryzyko".
Podobne
- Instagramie, robisz to dobrze! Zmiany w serwisie z myślą o młodych osobach
- Twórcy Instagrama zdają sobie sprawę, że aplikacja jest toksyczna dla nastolatków
- Facebook zalały treści z wykorzystywaniem dzieci na tle seksualnym. Będą zmiany
- Rolki/Reels: Facebook rusza z odsieczą na TikToka. Szykujcie się na zalew filmików?
- Szerujesz artykuły, których nie czytasz? Facebook zachęca do lektury
– Instagram wykorzystuje strach młodych ludzi przed wypadnięciem z obiegu oraz chęć uzyskania aprobaty rówieśników po to, aby zachęcić dzieci i nastolatków do ciągłego sprawdzania swoich smartfonów i dzielenia się zdjęciami ze swoimi obserwatorami – twierdzą sygnatariusze apelu. Eksperci obawiają się, że skupianie się na wyglądzie stanowi ogromne wyzwanie dla dobrego samopoczucia nastolatków.
Młodsze dzieci są jeszcze mniej przygotowane do radzenia sobie z tymi wyzwaniami, ponieważ dopiero uczą się interakcji społecznych, przyjaźni oraz wewnętrznego poczucia mocnych stron i wyzwań, jakie czekają na nich na tym kluczowym etapie rozwoju w życiu.
Facebook odpowiada ekspertom. "Będziemy się konsultować"
W oświadczeniu skierowanym do serwisu "People" rzeczniczka Facebooka, Stephanie Otway, twierdzi, że do kierownictwa giganta technologicznego dotarły obawy środowiska naukowego i obecnie wypracowywany jest kompromis: – [...] Będziemy się konsultować z ekspertami w dziedzinach rozwoju, bezpieczeństwa i zdrowia psychicznego dzieci oraz ze specjalistami od ochrony prywatności.
Facebook zapewnia, że Instagram Kids będzie wolny od reklam
– Dzieci żyją online – kontynuuje rzeczniczka Facebooka. – Chcą być w kontakcie z rodziną i przyjaciółmi, bawić się, uczyć, a my chcemy im pomóc robić to wszystko w sposób, który jest bezpieczny i dostosowany do ich wieku [...]. Zapewniamy, że w rozwiązaniach, które przygotowujemy dla odbiorców poniżej 13. roku życia, nie będziemy wyświetlać żadnych reklam.
Podzielam obawy sygnatariuszy apelu, którzy są zdania, że ani kontrola rodzicielska, ani brak reklam, ani weryfikacja wieku nie są metodami, by zwiększyć bezpieczeństwo dzieci w internecie. Problemem w Instagram Kids pozostaje poczucie "przymusu", aby dzielić się prywatnością z obserwatorami. Lepszym rozwiązaniem byłyby aplikacje do komunikowania się w czasie rzeczywistym np. czaty, live-streamy.
A co słychać wśród polskich influencerów? Sprawdźcie filmik youtubera, który zdradza przepis na domowe lody Ekipy!
Popularne
- "Kiedyś ludzie mieli mniej". Hymn boomerów podbija TikToka
- Jak długo Książulo będzie recenzował kebaby? Jego odpowiedź szokuje
- Young Leosia odpowiada na diss Fagaty. "Rozkładasz nogi w necie, żeby zarobić na prąd"
- Zranił ją narzeczony. 32-latka wyszła za mąż za chatbota
- Karty kolekcjonerskie Julii Żugaj w Biedronce. Cena z kosmosu?
- Dwa tygodnie ferii w listopadzie? Uczniowie są już zmęczeni
- FAZA zbezcześciła teren byłego obozu zagłady? "Brak kultury. To dzikusy"
- Influencerki oszalały na punkcie zdjęć AI? Dlaczego nie jestem fanką śnieżnej "sesji" [OPINIA]
- Billie Eilish nazywa Elona Muska "żałosnym tchórzem". Biznesmen nie pomaga potrzebującym?





